پوست و موزیبایی

ماسک‌های زیبایی؛ معجزه‌ای به نام ماسک خاک رس!

مثبت زندگی: ماسک‌های زیبایی با انواع و اقسام مدل‌ها و برندها در بازار پیدا می‌شوند. ماسک‌هایی که در ظاهر همه یک هدف دارند و آن هم زیبایی و جوانی و روشن کردن پوست است. اما ماسکی که امروز قرار است در مثبت زندگی معرفی‌اش کنیم، یکی از خاص‌ترین ماسک‌ها برای پوست صورت است. هیچ برندی هم پشت این ماسک نایستاده. چون امروز قرار است از تاثیر ماسک خاک رس بر پوست صورت بنویسیم. خاکی که ارزان است و بالطبع به راحتی هم پیدا می‌شود. همراه ما باشید.

ماسک خاک رس برای پوست‌های لکه دار

ماسک خاک رس برای پوست‌های چرب انتخابی مناسب است. این ماسک لک‌های صورت را از بین می‌برد و باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود.

اگر صورت شما لک دارد و می‌خواهید از این ماسک برای زیبایی بیشتر استفاده کنید، باید خاک‌رس را با ماست کم‌چرب، عسل و آب مخلوط کنید. نسبت تمام مواد هم باید یکسان باشد.

ماسک را روس صروت بگذارید و تا خشک شدنش صبر کنید. وقتی ماسک به طور کامل خشک شد، صورت‌تان را با آب سرد بشویید.

دو بار در هفته از ماس خاک رس با این مواد استفاده کنید و خیال‌تان راحت که پوست شما درخشان‌تر و شفاف‌تر می‌شود و بعد از مدتی اثری از آثار لکه روی پوست شما باقی نمی‌ماند.

چاقی صورت

اگر هدف‌تان برای استفاده از ماسک خاک رس، چاقی صورت است، باید  2 قاشق غذاخوری خاک رس را با یک قاشق دم‌کرده چای سبز و یک قاشق ژله آلوئه‌وار مخلوط کنید. در این ماسک نیازی نیست صبر کنید تا ماسک خشک شود. بعد از 20 دقیقه، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ خوراکی سالم که باعث جوش زدن شما می‌شود

از بین بردن جای جوش

جای جوش‌هایی که از دوران بلوغ باقی می‌ماند، بلای جان خیلی‌هاست. اما نگران نباشید! ماسک خاک رس برای از بین بردن جای جوش انتخاب خوبی است. یک قاشق خاک رس را با یک قاشق عسل و چند قطره آب مقطر مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را با یک برس نرم یا یک پد آرایشی تمیز روی پوست صورت بمالید. اجاره دهید ماسک خشک شود و بعد آن را بشویید. این ماسک تقریبا یک لایه بردار است و جای جوش را به مرور زمان محو می‌کند.

ماسک جوش سرسیاه با خاک رس

ترکیب خاک رس، آبلیمو یا سرکه خانگی و گلاب دشمن جوش‌های سر سیاه  است. اگر پوست صورت شما دارای جوش‌های سرسیاه است، دو بار در هفته از این ماسک صورت استفاده کنید و به راحتی از شر جوش‌های سر سیاه خلاص شوید.

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا