معرفی فیلم

فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای؛ ۱۰ فیلم برتر سینمای کره جنوبی

مثبت زندگی: فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای در میان دوست‌داران فیلم و سینما جایگاه خاص خود را دارند، اما گاهی پیدا کردن بهترین فیلم‌ها کار سخت و زمان‌بری است. از آنجا که کره‌ای‌ها در دو دهه گذشته فیلم‌‌های پرفروش و باکیفیتی تولید کرده‌اند و طرفداران آنها هم روز به روز بیشتر می‌شود، این مطلب را به معرفی بهترین فیلم های کره ای اختصاص داده ایم. در ادامه، با ده مورد از بهترین فیلم‌ های کره‌ ای آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

۱. پیرپسر (Old Boy 2003)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

پیرپسر جزو بهترین فیلم‌‌های کره‌‌ای است. فیلمی که تارانتینو لب به تحسین آن گشوده و رتبه ۶۷ را بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDB کسب کرده است.

داستان فیلم، ماجرای تاجری را روایت می‌کند که به مدت ۱۵ سال در اتاق یک هتل زندانی می‌شود؛ بی‌آنکه دلیلش را بداند. او پس از رهایی تصمیم می‌گیرد تا انتقام سختی از زندانبانان خود بگیرد.
هالیوود در سال ۲۰۱۳ نسخه‌ٔ آمریکایی پیرپسر را با الهام از همین فیلم ساخت.

۲. قطاری به بوسان (Train to Busan 2016)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

موفق‌ترین فیلم کره در خارج از این کشور، داستان گروهی از مسافران را در قطاری به مقصد شهر بوسان روایت می‌کند که باید برای زنده ماندن در برابر هجوم زامبی‌ها تقلا کنند. این فیلم امتیاز بسیار خوب ۹۵ را از سایت روتن دریافت کرده است.

۳. بهار، تابستان، پاییز، زمستان و دوباره بهار (Spring, Summer, Fall, Winter and Spring again 2003)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

در میان جنگل‌های انبوه، یک راهب بودایی به تربیت پسری مشغول است. اما پسر در اوج جوانی عاشق دختری می‌شود که از شهر برای درمان به صومعه آنها آمده است. او صومعه را ترک می‌کند و به دنبال دختر به دنیای مدرن وارد می‌شود. اما یک راهب جوان بودایی که هرگز شهر و آدم‌هایش را ندیده، چگونه باید بار عشق و زندگی در این جهان ناشناخته را به دوش بکشد؟

این نوشته را از دست ندهید  کبد چرب؛ علامت‌ها و روش‌های درمان خانگی

تماشای این فیلم برای ما ایرانیان که به غزل‌های عاشقانه شاعران‌مان آشنایی داریم، یاد‌آور ابیات فراوانی است؛ از جمله این بیت از صائب تبریزی که:

انصاف نیست راندنش از آستان خویش/ صائب که ساخت نقد دل و دین فدای تو

۴. دریاسالار: امواج خروشان (The Admiral: Roaring Currents 2014)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

«دریاسالار: امواج خروشان» ماجرای جنگی تاریخی در سال ۱۵۹۷ میلادی را روایت می‌کند.

می سون‌سین، فرمانده زیرک کره‌ای، درگیر نبردی سهمگین با ناوگان مهاجم ژاپن می‌شود. این فیلم را می‌توان نسخه کره‌ای نبرد اسپارتا نامید.

۵. آفتابی (Sunny 2011)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

این درام کمدی، قصه تعدادی از دختران دبیرستانی را به تصویر می‌کشد که گروهی به نام «آفتابی» تشکیل داده‌اند، اما گذر سال‌ها آنها را از هم جدا می‌کند. حالا که یکی از آنها در بستر مرگ است و نامی (از اعضای گروه آفتابی) تلاش می‌کند تا دوباره اعضای گروه را کنار هم جمع کند.

۶. مردی از ناکجاآباد (The Man from Nowhere 2010)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

داستان این فیلم درباره سرباز سابق نیروی‌های ویژه است که اکنون به‌عنوان نگهبان یک امانت‌فروشی روزگار می‌گذراند. در اثر وقایعی، او درگیر مبارزه با یک گروه قاچاقچی اعضای بدن می‌شود تا تنها دوستش را نجات دهد. این فیلم امتیاز کامل ۱۰۰ از سایت روتن را دریافت کرده است.

۷. داستان دو خواهر (A Tale of Two Sisters 2003)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

دو خواهر پس از آنکه مدتی را در بیمارستان روانی سپری می‌کنند، نزد پدر و نامادری‌شان باز می‌گردند تا زندگی عادی را پی بگیرند. اما رفتارهای خشن نامادری و یک روح سرگردان، همه‌چیز را به‌هم می‌زند. این تریلر روانشناختی، مرز بین واقعیت و توهم را به چالش می‌کشد و مخاطبانش را با ترس و تردید روبه‌رو می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  بهترین فیلم های ژاپنی؛ معرفی ۱۲ فیلم ژاپنی پر طرفدار

۸. میزبان (The Host 2006)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

پارک هی بونگ، در کنار رودخانه‌ هان در سئول اغذیه‌فروشی کوچکی دارد. روزی هیولایی ترسناک از اعماق دریاچه بیرون آمده و نوه بونگ را می‌رباید. خانواده او، درمانده و آشفته در جست‌وجوی نوه برمی‌آیند.
میزبان از جمله بهترین فیلم‌ های کره‌ ای است که نقدهای مثبت فراوانی بر آن نوشته شده است.

۹. لحظه‌ای برای بیاد آوردن (A Moment to Remember 2004)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

این درام عاشقانه و غم‌انگیز، داستان یک زوج جوان کره‌ای را بازگو می‌کند که یکی از آنها به‌نوعی آلزایمر نادر مبتلا می‌شود. این فیلم، از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای در گیشه بوده است؛ طوری‌که دو هفته پیاپی در صدر جدول فروش قرار داشت.

۱۰. عشق لوس من (My Sassy Girl 2001)

بهترین فیلم‌های کره‌ای

این فیلم بر اساس یادداشت‌های کیم هوسیک، دانشجوی مهندسی، ساخته شده و روایتگر فرازو‌نشیب‌های رابطه عاشقانه اوست. عشق لوس من، جزو موفق‌ترین فیلم‌های گیشه در کره بوده که الهام‌بخش آثار متعددی در سینمای کشورهای دیگر مانند ژاپن و هالیوود شده است.

منبع
چطور
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا