معرفی کتاب

میرا؛ روایتی از ضد آرمان‌شهر و مدینه فاسده

مثبت زندگی: آرمان‌شهر؛ همه در جست‌وجوی آن هستیم. حتی اگر معنی‌اش را ندانیم و اصطلاحش را هم نشنیده باشیم، دنیال جامعه‌ای هستیم که در آن همه‌چیز سرجای خودش است و آسایش و آرامش و آزادی و عشق در جامعه بیداد می‌کند.  این همان آرمان‌شهری است که انسان خواهی نخواهی به آن متمایل است و بالطبع در جست‌وجو و آرزوی آن. اما خب داستان زندگی، کتاب قصه نیست که مطابق میل ما پیش برود. گاهی سختی‌ها و مشکلات یک جامعه، مردمانش را از دوست‌داشتنی‌های زندگی‌شان دور می‌کند و به تسلیم شدن و سکوت و بله قربان گفتن می‌کشاند.

کتابی که امروز قصد معرفی‌اش را داریم کتابی است ضد آرمان‌شهر. در این کتاب، جامعه‌ای به تصویر کشیده می‌شود پر از سیاهی، ظلم و سکوت. سکوت از روی ترس.

همراه مثبت زندگی باشد تا شما را با کتابی آشنا کنیم که کریستوفر فرانک نوشته و لیلی گلستان آن را به فارسی ترجمه کرده است. این شما و این معرفی کتاب «میرا»

درباره کتاب

در این کتاب با جامعه‌ای تخیلی طرف هستید و روایت زندگی در جامعه‌ای را می‌خوانید که از اساس با آرمان‌شهر بودن فاصله زیادی دارد و در یک کلام مدینه فاسده است.

جامعه‌ای که در میرا به تصویر کشیده می‌شود، جامعه‌ای است که هیچکس در آن اختیاری از خود ندارد و اگر می‌پرسید پس مردم چگونه برای زندگیشان تصمیم می‌گیرند؟ باید در جوابتان بگوییم که همه افراد تابع خواسته جامعه هستند و در این جامعه خبری از عشق و آزادی و حتی زندگی آزادانه در خانه نیست. مردم چیزی را می‌خواهند که حکومت برایشان خواسته. تلخ‌تر اینکه مردم این جامعه حتی اختیار بدن خود را هم ندارند….

این نوشته را از دست ندهید  دموکراسی یا دموقراضه؛ روایت پادشاه سرزمین مستبدها
اما خب تکلیف کسی که در این جامعه از قوانین سرپیچی کند، چیست؟

هر کسی در ضدآرمان‌شهر کتاب میرا از قوانین جامعه و حکومت سرپیچی کند، عوامل حکومت کاری می‌کنند که فرد بالاجبار مطیع قوانین می‌شوند.

میرا؛ روایتی از ضد آرمان‌شهر و مدینه فاسده

در این جامعه، همه باید لبخند بزنند و با کسانی که مقاوت کنند، برخورد می‌شود. آن‌ها را جراحی می‌کنند و نقابی خندان بر چهره‌ی آنان می گذارند تا نقاب جذب صورت آن‌ها می‌شود و همیشه به آن حالت می‌مانند…

تا همین‌ جای داستان را گفتیم که بدانید در میرا با یک جامعه کمونیستی طرف هستید که بخواهید یا نه، باید مطیع و سربه‌زیر باشید. از این جا به بعد داستان را خودتان باید بخوانید تا با فضاسازی‌های خارق‌العاده داستان و قصه پر کشش آن بیشتر آشنا شوید. حجم کتاب کم است و قصه پرکشش آن باعث می‌شود کتاب را یک نفس بخوانید. شک نداشته باشید.

مخاطب خاص کتاب

این کتاب مختص بزرگسالان است. تمام کسانی که به خواندن کتاب‌های جامعه محور و آزادی محور علاقه دارند و از خواندن رمان‌های سیاسی لذت می‌برند، خواندن این کتاب توصیه می‌شود. میرا کتابی است که در آن خودتان را وسط یک جامعه کمونیستی می‌بینید و هر لحظه آرزو می‌کنید کاش چیزی که می‌خوانید خواب و کابوس باشد.

بخشی از کتاب:

ما یک خانه معمولی داریم، با دیوارهای شفاف، تا چهار نفر ساکنان آن هیچ‌گاه نتوانند خود را از چشم دیگری پنهان کنند….

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا