طب سنتی

مُسکن‌های گیاهی کاهش درد بواسیر

مثبت زندگی: بواسیر یکی از بیماری‌هایی است که زندگی را برای مبتلایان به آن سخت کرده است. درمان قطعی هم برای آن وجود ندارد. بعضی از پزشکان عمل جراحی را پیشنهاد می‌کنند اما کسانی که از درد زیاد و مشکل در اجابت مزاج خسته بودند و عمل مختص این بیماری را انجام دادند، هنوز که هنوز است این مشکل را دارند. برای همین مثبت زندگی در این مقاله به درمان‌های گیاهی و سنتی این بیماری پرداخته است. درمان‌هایی که بیماری را از بین نمی‌برند اما درد و عوارض ان را کمتر و کمتر می‌کنند. همراه ما باشید.

بواسیر چیست؟

بواسیر بیماری است که بر روی زنان و مردان تاثیر می‌گذارد و زمانی ایجاد می‌شود که رگ‌های خونی رکتوم و مقعد متورم می‌شوند. این بیماری به صورت داخلی یا خارجی ایجاد می‌شود..

بروز مشکل بواسیر اغلب به دلیل فشار آوردن به خود در زمان دفع است که عموما در افراد مبتلا به یبوست، زنان باردار و سالمندان دیده می‌شود.

علائم بواسیر

شایع‌ترین علامت بواسیر عبارت است از وجود خون. اگر بواسیر داخلی باشد، خون آن قرمز روشن خواهد بود و بیشتر بر روی کاغذ توالت قابل توجه خواهد بود. در صورتی که بواسیر خارجی باشد، شما می توانید یک لخته خون در اطراف مقعد خود مشاهده کنید.

علائم رایج

خون ریزی

ورم

خارش

تحریک

لخته های خون در اطراف مقعد

درد مقعدی

سرکه سیب درمان گیاهی همورویید یا بواسیر

استفاده از سرکه سیب سرخ یکی از محبوب‌ترین درمان‌های طبیعی برای بواسیر است. به سادگی یک تکه پنبه یا دستمال توالت را با سرکه سیب خیس کنید و آن را به منطقه بواسیر اعمال کنید.

این روند را تا زمانی که التهاب ناپدید و نشانه‌ها از بین رود، تکرار کنید. می توانید سرکه سیب را به وان‌های نیم تنه کوچک نیز اضافه کرده و روی آن بنشینید.

این نوشته را از دست ندهید  ۳ اشتباه رایج در صحبت کردن که شما را بدون اعتماد‌به‌نفس نشان می‌دهد

روتین

روتین ترکیبی است که باعث بهبود سلامتی شما می‌شود و در موادی مانند گندم سیاه، پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو، کران‌بری و مارچوبه یافت می‌شود. استفاده از روتین یکی دیگر از داروهای خانگی مورد استفاده برای درمان هموروئید است. خرید آن در فرم مکمل ممکن است بهترین گزینه برای درمان گیاهی بواسیر باشد.

درمان گیاهی بواسیر (همورویید) با روغن نارگیل

روغن نارگیل را مستقیماً به بواسیر بزنید، بعد از مدتی کوتاه آن را شستشو دهید و این کار را تکرار کنید. این کار علاوه بر فروکش کردن نشانه‌ها باعث می‌شود که هموروئید بعد از چند روز ناپدید شود.

نارون کوهی (witch hazel)

نارون کوهی، درختی است که به عنوان یک داروی قابض و درمان‌گر مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از نارون کوهی یکی از قدیمی‌ترین درمان‌های طبیعی شناخته شده برای هموروئید است. فقط تکه پنبه را با مایع نارون کوهی خیس کنید و آن را به منطقه بواسیر بمالید.

استفاده از پمادهای تسکین دهنده

می‌توانید از کرم‌ها و یا پمادهای تسکین دهنده بواسیر استفاده کنید و آن را به محل بواسیر بمالید تا درد و خارش آن را آرام کند بدون این که عوارض جانبی داشته باشد. البته از موادی که هیدروکورتیزون دارند، به مدت بیش از یک هفته استفاده نکنید مگر این که دکتر اجازه داده باشد.

درمان گیاهی بواسیر یا همورویید با آلوئه ورا

می توانید آلوئه ورا را اعمال کنید و شاهد فروکش کردن نشانه های بواسیر باشید.

کمپرس سرد

برای کاهش تورم، می‌توانید بسته یخی یا کمپرس سرد را برای ۱۵ دقیقه به روی مقعد خود قرار دهید. برای بواسیرهای بزرگ و دردناک، این می‌تواند یک درمان موثر باشد. همیشه یخ را درون یک پارچه یا حوله  بپوشانید و هرگز یک چیز یخ زده را مستقیما با پوست خود تماس ندهید.

این نوشته را از دست ندهید  15 خاصیت دارویی دمنوش اسطوخودوس برای سلامتی

استفاده از توالت ایرانی ممنوع!

این موضوع در واقع بسیار مهم و بسیار نادیده گرفته می‌شود. استفاده از توالت های به سبک ایرانی شاید یکی از دلایلی باشد که مردم کشورهای کمتر توسعه یافته، کمتر به بواسیر مبتلا می شوند.

نشستن (مثلا روی توالت فرنگی) برای دفع، فشار زیادی را روی رکتوم ایجاد می‌کند در حالی‌که نشستن به سبک توالت‌های ایرانی، روده را راست کرده و عضله بالا رونده مقعد را شل می‌کند. این نکته باید همراه با هر راه حل خانگی برای درمان بواسیر استفاده می کنید در نظر گرفته شود.

لباس‌های بهتر بپوشید

عوض کردن لباس‌های تنگی که از پلی استر تهیه شده‌اند، با لباس‌های نخی که باعث رسیدن هوا می‌شود، به ویژه لباس‌های زیر نخی، می‌تواند مقعد را هم تمیز و هم خشک نگه دارد. این به طور بالقوه می‌تواند علائم بواسیر را کاهش دهد. همچنین لازم است برای کاهش تحریک، از مواد شوینده عطری و یا نرم کننده‌های پارچه اجتناب کنید.

مدفوع خود را نگه ندارید

وقتی احساس می‌کنید که مجبورید دستشویی بروید، آن را انجام دهید. برای زمان و مکان بهتر صبر نکنید. مدفوع می‌تواند به عقب برگردد. و این می‌تواند منجر به فشار بیشتری شود و بواسیر را تحریک کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا