زیبایی

ماست؛ خوراکی شگفت‌انگیز سلامتی و زیبایی

مثبت زندگی: ماست یکی از شگفت‌انگیزترین خوراکی‌هاست. شاید در ظاهر ساده به نظر بیاید، و حتی طرفدار چندانی نداشته باشد اما بیشتر متخصصان تغذیه و حتی زیبایی برای این باورند که ماست، یکی از کامل‌ترین خوراکی‌هاست. از شیر درست شده و شیر خواص زیادی دارد اما این تنها خاصیت ماست، نیست. همراه ما باشید در این مقاله به شما می‌گوییم از ماست چه استفاده‌هایی کنید که شگفت‌انگیز بودنش برایتان مسجل شود.

ماسک مو و حالت دهنده

تعجب نکنید. کلی پول ماسک‌های گران قیمت مو را داده‌اید و انگار نه انگار! جای نگرانی نیست، می‌توانید از ماست به عنوان ماسک مو استفاده کنید یا آن را به جای حالت دهنده مو استفاده کنید. مقداری ماست طبیعی را بردارید و آن را کاملا روی موهایتان بزنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماست علاوه بر اینکه موها را نرم می‌کند باعث جلوگیری از ریزش مو نیز می‌شود و برای مو خوره نیز بسیار مفید است. با یک بار استفاده دیگر سراغ ماسک‌های گران قیمت نمی‌روید.

اسکراب ماست

ماست یکی از بهترین اسکراب‌ها برای دست و پا و همه بدن است. می‌توانید ماست را با آرد جو دو سر و یا همراه با پوست خشک شده و آرد شده مرکبات مخلوط کنید و آن را روی پوستتان بمالید و آرام و یکنواخت پوست‌تان را ماساژ دهید.

باید آن را به‌صورت دورانی ماساژ دهید سپس آن را با آب ولرم بشویید. این اسکراب طبیعی باعث صاف کردن و مرطوب کردن پوست می‌شود. استفاده از ماسک ماست بعد از اصلاح هم گزینه خوبی است. تورم و قرمزی بعد از اصلاح را از بین می‌برد و اگر پوست خشکی داشته باشید، چربی طبیعی به آن می‌رساند. پس اگر ماست در یخچال دارید بی خیال خریدن ماسک‌های بعد از اصلاح شوید.

این نوشته را از دست ندهید  همه چیز درباره لیزر موهای زاید- بخش دوم


خواص ماست برای سفید کردن دندان‌ها

سفید کردن دندان یکی از بهترین راه‌های بهبود زیبایی‌تان است؛ اگر دنبال یک داروی خانگی برای سفید کردن دندان‌هایتان می‌گردید سراغ ماست بروید.

داروهای سفید کننده دندان معمولا گران هستند پس بجای خرید داروهای گران چرا به سراغ ماست نرویم؟ هر روز دندان‌هایتان را با ماست بشویید بعد از چند هفته خواهید دید که دندان‌هایتان بسیار سفید خواهند شد. می‌پرسید چرا این اتفاق می‌افتد؛ دلیلش ساده است. چون فسفر و کلسیم در ماست به فراوانی یافت می‌شود.

درمان آفتاب سوختگی

ماست حاوی زینک است که آفتاب سوختگی را درمان می‌کند. یک لایه بسیار ضخیم از ماست را روی صورتتان بگذارید و بعد از 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

می‌توانید ماست را با روغن مورد علاقه‌تان ترکیب کنید و آن را بر روی قسمت آفتاب سوخته استفاده کنید تا به پوستتان آرامش دهد و التهاب آن را فرو بنشاند.

نقاشی انگشتی

اگر فرزندان شما عاشق نقاشی با انگشت هستند می‌توانید به جای استفاده از رنگ، ماست را با انواع غذاهای رنگی ترکیب کنید و رنگ‌های مورد علاقه را برای فرزندانتان بسازید. با این فکر بکر، دیگر نگران خوردن رنگ توسط فرزندان‌تان نیستید.

زیبایی پوست صورت با ماست

روش‌های بسیار زیادی برای استفاده از ماست بر روی پوست وجود دارند. ماست یک نرم کننده بسیار قوی است و باعث سفید شدن و روشن شدن پوست می‌شود.

ماست به از بین بردن لکه‌های سیاه دور چشم کمک کرده و همچنین باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شود. ماست برای آکنه و جوش نیز مفید است.

این نوشته را از دست ندهید  تکنیک‌هایی برای آرایش چشم‌های درشت

مقداری ماست را با آرد جو دو سر و عسل ترکیب کنید، می‌توانید ماست را به تنهایی نیز استفاده کنید، آن را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

خزه ساز

اگر در داخل حیاط و یا باغتان مجسمه دارید چرا خزه را بر روی آن پرورش نمی دهید؟ روی تمام مجسمه را با ماست بپوشانید. مجسمه یا هر چیزی که می‌خواهید خزه را بر روی آن پرورش دهید باید حتما در سایه باشد.

این یکی از غیر متعارف‌ترین روشهای استفاده از ماست است که می‌توانید آن را امتحان کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا