آخرین نوشته هادکوراسیون

معرفی ۱۰ گل و گیاه سایه دوست و مقاوم برای فضای کم نور در آپارتمان

مثبت زندگی: قرار دادن گل و گیاهان طبیعی در خانه لذت زیادی دارد و حال و هوای فوق العاده‌ای به فضای خانه می‌بخشد. گیاهان حس زنده بودن و لذت تازگی را به خانه می‌دهند و تأثیر زیادی در زیباتر نشان دادن دکوراسیون خانه دارند. اما همان‌طور که می‌دانید همه گیاهان را نمی‌توان در نور کم و داخل آپارتمان نگه داشت. از همین رو شناخت انواع گیاه سایه دوست آپارتمانی می‌تواند به شما کمک کند تا مدت زمان بیشتری از تماشای رشد گل‌ و گیاهانتان لذت ببرید. در این مقاله می‌توانید لیستی از ۱۰ گیاه آپارتمانی کم نور را بخوانید.

۱- گیاه پتوس

یکی از زیباترین گلها و گیاهان آپارتمانی پتوس است. پتوس یک گیاه سایه دوست آپارتمانی است که به صورت رونده رشد می‌کند و ظاهر بسیار جذابی دارد. این گیاه با دفع سمومی مانند فرمالدئید هوای خانه را تصفیه می‌کند. گیاه پتوس معمولاً در شرایط مختلف نوری زنده می‌ماند. جالب است بدانید که قرار گرفتن پتوس در نور کم موجب ایجاد تغییر در رنگ برگ این گیاه می‌شود.

۲- سانسوریای پوست ماری

از میان یکی از مقاوم‌ترین انواع گیاه سایه دوست آپارتمانی می‌توان به سانسوریای پوست ماری اشاره کرد. این گیاهان بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی آپارتمان‌های کم نور هستند. انواع سانسوریا می‌توانند مدت‌ها با نور و آب کم زنده بمانند. گیاه سانسوریا تأثیر زیادی در تصفیه هوا و از بین بردن سمومی مانند فرمالدئید و بنزن دارند.

۳- گیاه زامیفولیا

گیاهی با برگ‌های ضخیم و براق که متعلق به شرق آفریقا است. این گیاه سایه دوست آپارتمانی مقاومت بالایی در برابر نور کم دارد. زامیفولیا به ندرت آفات را به خود جلب می‌کند و برای زنده ماندن به ۳ بار آب دهی در ماه نیاز دارد.

این نوشته را از دست ندهید  تب بالای ۳۸درجه در چه صورتی علامت کروناست؟

۴- گیاه ساکولنت

ساکولنت یک گیاه فوق العاده دوست داشتنی است که در سال‌های اخیر نیز محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرده و به دلیل مقاومت بالایی که دارد. این گیاه آپارتمانی سایه دوست تنها به کمی نور و آب نیاز دارد تا خوب رشد کند و بزرگ شود. در ساخت تراریوم هم از ساکولنت زیاد استفاده می‌شود.

۵- گل گندمی

گل گندمی یا عنکبوتی یک گیاه آپارتمانی مقاوم است که ظاهر بسیار جذابی دارد و با برگ‌های باریک و بلند خود جلوه بی نظیری به فضای خانه می‌بخشد.

۶- گیاه بامبو

بامبو برای زنده ماندن تنها به آب و یک فضای سایه نیاز دارد. یک گیاه سایه دوست آپارتمانی که دقیقاً برای قرار گرفتن در فضای داخل خانه مناسب است و علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد انرژی خوبی را به فضا منتقل می‌کند. بامبو از نظر فنگ شویی انرژی خوبی دارد و اگر در گلدان مناسبی قرار گرفته شود می‌تواند انرژی خانه را متعادل کند.

۷- گیاه بنجامین

در میان بهترین گیاهان آپارتمانی اگر در خانه خود به اندازه کافی فضا دارید، بهترین گیاه برای ما شما بنجامین است. یک گیاه بزرگ با برگ‌های کوچک و زیبا که ظاهر شگفت انگیزی دارد. بنجامین یک گیاه آپارتمانی مقاوم است که نیاز به نور زیادی ندارد و هم در محیط داخل خانه و هم در طبیعت به خوبی رشد می‌کند. جالب است بدانید که اگر این گیاه به خوبی رشد کند ارتفاع آن تا ۵۰ فوت نیز بلند می‌شود.

۸- گیاه کالانکوئه

یکی از زیباترین گلهای آپارتمانی کالانکوئه است. اگر دوست دارید داخل منزل خودتان یک گیاه پر از گل‌های رنگی قرار دهید و هر بار با نگاه کردن به این گیاه لذت ببرید، کالانکوئه انتخاب مناسبی برای شما است. این گیاه سایه دوست آپارتمانی رنگ‌های متنوعی دارد و شما می‌توانید از میان رنگ‌های جذاب قرمز، صورتی، زرد، نارنجی و سفید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید. این گیاه نیاز به نگهداری کمی دارد و با نور و آب کم نیز زنده می‌ماند.

۹- گل ارکیده سفید

یکی دیگر از زیباترین گلهای آپارتمانی ارکیده سفید است. ارکیده سفید یک گیاه آپارتمانی سایه دوست فوق العاده زیبا است که در محیط تاریک نیز زنده می‌ماند. تنها نکته‌ای که باید در زمان خرید ارکیده سفید به آن توجه کنید این است که یک گیاه با ساقه سالم و ۱۲ تا ۱۴ جوانه انتخاب کنید. به برگ‌های گیاه توجه کنید که براق و سالم باشند و هیچ لکه‌ای روی آن‌ها نباشد. قرار دادن ارکیده سفید در فضای کم نور موجب تیره‌تر شدن برگ گیاه می‌شود. زمانی که گیاه در معرض نور آفتاب قرار بگیرد، برگ آن سبز روشن می‌شود. این گیاه با نور لامپ و چراغ‌های خانه نیز به خوبی رشد می‌کند و زنده می‌ماند.

این نوشته را از دست ندهید  درمان عفونت مثانه و جلوگیری از ابتلای مجدد به آن

۱۰- گیاه کروتون

کروتون نام یک گیاه با برگ‌های رنگی است که برای رشد کردن به نور کمی نیاز دارد. این گیاه آپارتمانی سایه دوست با تغییر مکان قرار گرفتن شروع به ریختن برگ می‌کند. سپس در طول چند روز برگ‌های جدید و رنگارنگ آن باری دیگر ظاهر می‌شود و فضای خانه شما را زیبا و جذاب می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا