آخرین نوشته هاعمومی

مهم‌ترین تأثیرات خوردن بادام

مثبت زندگی: عقل رایج این است که کالری یک کالری است – به عنوان مثال، ۵۰۰ کالری سبزیجات همان ۵۰۰ کالری بستنی است، آن‌ها فقط دارای مشخصات مغذی بسیار متفاوت هستند. اما یک مطالعه جدید این فرض را در مورد بادام به چالش می‌کشد.

تحقیقات منتشر شده در مجموعه مقالات کلینیک مایو، ۲۲ زن و مرد مبتلا به کلسترول بالا را مورد بررسی قرار دادند که طی یک دوره سه ماهه یک سری مداخلات رژیم غذایی را انجام دادند. دو مورد از این مداخلات شامل بادام بود که به مدت هفت روز متوالی خورده می‌شد و محققان ردیابی کردند که چه مقدار از این کالری‌ها “قابل دسترسی زیستی” هستند، به این معنی که به طور کامل از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شوند. در مداخله سوم از مافین هایی استفاده شد که از نظر فیبر، پروتئین و چربی با بادام مطابقت دارند.

آن‌ها دریافتند که پس از هضم، حدود ۲۰٪ کالری مربوط به چربی موجود در بادام در دستگاه گوارش جذب نمی‌شود. این بدان معنی است که کالری مصرف شده با بادام با میزان کالری جذب شده در بدن مطابقت ندارد. همچنین، شرکت کنندگان در مطالعه علی رغم دریافت چربی و کالری بیشتر از بادام، وزن اضافه نکردند.

به عقیده پزشکان مسئله دسترسی زیستی با آجیل وجود دارد، به این معنا که میزان کالری موجود در این نوع آجیل ممکن است به همان اندازه جذب نشود و این باعث می‌شود این تصور که آجیل سالم است اما به دلیل محتوای چربی و کالری زیاد باید به میزان متوسط مصرف شود، تغییر کند.

این نوشته را از دست ندهید  سماق، خواص و مضرات احتمالی آن

استفاده از شرکت کنندگان با کلسترول بالا در این مطالعه از اهمیت برخوردار است زیرا این افراد به دلیل نگرانی در مورد محتوای چربی و همچنین افزایش وزن، از خوردن آجیل پرهیز می‌کنند. طبق تحقیقات ثابت شده است که بادام به کاهش کلسترول و سلامت قلب متابولیک کمک می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر غذایی گیاهی را فراهم می‌کنند، و آنها را به گزینه خوبی برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − شش =

دکمه بازگشت به بالا