آخرین نوشته هابدانیمکرونا

نحوه ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات‎ کرونا

مثبت زندگی: دولت برای اقشار آسیب‌پذیر یارانه کرونا واریز می‌کند. این خبری است که حسن روحانی، ‏رئیس جمهوری اعلام کرده است و البته محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفته است ‏که نخستین کمک‌ها از روز سه‌شنبه واریز می‌شود. با این حال بسیاری از مردم نمی‌دانند که برای ‏دریافت این یارانه باید چگونه ثبت‌نام کنند؟

چگونه ثبت‌نام کنیم؟

یارانه کرونا قرار است برای دهک‌های اول و دوم یعنی افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته ‏امداد و بهزیستی واریز شود. دولت رقم این یارانه را بین ٢٠٠ تا ٦٠٠ هزار تومان در ماه و بر اساس ‏تعداد اعضای خانوار اعلام کرده است. علاوه بر این وام‌هایی با کارمزد ٤درصد و دوره ‏بازپرداخت چهارساله در اختیار این افراد قرار بگیرد.

‏ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی درباره این وام‌ها هم توضیح داده است: «در جلسه ‏ستاد اقتصادی دولت مقرر شد تا ۴ میلیون خانواری که کسب و کار آنها آسیب دیده است بین یک تا ‏٢میلیون وام در اختیار آنها قرار داده شود و اقساط آنها نیز از مبلغ یارانه آنها برداشت می‌شود. ما به رابطه حقوقی کسی که چک کشیده و کسی که ‏باید دریافت کند کاری نداریم و آن سر جای خودش باقی است.

اما طبق قانون بانک‌ها ضوابطی داشتند ‏و فردی که چکش برگشت می‌خورد را محروم می‌کردند اما در این جلسه تصمیم گرفته شده تا از یکم ‏اسفند ماه سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ اگر چک کسی برگشت بخورد به دلیل برگشت ‏چک از خدمات بانکی محروم نمی‌شود و می‌تواند بقیه خدمات بانکی را دریافت کند.‏»

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ نکته برای رژیم لاغری یک ماهه تا عید ۹۹

فرصت ۳ماهه برای رفع اثر چک

او ادامه داد: «همچنین اگر چک کسی پانزدهم یا بیست‌ونهم اردیبهشت ماه هم برگشت بخورد می‌تواند خدمات بانکی ‏را در این مدت دریافت کند و تا سه ماه هم فرصت دارد برای رفع اثرچک اقدام کند.‏» ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات‎ کرونا یک تا ٢میلیون تومانی ‏حمایتی برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا از دیروز آغاز شده است. ‏طبق اعلام قبلی، برای پرداخت این تسهیلات باید در ابتدا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ‏اصناف و اتحادیه‌ها افراد مشمول را شناسایی کند؛ از این رو قرار بوده از یکشنبه بیست‌وپنجم اسفند ماه سامانه ‏ثبت‌نام متقاضیان آغاز شود.

با توجه به اینکه باید در ابتدا این افراد ثبت‌نام و شناسایی شوند، مسئولان ‏سازمان برنامه و بودجه می‌گویند تا انتهای اسفند یا هفته ابتدایی فروردین بسته‌های حمایتی این گروه ‏پرداخت خواهد شد‎. بنابراین، این افراد باید برای دریافت تسهیلات‎ کرونا ‎نام‌نویسی کنند.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون ، کار و ‏رفاه اجتماعی درباره نحوه ثبت‌نام این افراد گفته است کارگران شغل از دست داده مشمول قانون کار ‏برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند. به گفته شریعتمداری، به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول می‌توانند به ‏سامانه‎ ‪bimebikari.mcls.gov.ir‬ ‎مراجعه کنند‎.‬

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. بیکارم توروخدا هر کسی که میتونه کمک و راهنماییم کنه درباره گرفتن وام کرونا و بسته حمایتی کرونا که واسه ما که از هیچ جا پولی دریافت نمی‌کنیم و جز هیچ ارگانی نیستیم واریز نشده است یک خانواده 3 نفره دارم که دیگه شرمنده زن و بچم شدم چون به مولا علی قسم هزار تومان تو جیبم یا حساب بانکیم نیست باور کنید.

  2. من جوون بیکارم.متاهل هستم.هیچ پولی به حسابم واریز نشده.آخه چرا دروغ میگید لعنتی ها.بسه تمومش کنید بازی رو.مگه نگفتین این پول قراره به حساب کسایی بره که شغل ثابتی ندارند .خدایا ببین همه چیزو.منتغم تویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا