سالمندان

فایده ویژه خوردن شکلات برای افراد بالای 40 سال

مثبت زندگی: خوردن کاکائو به کند شدن روند کم شنوایی در افراد میان‌سال کمک می‌کند.

شکلات‌خورها کم‌تر ناشنوا می‌شوند

پزشکان در پایتخت کره جنوبی در مطالعه‌ای به این نتیجه رسیدند که کاکائو برای 40 تا 64 ساله‌ها مفید بوده و کسانی که کاکائو می‌خورند، کمتر دچار کم شنوایی ناشی از میان‌سالی می‌شوند.

به گفته این محققان که نتیجه مطالعاتشان در مجله Nutrients منتشرشده، ترکیب شیمیایی پلی‌فنل در کاکائو آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب بسیار قوی است که از تخریب گوش جلوگیری می‌کند.

مطالعه مذکور روی 3575 نفر میان‌سال مرد و زن انجام گرفت که قبل و بعد از مصرف شکلات میزان شنوایی آنها آزمایش می‌شود.
بر این اساس میزان کم شنوایی در شکلات‌خوران 26.8 درصد و در افرادی که شکلات نمی‌خوردند 36 درصد شد.

موارد احتیاط در مصرف کاکائوی تلخ

در افراد مبتلا به آلرژی‌های غذائی، شکلات‌های تلخ به‌دلیل داشتن میزان زیاد مادهٔ خشک ممکن است آلرژی آنها را تشدید کند.

همچنین این شکلات‌ها در افرادی‌ که مبتلا به عارضهٔ کهیر هستند، ممکن است موجب تشدید بیماری شود.

برای افراد مضطرب نیز توصیه می‌شود مصرف این شکلات‌ها محدود شود، زیرا شکلات‌ها به‌دلیل داشتن کافئین زیاد، باعث افزایش اضطراب می‌شوند.

با توجه به این‌که شکلات یکی از موادی است که نسبت آرژینین به لیزین در آن زیاد است، به افرادی‌که زمینهٔ تبخال زدن دارند توصیه می‌شود کمتر شکلات مصرف کنند و با توجه به این‌که درصد مادهٔ خشک شکلات تلخ زیاد است در افراد مبتلا به این عارضه، محدودیت مصرف این نوع شکلات باید بیشتر رعایت شود.

بررسی‌های بلندمدت نشان می‌دهند که مصرف این نوع شکلات به‌دلیل داشتن کافئین زیاد در زنان مبتلا به بیماری فیبروکیستیک پستان باعث تشدید عوارض بیماری می‌شود.

کافئین اسیدمعده را افزایش می‌دهد، مصرف موادغذائی حاوی کافئین زیاد، مانند شکلات تلخ، ممکن است باعث وخامت زخم‌معده در افراد مبتلا به این بیماری شود. همچنین بیماران مبتلا به رفلاکس معدی مری باید مصرف موادغذائی حاوی کافئین زیاد را محدود کنند.

این نوشته را از دست ندهید  قرص‌هایت را بخور و نگران فردا نباش!

کافئین ماده‌ای محرک است و تأثیرات آن تا ۲۰ ساعت در بدن باقی می‌ماند. از این‌رو، افراد مبتلا به بی‌خوابی باید از مصرف این‌گونه شکلات‌ها خودداری کنند.

در افرادی‌ که کلیهٔ سنگ‌ساز دارند و همچنین افراد مبتلا به سیروز کبدی مصرف این نوع شکلات‌ها به ترتیب به‌دلیل داشتن اگزالات و مس زیاد توصیه نمی‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا