عمومی

چرا باید شب‌ها بدون لباس بخوابیم

مثبت زندگی: خوابیدن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هرشب انجام می‌دهیم. داشتن خواب کافی فواید ناگفته بسیار زیادی در سلامت انسان دارد و عدم داشتن خواب کافی نیز مشکلی جدی در بسیاری از کشورهای دنیا به شمار می‌رود. ولی کیفیت خواب چه تاثیری در سلامت جسم و روح دارد؟ آیا تاکنون از فواید برهنه خوابیدن برای سلامتی‌تان خبر داشته اید؟

۱. آرامش در خواب

وقتی مجبور نباشید که نگران خوابیدن با لباس و لباس خواب باشید همه چیز کم کم ساده تر می‌شود. دیگر نیازی به خریدن لباس خواب ندارید و باین ترتیب می‌توانید پولی که برای خریدن آن صرف می‌کردید را پس انداز کنید. بعلاوه، لباس‌های کمتری برای شستن یا حتی دور انداختن دارید. شاید در این صورت نیاز داشته باشید که ملحفه و روتختی‌های خود را بیشتر از قبل شسته و تمیز نگه دارید اما نه به اندازه‌ای که پیش از این مجبور به شستن لباس خواب هایتان بودید.

۲. برای بیرون رفتن آماده‌تر از قبل هستید

بعضی افراد عادت دارند که بلافاصله وقتی از سر کار به منزل می‌رسند، لباس خواب خود را پوشیده و این را بهانه‌ای می‌کنند تا باقی ساعات روز را در خانه بمانند. این کار منجر به ایجاد یک سبک زندگی بدون تحرک در فرد می‌شود و به این ترتیب نتایجی مثل افزایش وزن را به همراه خواهد داشت. هنگامی که لباسی غیر از لباس خواب بر تن داشته باشید و یا اصلا نداشته باشید! تمایل به بیرون رفتن از خانه در شما بیشتر شده و این یک نتیجه بسیار خوب است.

۳. تجربه خوشحال‌تر بودن و آزادتر بودن

تصور کنید که بدون آنکه لباسی بر تن داشته باشید در تخت‌خوابتان دراز کشیده‌اید و هیچ لباس‌های تنگ و آزار دهنده‌ای بر تن ندارید که مزاحمتی برای شما داشته باشد؛ پوست بدن شما تنها تماسی مستقیم و بدون مانع با ملحفه‌های نرم و نازکتان دارد. این احساس باعث می‌شود که لبخندی بر لبانتان بنشیند و احساس آزادتر بودن و رهاتر بودن را تجربه خواهید کرد. همه می‌توانند همین حالا یا هروقتی که دوست دارند این احساس خوشایند را تجربه کنند و چنین احساسی به شما به عنوان یک انسان کمک می‌کند تا خوشحال تر و شادتر از قبل باشید.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه بفهمیم افسرده هستیم؟
۴. تماس پوستی مستقیم

برهنه خوابیدن افراد متاهل فرصت بهتری را برای برقراری تماس مستقیم پوستی با همسرشان فراهم می‌کند- بویژه هنگامی که هردوی آنها با یکدیگر در بستر هستند و یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند. چنین تماسی زندگی جنسی پویاتری را برای افراد متاهل به همراه خواهد داشت. این کار باعث آزاد شدن مقدار بسیار زیادی اکسی‌توسین در هردوی آنها می‌شود. اکسی‌توسین نوعی نوروترنسمیتر است که به شما کمک می‌کند تا احساس خوشایند و خوبی را نسبت به همسر و شریک جنسی خود تجربه کنید.

۵. یک خواب عیق

اجازه بدهید تا نگاهی مجدد به داستانی داشته باشیم که در بالا برایتان توصیف کردم. تصور کنید که هیچ لباسی بر تن ندارید که با ملحفه هایتان گره بخورد. دیگر نگران پیچیده شدن بلوزی که بر تن دارید نخواهید بود. وقتی که برهنه و بدون بر تن داشتن هیچ لباسی به رختخواب می‌روید، تمامی این موانع و دردسرها از بین رفته و خوابی بهتر و عمیق تر را تجربه خواهید کرد. شما به هیچ علمی نیاز ندارید که به شما بگوید خواب بهتر و عمیق تر به شما کمک می‌کند که انسان سالم تری باشید.

۶. پوست شاداب

زمانیکه برهنه خوابیدن را تجربه می‌کنید پوست شما هم شروع به نفس کشیدن می‌کند. معمولا اندام‌های محرمانه شما، زیربغل‌ها و کف پاهایتان در تمام طول روز محدود بوده و غالبا حتی در تابستان‌ها نیز با چندین لایه لباس پوشیده شده‌اند. به این بخش‌های بدن خود اجازه دهید تا نفس بکشند. این کار خطر ابتلا به برخی بیماری‌های پوستی از جمله قارچ انگشتان پا که در نتیجه عرق کردن و محدود شدن پوست بدن در لباس به‌وجود می‌آید را کاهش خواهد داد.

این نوشته را از دست ندهید  آلرژی و ۱۰ نوع گیاه که آن را تشدید می‌کنند
۷. تنظیم سطح کورتیزول

کورتیزول یک ماده شیمیایی بسیار خاص و عجیب و غریب در بدن است که می‌تواند آسیب‌های بسیاری را نیز به بدن وارد کند. زمانیکه شما برهنه و بدون هیچ لباسی به خواب می‌روید، دمای بدن شما در محدوده‌ای مطلوب نگه داشته شده و بدن بهتر از قبل به تولید کورتیزول می‌پردازد.

اگر در هنگام خواب دمای بدن شما بشدت بالا باشد، سطح کورتیزول بدن در طول خواب و حتی پس از بیداری بالا باقی خواهد ماند و باین ترتیب افزایش اضطراب و نگرانی، میل به غذای ناسالم، افزایش وزن و نتایج وحشتناک تری در شما به همراه خواهد داشت. برهنه بخوابید تا بتوانید دمای بدن خود را پایین نگه داشته و خواب بسیار خوبی را تجربه کنید و باین ترتیب تولید و تنظیم کورتیوزل در بدنتان نیز به شکلی درست انجام خواهد شد.

۸. تعادل ملاتونین و هورمون رشد در بدن

به همین ترتیب، نگه داشتن درجه حرارت اتاق خواب در دمای پایین تر از ۷۰ درجه فارنهایت در طول شب‌ها به تنظیم شدن سطح هورمون رشد و ملاتونین در بدن شما کمک می‌کند. این مواد شیمیایی در انجام فرآیندهایی مثل جلوگیری از پیر شدن به بدن کمک می‌کنند و برای سلامت بدن لازم و ضروری هستند. زمانیکه با لباس می‌خوابید، دمای بدن شما بالا رفته و مانع از استفاده موثر از این هورمون‌ها می‌شود. به عبارت دیگر، خوابیدن با لباس روند پیر شدن در شما را سرعت می‌بخشد.

۹. سالم نگه داشتن اندام‌های جنسی
چرا باید شب‌ها بدون لباس بخوابیم

خوابیدن در فضاهایی خنک تر در مردان موجب پایین نگه داشتن دمای اندام‌های جنسی آنها می‌شود و باین ترتیب در سالم نگه داشتن اسپرم و عملکرد نرمال سیستم تناسلی موثر خواهد بود. خوابیدن در شرایطی خنک تر و آزادتر در زنان نیز مانع از به‌وجود آمدن عفونت‌های قارچی در آنها می‌شود. این عفونت‌ها در شرایط گرم و مرطوب بیشتر رشد می‌کنند. شرایط خشک تر و خنک تر از رشد عفونت‌های قارچی در زنان جلوگیری می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  راه حلی برای از بین بردن بوی بد غذا
۱۰. خوابی راحت در تابستان

داشتن یک خواب خوب در فصل تابستان کاری سخت است. در صورت نداشتن دستگاه تهویه یا خنک‌کننده هوا، اتاق خواب به فضایی خفه‌کننده و گرم در شب تبدیل خواهد شد. در چنین شرایطی، درآوردن لباس‌ها خواب شبانه را برای شما راحت تر می‌کند. در اینصورت حتی در شبهای خنک تر می‌توانید کولر را خاموش کرده و باین ترتیب در مصرف برق و هزینه‌های ناشی از آن صرف جویی کنید.

۱۱. افزایش اعتماد به نفس‌

اگر با ظاهر بدن خودتان مشکل دارید، برهنه خوابیدن می‌تواند به پذیرش و دوست داشتن خودتان کمک کند. به عنوان اولین گام هر شب قبل از خواب خودتان را برهنه در آینه ببینید. ممکن است در ابتدا از آن‌چه می‌بینید راضی نباشید ولی پس از گذشت زمان کوتاهی به ظاهرتان عادت می‌کنید و اعتماد به نفس‌تان بهبود می‌یابد.

۱۲. بهبود گردش خون

در زمان خواب، هیچ چیز بدتر از آستین مچاله شده زیر بازو و لباس جمع شده زیر کمر نیست. جمع شدن لباس زیر بازو ممکن است به خواب رفتن دست نیز منجر شود. پس یکی دیگر از فواید برهنه خوابیدن این است که با این مشکل مواجه نخواهید شد و گردش خون در سراسر بدن‌تان به خوبی انجام می‌شود.

۱۳. بهبود خلق و خو

هر چه زمان بیشتری را برهنه در کنار همسرتان در رختخواب به سر ببرید، اکسی‌توسین بیشتری در بدن‌تان آزاد می‌شود. به این ترتیب با اکسی‌توسین بیشتر، خلق و خوي‌تان بهبود می‌یابد و رابطه‌ی جنسی‌تان نیز بهتر می‌شود.

۱۴. جلوگیری از عفونت واژن

پوشیدن لباس‌های تنگ خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد. یکی از فواید برهنه خوابیدن برای زنان این است که اندام‌های جنسی آن‌ها خنک نگه می‌دارد و احتمال بروز عفونت را کاهش می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  این روز‌ها بیشتر حواستان به گوش‌هایتان باشد
۱۵. اسپرم‌های سالم‌تر

بله، یکی از فواید برهنه خوابیدن برای مردان این است که با خنک و آزاد نگه داشتن اندام جنسی‌شان می‌توانند اسپرم سالم‌تر و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشند.

با به یاد داشتن این روش‌ها حالا دیگر وقت آن است که شب قبل از خواب با لباس‌های خود خداحافظی کنید. البته، زمان هایی هم وجود دارد که خوابیدن با لباس به روش پیشنهادی ما اولویت دارد. اگر شما بیمار هستید یا زمستان است و هوای بیرون هم سرد پس بهتر است که برای گرم نگه داشتن خود یا پیشگیری از بیمار شدن با لباس بخوابید. در غیر اینصورت، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این روش را امتحان کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا