انتخاب سردبیرسیاحت

معرفی خنک‌ترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان

مثبت زندگی: تابستان که از راه می‌رسد بچه‌ها تعطیلند و بساط مسافرات خانواده‌ها به پا. از آنجا که تابستان هوا گرم است و تنی به آب زدن بیشتر در شمال کشور ما ممکن است، بیشترین سفرهای تابستانی به این خطه است. اما می‌دانید خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان کدام است؟ شمال ایران بی‌شک گوشه‌ای از بهشت است، اگر می‌خواهید در روز و شب‌های گرم و سوزان تابستان مهمان این خطه از ایران زمین شوید، همراه ما باشید تا زیباترین شهرهای شمال را که هوای خنک و بهاری دارند، بهتر و بیشتر بشناسید.

۱. ماسوله یک دهکده خاص و شگفت انگیز

خانه‌هایی با معماری پله‌کانی که سبک معماری خاصی را به نمایش می‌گذارند و مه نسبتاً غلیظی که در محیط جریان دارد، شهر ماسوله را به یک جاذبه شگفت انگیز بی‌نظیر تبدیل کرده است.

ماسوله که در زمستان روز‌های پر برفی را شاهد است، هوایی خنک و دل‌انگیز در ایام تابستان دارد. همین موضوع سبب شده که توریست‌ها و مسافران هنگام بررسی خنک‌ ترین شهر‌های شمال در تابستان، ماسوله را به عنوان اولین گزینه در نظر داشته باشند.

برای رسیدن به این شهر زنده و تاریخی باید به سمت استان گیلان حرکت کنید. ماسوله درست در ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. این شهر با فومن ۳۶ کیلومتر و با ماکلوان حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

ماسوله قدمتی حدود ۸۰۰ سال دارد و نام آن در بین فهرست آثار ملی ایران به چشم می‌خورد. با وجود این توصیفات، کمتر کسی می‌تواند چشمش را روی این همه زیبایی ببندند و سفر به ماسوله را در برنامه‌های تابستانی خودش قرار ندهد.

این نوشته را از دست ندهید  بررسی پرونده دختر ١٤ساله تالشی؛ ناآگاهی رومینا را کشت

۲. ماسال بهشت وعده داده شده در روی زمین

خنک‌ترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان

دومین گزینه‌ای که به عنوان خنک‌‌ترین شهرهای شمال در تابستان مورد توجه توریست‌ها و گردشگران واقع می‌شود ماسال است. ماسال شهری در دامنه کوه‌های تالش واقع در استان گیلان است. این شهر ییلاقی خنک و سرسبز رؤیایی، راه رفتن روی ابرهای پنبه‌ای است را برای مسافران و توریست‌ها به حقیقت پیوند میزند.

اگر می‌خواهید در دل طبیعت شگفت انگیز گیلان تعطیلات تابستانی خود را سپری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به ماسال بزنید.

۳. تابستان‌های خنک و بهاری سوادکوه

خنک‌ترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان

از خنک‌‌ترین شهرهای شمال در تابستان سوادکوه است. سوادکوه از شهرهای مازندران است و در میانه البرز واقع شده. آنچه گردشگران را به سمت سوادکوه می‌کشاند تنها آب و هوای دل‌چسب این شهر نیست، بلکه جنگل‌های بکر و دست نخورده، چشمه‌هایی که از میان درختان سرسبز جاری هستند و جاذبه‌های فراوان این خطه سبب شده که سوادکوه به یکی از توریست پذیرترین شهرهای خطه شمال ایران تبدیل شود.

۴. سفر به تالش و تجربه زندگی در قلب طبیعت

خنک‌ترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان

تالش دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و یکی از خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان است. کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعت زنده و سرسبز تالش همیشه مورد توجه توریست‌ها واقع می‌شود و افراد زیادی این شهر شمالی را به عنوان مقصد نهایی سفر خود در نظر می‌گیرند. هم‌جواری شرق شهرستان تالش با دریای خزر سبب شده که‌ این منطقه از شهر، دارای آب و هوایی مرطوب در تابستان باشد. اگر نمی‌توانید هوای شرجی را تحمل کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در نواحی غربی تالش که با استان اردبیل هم‌جوار است و آب و هوایی خنک دارد در طول سفر اقامت داشته باشید.

۵. سفر به فومن و بازدید از قلعه رودخان

خنک‌ترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان

فومن مرکز شهرستانی به همین نام در استان گیلان است. این شهر در قسمت جلگه‌ای این استان واقع شده و قدمتی چند هزار ساله دارد. در فومن هم جاذبه‌های تاریخی فراوان را می‌توانید مشاهده کنید و هم جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد را. با سفر به فومن به عنوان یکی از خنک‌‌ترین شهرهای شمال در تابستان می‌توانید یک تعطیلاتی هیجان انگیز را سپری کنید. از جمله مکان‌هایی که می‌توانید در سفر به فومن از آن‌ها بازدید کنید قلعه رودخان، ییلاق آندره، رودخانه پلنگ ور و… است.

این نوشته را از دست ندهید  مرداد و جشن زغال‌ اخته قزوین

۶. کلاردشت یک رویای پنهان در شهر مازندران

خنک‌ترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان

پوشش گیاهی خاص کلاردشت و آب و هوای بی‌نظیری که این شهر دارد آن را به یکی از خنک‌‌ترین شهرهای شمال در تابستان تبدیل کرده است. با سفر به کلاردشت در تابستان هم می‌توانید از آب و هوای خنکی که این منطقه دارد لذت ببرید و هم از جاذبه های گردشگری کلاردشت از جمله دریاچه ولشت، دهکده مازیچال، رودخانه سردآبرود و… بازدید کنید.

۷. اقامت در آلاشت و تجربه بهاری خنک در فصل تابستان

خنک‌ترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان

آلاشت که به معنی خانه یا آشیانه عقاب‌هاست، شهری سرسبز در ۳۹ کیلومتری سوادکوه از توابع مازندران است. آلاشت به اندازه‌ای مرتفع است که ابرهای آسمان دشت‌های آن را در بر گرفته‌اند. به همین دلیل به محض این که وارد این شهر می‌شوید، حس می‌کنید قدم به شهری ناشناخته و سحرآمیز گذاشته‌اید. آبشارهای آلاشت و جاذبه‌های تاریخی که در این مکان وجود دارد و همچنین این موضوع که نام آلاشت در بین خنک‌ ترین شهرهای شمال در تابستان به چشم می‌خورد سبب شده که این شهر در ماه‌های گرم سال پذیرای توریست‌های بسیاری باشد.



مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا