بدانیممنطقه آزاد

معجزه نوشیدن آب گرم قبل از صبحانه

مثبت زندگی: عادت بسیاری از آدم‌ها این است؛ صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوند باید یک لیوان آب گرم یا آب ولرم بنوشند.

شاید ساده به نظر بیاید، اما این یکی از معدود عادت‌هایی است که خوب است و برای بدن مفید. همراه ما باشید تا در این مقاله مثبت زندگی به شما بگوییم که چرا این عادت، یکی از بهترین عادت‌ها برای سلامتی بدن است.

بهبود گوارش با خواص آب گرم

برای بهبود گوارش خود، نوشیدن آب گرم را به طور منظم آغاز کنید؛ چون نوشیدن آب‌گرم، غدۀ گوارشی را برای عملکرد درست و بهتر تحریک می‌کند. از طرف دیگر، آب گرم به تجزیه غذا در معده کمک می‌کند.

وقتی غذا آسان‌تر و راحت‌تر در معده تجزیه شود، سیستم گوارش نیازی به سخت کار کردن ندارد و انرژی کمتری برای فرآیند گوارش مصرف می‌کند.
علاوه بر این، آب‌گرم بدن را از شر اسید اضافی معده خلاص می‌کند و تا معده با تمام توان، به خنثی شدن شیره‌های گوارشی مشغول شود. پس اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید، هر صبح، قبل از صبحانه یک لیوان آب ولرم بنوشید.

درمان یبوست با آب گرم

نوشیدن منظم آب گرم با معده خالی به تنظیم حرکات روده و مبارزه با یبوست کمک می‌کند. یبوست هنگامی که محتوای آب در روده کم است، رخ می‌دهد و به شکل گیری مدفوع خشک و دشواری در دفع مدفوع ظهور و بروز پیدا می‌کند.
نوشیدن‌آب گرم به تجزیه بقایای مواد غذایی کمک می‌کند و قضای حاجت بی دردسر و کمتر دردناک را به همراه دارد. همچنین، نوشیدن آب‌گرم باعث کاهش نفخ شکمی، درد و ناراحتی مرتبط با یبوست می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۷ لباسی که سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد

درمان گرفتگی بینی


معجزه آب آشامیدن قبل از خواب


نوشیدن آب گرم درمان خوبی برای گرفتگی بینی است. می‌پرسید چطور؟

در قدم اول، به پاکسازی حفره‌های بینی کمک می‌کند و در زمان گرفتگی بینی آرامش را برای فرد به ارمغان می‌آورد. در قدم بعدی هم به کاهش غلظت و شکل گیری مخاط در حفره‌های بینی و دستگاه تنفسی کمک می‌کند. اما این دو قدم چه فایده‌ای برای بینی دارد؟ ساده است؛ این شرایط احتمال رشد ویروس‌ها و باکتری‌ها را کاهش می‌دهد.

کم کردن وزن با آب گرم

افرادی که برای کاهش وزن، رژیم غذایی سخت و برنامه ورزشی منظم را دنبال می‌کنند، بهترین انتخاب را پیش رویشان دارند؛ نوشیدن آب گرم دمای مرکزی بدن را افزایش می‌دهد که خب این شرایط نرخ سوخت و ساز را افزایش می‌دهد. این افزایش یعنی سوزاندن کالری بیشتر و لاغری زودتر.

سم زدایی بدن و پیشگیری از پیری پوست

هنگامی که چند لیوان آب گرم می‌نوشید، دمای بدن افرایش پیدا می‌کند. برای همین بدن برای خنک شدن، دست به دامن تعریق یا همان عرق کردن می‌شود و در نهایت بسیاری از سموم بدن، با همین عرق کردن از بدن خارج می‌شود.

نوشیدن آب گرم برای پوست هم خوب است. این کار کمک می‌کند تا سموم و دیگر ناخالصی‌ها از بدن حذف شوند. همچنین، نوشیدن آب گرم به ترمیم سلول‌های پوست هم کمک می‌کند و در جوان‌سازی و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست نقش مهمی دارد.

بهبود گردش خون

نوشیدن آب گرم به بهبود گردش خون کمک می‌کند تا خون در سراسر بدن برای فرستادن اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌ها و اندام‌های مختلف بهتر و ببیشتر عمل کند.

این نوشته را از دست ندهید  کم‌کالری‌های لذیذ و لاغرکننده!

هنگامی که آب گرم می‌نوشید، رسوبات چربی در بدن سوزانده و رسوبات موجود در سیستم عصبی نیز تجزیه می‌شوند. این شرایط به بهبود گردش خون در بدن و همچنین، تخلیه سموم مضر منجر می‌شود.

بهبود کیفیت خواب

اگر شب‌ها سرتان مدام روی متکا غلت می‌خورد و خبری از خواب نیست، نوشیدن آب گرم پیش از خواب را امتحان کنید. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می‌کند.

نکات مهم درباره خواص آب گرم

  • همیشه آب ولرم یا گرم بنوشید و از نوشیدن آب داغ پرهیز کنید؛ چون آب داغ به بافت دهان و مری آسیب می‌رساند.
  • پس از جوشاندن آب، اجازه دهید دمای آب کاهش یابد و سپس آن را مصرف کنید.
  • هنگام غذا آب ولرم بنوشید؛ چون نوشیدن آب سرد موجب می‌شود بدن به انرژی بیشتری برای افزایش دمای خود نیاز داشته باشد و این مسئله بر فرآیند گوارش تاثیر منفی می‌گذارد.
  • پس از ورزش از نوشیدن آب گرم پرهیز کنید زیرا دمای بدن به خودی خود بالا است و نوشیدن آب گرم دمای بدن را بیش از اندازه افزایش می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا