آخرین نوشته هاانتخاب سردبیر

نترسید! آبله میمونی همه‌گیر نمی‌شود

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بیماری آبله میمونی به همه‌گیری تبدیل نمی‌شود. اما هنوز نکات بسیاری در مورد این بیماری ناشناخته است.

کارشناسان این سازمان می‌گویند: تنها یک نگرانی وجود دارد و آن هم این است که اگر افراد از دانش و اطلاعات لازم برای محافظت از خود برخوردار نباشند. بنابراین ممکن است از طریق قرار گرفتن در معرض ویروس به آن مبتلا شوند.

تاکنون ۲۳ کشوری که پیش از این با مواردی از ابتلا به آبله میمونی مواجه نبودند بیش از ۲۵۰ مورد ابتلا را گزارش کرده‌اند.

دوشنبه گذشته نیز ۷۱ مورد دیگر آبله میمونی در بریتانیا شناسایی شد.

دکتر “روزاموند لوئیس” کارشناس ارشد بیماری آبله میمونی گفت: انتظار نمی‌رود صدها مورد گزارش شده ابتلا به آبله میمونی به یک همه‌گیری دیگر تبدیل شود.

او ادامه داد که هرچند هنوز نکات ناشناخته بسیاری در مورد این بیماری وجود دارد، از جمله اینکه دقیقا چگونه گسترش پیدا می‌کند و آیا توقف ایمن‌سازی جمعی آبله طی چندین دهه قبل، ممکن است به نوعی سرعت انتقال آن را افزایش دهد.

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از روزنامه انگلیسی “دیلی میل” گزارش کرده بود که احتمالا منشا اولیه شیوع فعلی ویروس آبله‌ میمونی از جشنواره‌ همجنس‌گرایان در جزایر قناری بوده است.

همجنس‌گرایان و آبله میمونی

دکتر لوئیس نیز در این باره گفته است: تاکید بر اینکه اکثریت قریب به اتفاق موارد ابتلا در ده‌ها کشور جهان در همجنس‌گرایان مشاهده شده، حائز اهمیت است تا اینکه کارشناسان بتوانند مطالعات بیشتری را در این خصوص انجام دهند.

به گفته این کارشناس، به نظر می‌رسد با شیوه انتقالی مواجه هستیم که در گذشته کمتر شناخته شده باشند.

این نوشته را از دست ندهید  آلیس در سرزمین عجایب؛ سفر خیالی به دنیایی که شاید خیالی نباشد
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 11 =

دکمه بازگشت به بالا