آموزش

معنی نقاشی کودکان، فرزند شما کجای کاغذ طرح می‌کشد؟

مثبت زندگی: فرزند شما در هر سنی با کشیدن نقاشی چه رازهای درونی خود را فاش می‌کند؟ آیا تا به حال به این مسئله توجه کرده‌اید؟ معنی نقاشی کودکان را بدانید و بیشتر به آنها نزدیک شوید. به راستی معنی نقاشی کودکان چیست و آنها سعی می‌کنند با این طراحی‌های گاهی خاص و عجیب چه چیزی را بروز دهند؟

نقاشی کودکان بعد از 18 ماهگی تا قبل از 10 سالگی گاهی بی معنی و گاهی مفهومی

18ماهگی: در این سن مچ و انگشتان سفت می‌شوند و مچ توانایی حرکت پیدا می‌کند و می‌توانند خط راست زیگزاکی بکشند اما در کل نمی‌شود در رابطه با نقاشی‌شان صحبت کرد.

قبل از دو سالگی: بدون هیچ اراده و برنامه ریزی شروع به کشیدن دایره‌هایی می‌کنند.

بین 2 تا 3 سالگی: در این سن کودکان با خطوطی که می‌کشند می‌توانند انسان‌ها و اشیا را شرح دهند و توانایی ترکیب خطوط و دایره‌ها را دارند.

بین 3 تا 5 سالگی:در این رنج سنی بهتر می‌توانند خطوط را بکشند چون حرکت چشم و مفاصل بهتر می‌شود و شروع و پایان خطوط بیشتر کنترل می‌شود.

بین 5 تا 8 سال: همانطور که سن بالاتر می‌رود خلاقیت‌ها سبک خاصی پیدا می‌کند و نقاشی جزئیات و پیچیدگی می‌گیرد. در این سن کودکان به نقاشی‌هایشان اشیا، حیوان‌ها و گروهی از مردم را اضافه می‌کنند و با کشیدن ابرو، بینی، مژه و مو نقاشی شکل واقعی‌تری به خود می‌گیرد.

جایگاه نقاشی

کودکانی که بالای صفحه نقاشی می‌کشند باهوش، کنجکاو و خیالباف هستند. آنهایی که پایین صفحه را برای نقاشی انتخاب می‌کنند نیازهای خود را از لحاظ فیزیکی و ذهنی نشان می‌دهند. سمت چپ بیانگر این است که می‌خواهند چیزی را از گذشته نشان دهند. سمت راست آینده را نشان می‌دهد. مرکز کاغذ یعنی کودک ببشتر به زمان حال توجه نشان می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  کیک رژیمی چای سبز با سس لیمو

اندازه نقاشی

در ابعاد بزرگ امنیت کودک را نشان می‌دهد و اگر نقاشی‌ها کوچک باشد بدگمانی و انعکاس را در آنها بیان می‌کند و همچنین می‌گویند برای ارتباط به فضای کوچک نیاز داریم.

حد فشار مداد

فشار نقاشی کشیدن اشتیاق را نشان می‌دهد اما اگر فشار بیش از حد باشد بیانگر پرخاشگری است. هرچه فشار بیشتر باشد میزان پرخاشگری بالاتر است.

رنگ نقاشی

استفاده رنگ در نقاشی حد زرنگی و تنبلی را نشان می‌دهد بنابراین از روی رنگهایی که کودکان به کار می‌برند می‌شود شخصیت آنها را آنالیز کرد.

  • قرمز: خیال، فعالیت، شور
  • زرد: لذت در ارتباط و کنجکاوی
  • نارنجی: بی‌تابی و نیازهای اجتماعی
  • آبی: آسودگی و صلح
  • سبز: حساسیت، بلوغ، بصیرت
  • سیاه: ناخودآگاهی
  • قهوه‌ای: برنامه ریزی و امنیت

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا