مد و لباس

گزینه‌هایی مناسب پوشش خانم‌های کوتاه قد

قد کوتاه باعث نمی‌شود که از پوشیدن لباسی که دوست دارید چشم پوشی کنید

مثبت زندگی: داشتن قد کوتاه از جمله مشکلات غیر ارادی است که خانم‌های زیادی با آن مواجه هستند. اغلب آن‌ها فکر می‌کنند گزینه‌های کمتری برای پوشیدن لباس‌های متنوع دارند، اما پیروی از ترفند‌های زیر می‌تواند کمک بزرگی به پوشش خانم‌های کوتاه قد در انتخاب پوشاک مناسب کند.معمولا به خانم‌هایی که قد زیر ۱۶۰ سانت دارند ریزه می‌گویند. اما می‌توان این مسئله را به بهترین شکل مدیریت کرد. به عنوان مثال به جای کفش‌های تخت بیشتر از کفش‌های بلند استفاده می‌کنند یا همیشه در اتاق یک پلکان فلزی همراه دارند و یا همیشه در عکس‌ها جلوتر از همه می‌ایستند. اما آیا لباس‌هایی که می‌پوشند مناسب هستند؟

قد کوتاه باعث نمی‌شود که از پوشیدن لباسی که دوست دارید چشم پوشی کنید، فقط باید بدانید که پوشش خانم‌های کوتاه قد چگونه است تا مانند خیلی از سلبریتی‌هایی که قد کوتاه هستند نه تنها جذاب و خاص به نظر برسید بلکه از نظر پوشش نیز تعادلی را که مناسب اندامتان است حفظ کنید. 

شلوار جین فاق بلند بپوشید 

ممکن است که فکر کنید شلوار جین فاق بلند برای دهه ۵۰ است، اما این شلوارها همچنان جایگاه خودشان در صنعت مد را حفظ کرده‌اند و باعث بلندتر نشان دادن پاها می‌شوند. خانم‌های کوتاه قد می‌توانند این شلوار را با کفش پاشنه بلند ست کنند.

شلوار پاچه پهن استفاده نکنید 

اگر قدتان کوتاه است، از شلوارهای گشاد – یا پاچه دم پا – استفاده نکنید. بهتر است از شلواری که به خوبی فیت بدنتان است استفاده کنید. یا می‌توانید از شلوارهای تا بالای قوزک پا استفاده نمایید. شلواری که در قسمت کمر و بالا تنگ باشد و از زانو به پایین گشاد بشود، بسیار شیک است؛ و بیشتر از هر مدل شلواری به اندام شما می‌آید.

شلوار پارچه‌ای 

شلوار‌های پارچه‌ای راسته بلندی که از پارچه‌های لخت دوخته شده‌اند می‌توانند پا‌های شما را کشیده‌تر نشان دهند و اندام بهتری برای شما می‌سازند. از پوشیدن شلوار‌های برمودا و کاپری و یا تا زدن پاچه شلوار‌ها خودداری کنید، این مدل‌ها شما را کوتاه‌تر می‌کند. در عوض شلوار‌های فاق بلند، راسته و شلوار‌های دم پا گشاد که از زانو به پایین گشاد می‌شوند، مناسب هستند. پوشیدن شلوار‌های دمپا گشاد همراه با کفش‌های پاشنه بلند در صورتی که روی کفش قرار بگیرد، باعث بلند‌تر دیده شدن پا‌های شما می‌شود.

شلوار‌های کتان و جین 

شلوار‌های کتان تیره سنگشور شده همیشه پا را نسبت به شلوار‌های روشنتر، بلندتر و کشیده‌تر نشان میدهد. البته این مدل شلوار شیک‌تر است و بهتر می‌توانید آن را با لباس‌های دیگر ست کنید. شلوار‌های کوتاه که تا ماهیچه ساق پا یا بالای قوزک پا است، برای زنان کوتاه قد خوب نیست. برای ایجاد خطی مداوم و کشیده که به بلندتر دیده شدن شما کمک می‌کند، بهتر است شلوارتان بلند باشد و لبه پایین شلوار بالای پاشنه کفش شما را بپوشاند. شلوار‌هایی که کمر بلندی دارند و لباس‌هایی که در قسمت بالاتر کمردار است، پا‌ها را بلندتر نشان می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  پنج نکته اساسی برای انتخاب لباس زنانه در مهمانی‌های دوستانه

شلوار پاکتی نپوشید 

توصیه ما این است شلوارهایی که پاچه آنها‌ پاکتی است را کنار بگذارید. این شلوار‌ها شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. به‌جای آن سراغ خرید شلواری‌هایی بروید که روی پای شما بایستند و به‌اندازه کافی بلند باشند. آستین کت شما هم، باید به اندازه‌ای بلند باشد که تا نیمه انگشت شست شما را بپوشاند.

لباس 

شیوه لباس پوشیدن خانم‌های قد کوتاه

لباس ماکسی با چاک بپوشید 

لباس‌های ماکسی به خصوص اگر آستین بلند داشته باشند، باعث کوتاه‌تر نشان دادن خانم‌های قد کوتاه می‌شوند، برای همین حتما از لباسی استفاده کنید که یک طرف پای آن چاک داشته باشد تا تعادل را به استایلتان بازگرداند.

از یک کت بلیزر نیم تنه استفاده کنید 

کت‌های بلیزر خیلی کوتاه به همراه دامن چین دار و گشاد کوتاه می‌توانند استایل شما را کاملا تغییر دهند. سعی کنید به جای کت‌های بلند از کت‌های کوتاه و فیت استفاده کنید.

کت و شلوار باریک و بلند 

کت کوتاه که تا بالا یا روی ران باشد، برای خانم‌های کوتاه قد بسیار مناسب است. از پوشیدن هر مدلی که جعبه مانند باشد (برای دوری از چاق و تپل نشان دادن) یا مدل‌های چروک خودداری کنید.

لباس‌های طرح دار؛ ممنوع 

لباس‌هایی با طرح‌های شلوغ برای افراد کوتاه قد مناسب نیستند. بهتر است از پارچه‌ها و لباس‌های بدون طرح و ساده استفاده کنید. اگر از لباس‌های ساده خسته شده‌اید، لباس‌هایی با طرح‌های ریز می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. مثلا طرح‌های راه راه عمودی می‌تواند کاربردی باشد، این خطوط چشم‌ها را در جهت عمودی هدایت می‌کند و شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد، البته راه راه‌ها هر چه باریک‌تر باشد مناسب‌تر است. حتما هم نیازی نیست کل لباس راه راه باشد مثلا می‌توانید از شلواری استفاده کنید که تنها دارای دو خط عمودی در کنار پاهاست و یا در دوخت لباس‌ها دقت کنید که برش‌های عمودی وجود داشته باشد، این‌ها در بلند‌تر دیدن شما تاثیر زیادی دارد.

این نوشته را از دست ندهید  سهراب رحیمی؛ مشاور برندینگ: در حوزه مد و لباس از دنیا فاصله زیادی داریم

لباس‌های دقیقا اندازه بپوشید 

لباس‌های اور سایز به هیچ وجه شما را قد بلندتر نشان نمی‌دهد. همیشه اندازه دقیق خودتان لباس بپوشید. در حجم لباس‌ها موقع لایه بندی دقت کنید و تعادل رو ایجاد کنید، مثلا از پوشیدن کاپشن‌ها پف دار همراه با شلوار‌های جین تنگ خودداری کنید، چرا که این کار قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

لباس برای قد کوتاه و بدن درشت 

اگر قدتان کوتاه است و به‌اصطلاح توپُر هستید، عبارت کلیدی‌تان هنگام انتخاب لباس برای قد کوتاه ، «ایجاد تناسب» است. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما، خرید لباس زنانه‌ای است که بخش دامن آن بلافاصله از زیر قفسه سینه شروع شود. اگر بالاتنه‌تان درشت است، می‌توانید از دامنی استفاده کنید که کمی پف‌دار بایستد، کمر بلندی داشته باشد، طوری که تا زیر سینه بالا بیاید و بخش جلوی آن کوتاه‌تر از پشت آن باشد. به همراه این دامن یک تاپ یا شومیز کاملاً فیت بپوشید.

لباس‌های یک رنگ بپوشید 

ساده‌ترین راه برای اینکه قدبلند‌تر به‌نظر بیایید، این است که وقتی می‌خواهید لباس بپوشید، لباس‌هایی بپوشید که یکرنگ باشند. مثلا کت و دامن یا حتی مانتو و روسری‌تان را یکرنگ انتخاب کنید. اگر از این سرتا پا یکرنگ بودن خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید رنگ‌هایی انتخاب کنید که در یک خانواده هستند، مثلا طیف رنگ خاکستری یا طیف رنگ آبی و سرمه‌ای را برای هریک از لباس‌هایی که پوشیده‌اید، انتخاب کنید. اگر شکست رنگی واضح و تند در سرتا پای شما وجود نداشته باشد، بلندتر به‌نظر می‌رسید.

لباس‌های گشاد نپوشید 

اگر از کوتاهی قدتان نگرانید، باید به شما بگوییم سراغ شلوار‌های گشاد نروید. کلا برای اینکه قدبلند‌تر به‌نظر برسید، باید لباس‌ها و به‌خصوص شلوارهای گشاد را کنار بگذارید. در عوض لباس‌هایی که به‌خوبی جفت‌وجور بدن‌تان هستند، شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

به تناسب فکر کنید 

اگر می‌خواهید جوان‌تر جلوه کنید، لباس‌های یکدست نپوشید، به جای آن از یک دوپیس که تقریبا برابر با کرتان باشد استفاده کنید تا فیگورتان را زیباتر نشان دهد. ترکیب کت بلیزر و دامن و یا هرچیزی که کمر را بالاتر نشان دهد، بهترین انتخاب است.

به تفاوت‌ها فکر کنید 

وقتی صحبت از قد کوتاه می‌شود ممکن است تصویر یک خانم قد کوتاه و لاغراندام به ذهنتان بیاید؛ اما واقعیت این است که افراد قد کوتاه هم مثل بقیه سایزهای متنوعی دارند. یک نفر ممکن است چاق باشد و دیگری ممکن است سایز صفر باشد. ضمن اینکه فرم بدن‌ها هم با هم فرق می‌کند. خانمی ممکن است فرم بدن مثلث وارونه داشته باشد و دیگری فرم بدن سیب شکل. به خاطر داشته باشید هنگام انتخاب لباس برای قد کوتاه به این تفاوت‌ها توجه کنید.

این نوشته را از دست ندهید  راهنمای ست کردن لباس سرمه‌ای برای خانم‌ها

از خطوط عمودی استفاده نکنید 

فراموش نکنید رمز دیگر قدبلند‌تر به‌نظر آمدن این است که از اجزا و نقش‌های عمودی در لباس‌های‌تان استفاده کنید. مثلا برای کلاس ورزش، شلوار‌های گرمکنی انتخاب کنید که روی بغل پاهای شما خطوط عمودی داشته باشند. اگر رنگ شلوارتان را تیره و در مایه سرمه‌ای و مشکی با دو خط عمودی سفید در دو طرف پاها انتخاب کنید، پاهای‌تان بلند‌تر به‌نظر می‌رسند. حتی می‌توانید در لباس‌های‌تان از پارچه‌هایی با نقش‌های برجسته استفاده کنید یا از خیاط بخواهید لباس یا مانتوی‌تان را طوری بدوزد که ساسون‌های عمودی داشته باشد.

کمربند 

شیوه لباس پوشیدن خانم‌های قد کوتاه

کمربندتان، نصف‌تان نکند 

برای اینکه کشیده‌تر به‌نظر برسید، باید به کمربند یا حتی شلوار و بلوزی که می‌پوشید دقت کنید. نباید کمربند شما به گونه‌ای باشد که بدن‌تان را به دو بخش با رنگ‌های متفاوت تقسیم کند. مثلا هنگامی که سرتا پا مشکی یا سرمه‌ای پوشیده‌اید، نباید یک کمربند سفید روی آن ببندید که بدن شما را به دو بخش کوچک‌تر تقسیم کند؛ بهتر است کمربندی تیره در‌ همان مایه رنگی لباس‌تان ببندید تا چشم را ناگهان میخکوب نکند.

کمربند‌های پهن و کلفت را کنار بگذارید 

اگر‌ قد کوتاهی دارید، باید کمربند‌های پهن و کلفت را کنار بگذارید چون این کمربند‌ها شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. به‌جای آن، باید سراغ کمربند‌های باریک‌تر و همرنگ با لباس‌های دیگر‌تان بروید. اگر می‌توانید حتی از کمر‌بند استفاده نکنید چون کلا‌ برای قد‌بلند‌تر به‌نظر آمدن، باید همه خطوط افقی را از لباس‌تان حذف کنید.

دامن

از دامنی استفاده کنید که بالای زانو باشد 

دامن‌های میدی یا ماکسی در صورتی که قد کوتاهی دارید تقریبا اصلا پیشنهاد نمی‌شوند، چون قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. از دامنی استفاده کنید که بالای زانو و ترجیحا چین دار باشد تا پاها را بلندتر نشان دهد.

با دامن زیر زانو کفش پهن نپوشید 

به عنوان یک قانون، خانم‌های قد کوتاه نباید کفش‌های پهن – پاشنه پهن – بپوشند، چون توجه سریع به پاهایشان جذب می‌شود. کفش‌های پاشنه پهنی که صندل هستند به شرطی که نوارهای کم و باریک داشته باشند خوبند.

این نوشته را از دست ندهید  چرا رنگ سال ۲۰۱۹ مرجانی زنده است؟

این دامن‌ها را بپوشید 

برای اینکه قد‌بلند‌تر به نظر برسید باید دامن‌هایی را انتخاب کنید که قد آنها بلند‌تر از عرض و پهنای آنها باشد. بر این اساس دامن‌های پفی را کنار بگذارید و دامن‌های ماکسی را بیشتر بپوشید؛ ولی دامن‌های تا زانو برای خانم‌های قد‌بلند بهترین هستند. 

کفش

شیوه لباس پوشیدن خانم‌های قد کوتاه

چکمه تا مچ پا بپوشید، نه چکمه تا زانو 

به دلیل این که هرچیزی بالاتر از مچ پا باشد پاهای شما را خیلی کوتاه‌تر نشان خواهد داد. چکمه‌های تا مچ پا را می‌توانید با هرچیزی ست کنید..البته برای مراسم خاص می‌توانید از چکمه تا اندکی بالای مچ نیز استفاده کنید.

کفش پاشنه‌بلند بپوشید 

خب، اگر دوست دارید همه شیفته قدبلند شما شوند، به‌هرحال باید کمی به خودتان هم زحمت بدهید. یکی از این زحمت‌هایی که باید به خودتان بدهید، این است که کفش پاشنه‌بلند بپوشید؛ ولی برای اینکه بتوانید ساعات بیشتری با این کفش راه بروید باید کفش‌هایی را انتخاب کنید که سطح اتکای بزرگ‌تری داشته باشند مثلا پاشنه‌های نوک تیز را کنار بگذارید و سراغ کفش‌های پاشنه مربعی و پهن بروید.

مانتو 

مانتوی مناسب قد کوتاه‌ها 

خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند بهتر است از مدل مانتو‌های بلند استفاده نکنند، زیرا این مدل مانتو‌ها باعث می‌شود تا قد آن‌ها کوتاه‌تر از حد معمول به نظر برسد. مدل مانتو‌های کوتاه تا روی زانو برای خانم‌های با قد کوتاه می‌توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند و قد آن‌ها را متناسب‌تر نشان دهند. خانم‌های قد کوتاه همچنین بهتر است مانتو‌هایی را برای پوشیدن انتخاب نمایند که کاملا اندازه آن‌ها است. اگر شما تمایل دارید قدتان بلند‌تر به نظر برسد بهتر است مانتو‌های با خطوط عمودی را برای پوشیدن انتخاب کنید این مدل‌ها علاوه بر این که شما را بلند‌تر نشان می‌دهند جزء مدل مانتو‌های رسمی و کلاسیک نیز محسوب می‌شوند. پوشیدن شلواری مناسب به همراه مانتو نیز می‌تواند روی اندازه قد شما تاثیرگذار باشد بهتر است خانم‌های قد کوتاه از شلوار‌های دم پایی که حجم آن‌ها با بالا تنه لباس و پاشنه‌های کفش هماهنگی و مطابقت دارند استفاده کنند.

زیورآلات و مدل مو 

شیوه لباس پوشیدن خانم‌های قد کوتاه

از ‌زیور‌آلات استفاده کنید 

دست خانم‌ها برای قد بلند‌تر جلوه دادن خودشان حسابی باز است. یک راهش این است که ‌سراغ زیورآلات بلند و دراز بروند. ما به شما استفاده از گردنبند‌های بلند و گوشواره‌های آویز بلند را توصیه می‌کنیم.

موهایتان را این مدلی فرم دهید 

هیچ می‌دانستید اگر‌ سرطاس باشید کوتاه‌تر به نظر می‌آیید؟ ‌برای شما توصیه دیگری هم داریم و آن، این است که مدل مویی برای خود انتخاب کنید که در دو طرف سر شما جمع‌و‌جور باشند ولی مو‌ها کمی بلند و ایستاده قرار گیرند و بخش جلویی موهای‌تان را پرپشت فرم دهید.این مدل مو شما را ۵/۲ سانتی‌متر بلند‌تر نشان می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =

دکمه بازگشت به بالا