پوست و مو

ماسک خانگی و سفید کننده فوری پوست

مثبت زندگی: راههای زیادی برای روشن کردن رنگ پوست وجود دارد. استفاده از کرم‌های آرایشی، لیزر کردن، استفاده از کرم‌های لایه‌بردار و … بخشی از روش‌های سفید کردن رنگ پوست هستند؛ اما اینکه زیبایی پوست در این روش‌ها تا چه اندازه ماندگار است، جای سوال دارد.

در انبوه روش‌هایی محافظت از پوست، استفاده از ماسک‌های زیبایی هم دیده می‌شود؛ روشی که همه از تضمینی بودنش حرف می‌زنند. «استفاده از ماسک‌های مختلف». همراه ما باشید تا در این مقاله از ماسکی بگوییم که به ماسک خانگی سفیده کننده فوری پوست معروف است.

معرفی ماسک سفیده کننده فوری پوست

لیمو ترش برای پوست مفید است. این ماده پرخاصیت، خواص آنتی باکتریال دارد و باعث روشن شدن پوست به ویژه روشن شدن پوست صورت می‌شود.

اما تنها خاصیت لیمو روشن‌کنندگی آن نیست. از بین بردن جوش‌ها به‌خصوص جوش‌های سرسیاه و پاکسازی پوست هم به خواص لیمو ترش اضافه کنید. البته ممکن است برخی از افراد پوست حساس‌تری داشته باشند. بهتر است این افراد پس از استفاده از لیمو روی پوست، در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

بهتر است لیمو ترش را بعد از شست‌شوی صورت به عنوان اسکراب یا ماسک صورت استفاده کنید. یا چرا اسکراپ! با همین ماده و ترکیبش با چیزهای دیگر برای خودتان شست‌وشو دهنده پوست بسازید.ترکیب آب‌لیمو و آب همراه با عسل و آلوئه‌ورا شست‌وشو کننده محشری برای شما می‌شازد که می‌توانید هر روز صورتتان را با آن بشویید.

و اما ماسک!

این ماسک ترکیبی از عسل، لیمو، ماست و سفیده تخم‌مرغ است. موادی که به راحتی در خانه در دسترستان خواهد بود. این ماسک در کنار روشن کنندگی پوست خواص آنتی باکتریال و ضد قارچ نیز دارد.

طرز تهیه ماسک سفید کننده پوست صورت

۲  قاشق عسل

این نوشته را از دست ندهید  راز زیباترین چشم‌های جهان برملا شد

۴ قاشق آب لیمو (بهتر است آب لیموی طبیعی و تازه باشد)

۳ قاشق ماست ساده

۱ عدد سفیده تخم مرغ

این مواد را کامل با هم ترکیب کنید تا کمی غلیظ شود؛ سپس مقداری از آن را به روی صورتتان بمالید. البته قبل از مالیدن روی پوست صورت، باید پوست‌تان را از هر گونه آرایش یا آلودگی تمیز کرده‌ باشید.

پس از ۱۵ دقیقه که ماسک روی صورت‌تان ماند، پوست‌تان را با آب گرم به آرامی بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید به طوری که کمی پوست مرطوب بماند.

اگر پوست خشکی دارید می‌توانید مقداری روغن اسانس به ترکیبتان اضافه کنید و تا ۲۰ دقیقه ماسک را روی صورتتان بگذارید و پس از خشک کردنش صورتتان را با کرم، مرطوب کنید.

اندر مزایای این ماسک فوری

هم ماست و هم لیمو هر دو اسکراب‌های طبیعی خوبی هستند که آثار به جا مانده از جوش را از روی پوست‌تان کمرنگ و محو می‌کنند. سفیده تخم مرغ نیز پروتئین دارد که مقاومت پوست را بالا می‌برد، لیمو و وانیل نیز پوست را شفاف و نرم می‌کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا