معرفی کتاب

مرداد دیوانه، روایت مردی که می‌خواست شهر را بهم بریزد!

مثبت زندگی: مخاطبان کتابی که امروز قصد معرفی‌اش را داریم کسانی هستند که عاشق ژانر وحشتند.  کتابی پر از وحشت و معما و ترس در گرمای داغ و کلافه‌کننده مرداد ماه. اگر عاشق رمان‌های جنایی هستید و از ترشح آدرنالین اضافی در بدن‌تان لذت می‌برید و سرخوش می‌شوید، همراه ما بمانید. اگر نه، که همین حالا ضربدر بالای صفحه را بزنید و این صفحه را ببندید و دور شوید که اصلاً به صلاح‌تان نیست.

نام کتاب «مرداد دیوانه» است. نوشته محمدحسن شهسواری. پشت جلد کتاب آمده است: «در مرداد دیوانه مردی برای گرفتن انتقام می‌خواهد شهر را به هم بریزد». همراه مثبت زندگی بمانید تا بیشتر از این کتاب مهیج برایتان روایت کنیم.

درباره کتاب

شهراد نام یکی از راوی‌ها کتاب است. همان مردی که قرار است شهری را بهم بریزد.

ماجرا از این قرار است که منیژه، همسر شهراد کشته می‌شود و این مرد با تمام تلاش در جست‌وجوی قاتل است. چون با کسی دشمنی نداشته و جالب اینجاست وقتی از کلانتری خبرش می‌کنند که به بیمارستان بیا چون همسرت آسیب دیده با خودش فکر می‌کند: باز این منیژه می‌خواد منو سورپرایز کنه! مگه نمی‌دونه از سورپرایز شدن چقدر بدم می‌آد؟

اما وقتی به بیمارستان می‌رسد و با واقعیت روبه‌رو می‌شود، داستان رنگ‌و بوی دیگری می‌گیرد. بعد از برگزار شدن مراسم تدفین و ترحیم، شهرام، همسر عاشق قصه، دوره می‌افتد در شهر و تمام کسانی را که احتمال می‌دهد با او دشمنی داشته باشند، پیدا می‌کند تا از آن‌ها بپرسد چرا منیژه را کشتید؟ مگر با من مشکل نداشتید؟ چرا زنم را کشتید…

این نوشته را از دست ندهید  آلیس در سرزمین عجایب؛ سفر خیالی به دنیایی که شاید خیالی نباشد
مرداد دیوانه، تریلر

اما خب داستان، اصلا جوری که شهراد تصور می‌کند نیست. چون شخصیت‌ها و راوی‌هایی وارد داستان می‌شوند که گرما و هیجان داستان را چند برابر می‌کنند و پایانی برای داستان رقم می‌زند که همه را غافلگیر می‌کند. تا همین‌جا بس است. اگر موضوع را دوست داشتید، بهتر است خودتان ادامه داستان را بخوانید.

مخاطب خاص کتاب

حقیقتش را بخواهید مرداد دیوانه را کسانی می‌پسندد که طرفدار ژانر تریلر باشند. تريلر Thriller  يا «مهيج» يك گونه‌ فراگير در ادبيات و سينما است كه پيشينه طولانی دارد. در ژانر جنايی و گونه ترسناک وجاسوسی و همچنين در آثاری كه در آن سوسپانس و تعليق حرف اول و آخر داستان و ماجراست، فيلم را می‌توانيم تريلر بدانيم.

برخی تريلر را يک زير ژانر در گونه‌های ترسناک و جنايی به حساب می‌آوردند. جدای از اين در تريلر با يک ماجرای پركشش طبق قواعد ژانر طرفيم. يعنس اكشن نيز در سطح ماجرا جلوه‌گری می‌کند. اگر این‌گونه موضوعات را می‌پسندید بدانید که مخاطب خاص مرداد دیوانه خود شمایید. درنگ نکنید و کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب

سرم را بردم زیر گوش ساغر. حالا درست روی پاشنه در ویلا بودیم و سید جدی و شوخی داشت بیرون‌مان می‌کرد. چند قدمی ساغر را بردم آن سوتر. تمام تنم در رعشه خواستنش به لرزه افتاده بود. آرام بهش گفتم: «تو از ته فلب به سید وکالت دادی؟»

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا