عمومی

معرفی چند دمنوش سرماخوردگی برای درمان سریع‌تر بیماری

مثبت زندگی: مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها و آنتی اسیدها، داشتن رژیم‌های غذایی ناسالم که حاوی قند بالایی هستند، فقر روی، کمبود خواب، عدم توازن هورمون‌ها، کمبود آنزیم‌ها و بسیاری از موارد دیگر باعث می‌شوند تا سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و بیماری‌های مختلف، خصوصا سرماخوردگی، بیشتر از همیشه گریبان گیرتان شود. بهترین و سالم‌ترین روش برای مقابله با سرماخوردگی، مصرف دمنوش است.

دمنوش به

وجود مقادیر فراوان آنتی اکسیدان و ویتامین‌های موجود در دمنوش به باعث شده تا این دمنوش بتواند سیستم ایمنی بدن شما را تا حد زیادی تنظیم و تقویت کند. همچنین مصرف مداوم دمنوش به گلو درد و سرفه را به صورت جدی درمان می‌کند. توصیه می‌شود هنگام ابتلا به سرماخوردگی، هرروز خصوصا صبح‌ها ناشتا، دمنوش به میل کنید.

دمنوش گل محمدی

دمنوش گل محمدی

دمنوش گل محمدی یکی دیگر از دمنوش‌های موثر در درمان سرماخوردگی است. خواص ضد باکتری قوی این دمنوش، موجب افزایش میزان ادرار شده و به این ترتیب سبب درمان عفونت‌های ادراری نیز می‌گردد. همچنین دمنوش گل محمدی متبع غنی ویتامین C است که به همین جهت موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد.

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین تاثیر مستقیمی بر افزایش سلامت بدن دارد. مصرف این دمنوش سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر حمله باکتری و ویروس از بدن محافظت می‌کند. مصرف دمنوش دارچین موجب قطع سرفه شده و تب و بدن درد را به صورت جدی درمان می‌کند.

دمنوش لیمو

دمنوش لیمو

معمولا در هنگام سرفه و گلو درد، مصرف نوشیدنی عسل و آبلیمو پیشنهاد می‌شود. جالب است بدانید که دمنوش لیمو نیز تاثیری مشابه عسل و آبلیمو داشته و برای درمان گلو درد و سرماخوردگی بسیار مفید است. مقادیر فراوان ویتامین C موجود در این دمنوش، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن گشته و به این ترتیب با سرماخوردگی مبارزه کرده و آن را از بین می‌برد.

این نوشته را از دست ندهید  تاثیراحساس ترس بر سلامت انسان

دمنوش پونه

اگر قصد میل کردن یک دمنوش سرماخوردگی مطلوب و موثر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از دمنوش پونه استفاده کنید. مصرف دمنوش پونه برای درمان آنفولانزا، تب، سرفه، سردرد، گلو درد و سینوزیت بسیار مفید و موثر است.

دمنوش زیره

مقادیر فراوان ویتامین C موجود در دمنوش زیره باعث شده تا این دمنوش، معجزه‌ای برای درمان سرماخوردگی باشد. دمنوش زیره خاصیت ضد میکروبی داشته و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد. علاوه بر درمان سرماخوردگی، برای پیشگیری از بروز آن نیز موثر است.

دمنوش گل گاو زبان

اکثر افراد دمنوش گل گاو زبان را فقط برای کاهش استرس و اضطراب می‌شناسند و از دیگر خواص بی نظیر آن اطلاعی ندارند. جالب است بدانید که دمنوش گل گاو زبان حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین C بوده و خاصیت ضد التهابی دارد. وجود این خواص باعث شده تا مصرف دمنوش گل گاو زبان برای درمان سرماخوردگی و گلو درد و همچنین کاهش تب بالا بسیار مفید باشد.

دمنوش رازیانه

وجود آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی و ویتامین C فراوان موجود در دمنوش رازیانه باعث شده تا این دمنوش، به یک دمنوش سرماخوردگی پرطرفدار و موثر تبدیل شود. مصرف روزانه یک لیوان دمنوش رازیانه، چه هنگامی که سرما خورده‌اید و چه هنگامی که قصد دارید از بروز این بیماری جلوگیری به عمل آورید، به شدت توصیه می‌شود.

دمنوش آویشن

دمنوش آویشن یک دمنوش سرماخوردگی بسیار مفید و موثر است. وجود مقادیر فراوان کارواکرول موجود در این دمنوش سبب درمان قطعی گلو درد می‌گردد. همچنین ویتامین‌های A و C فراوان موجود در دمنوش آویشن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد. توصیه می‌شود تا در فصول سرد سال، روزانه این دمنوش را میل کنید تا از ویروس‌ها به اندازه کافی دوری کرده باشید.

این نوشته را از دست ندهید  ۵ فنجان سبز برای متوقف کردن ویروس‌ها

دمنوش بابونه

از دیگر دمنوش‌های موثر در درمان سرماخوردگی می‌توان به دمنوش بابونه اشاره کرد. دمنوش بابونه خواص ضد باکتریایی داشته و از این رو می‌تواند در برابر باکتری‌ها و عفونت از بدن محافظت به عمل آورد. همچنین مصرف این دمنوش سبب پیشگیری و درمان سریعتر سرفه نیز می‌گردد. پیشنهاد می‌شود تا برای دوری از میکروب‌ها و بیماری‌های مختلف، روزانه حداقل یک فنجان از این دمنوش میل کنید.

دمنوش سرماخوردگی

برای گرفتن نتیجه بهتر و درمان هرچه سریعتر سرماخوردگی، می‌توانید از دمنوش‌هایی استفاده کنید که ترکیبی از چند دمنوش سرماخوردگی مختلف باشند. مصرف این دمنوش‌ها مقادیر فراوانی از ویتامین C وارد بدن کرده و به روند بهبود و درمان، سرعت می‌بخشند. توصیه می‌شود تا روزانه ۲ فنجان از این دمنوش‌های سرماخوردگی ترکیبی استفاده کنید.

منبع
ریموژ
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سه =

دکمه بازگشت به بالا