غذای فرنگی

غذاهای خوشمزه تایلند

مثبت زندگی: تایلند به داشتن غذاهای بسیار خوشمزه در دنیا معروف است. هر وقت گذرتان به تایلند افتاد و قصد سفر به آنجا را داشتید، مطمئن باشید که با خوردن این غذاهای خوشمزه، لبخند بر لبان‌تان نقش می‌بندد، البته بعضی از غذاهای معروف تایلندی در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران هم پیدا می‌شوند. در اینجا با ۱۰ غذای تایلندی خوشمزه آشنا می‌شوید که طرفداران بسیاری دارند.

اولین و مهم‌ترین چیزی که هنگام سفارش غذا در تایلند باید بدانید، این است که برخی از غذاها تند هستند؛ البته منظور یک‌کم تندی روی نوک زبان‌تان نیست. منظور از تندی، نوعی است که احساس می‌کنید، یک تکه گدازه روی زبان‌تان گذاشته‌اید. البته می‌توانید غذای خود را بدون فلفل، سفارش دهید. اگر دوست دارید خوراکی‌های خوش‌طعم تایلندی را بشناسید، این نوشته را تا انتها بخوانید.

ا. پن‌کیک موز (Banana Pancakes)

غذاهای خوشمزه تایلند

این غذا بیشتر نوعی خوراکی ساده برای زمان‌هایی است که به پیک‌نیک می‌روید. طعم این پن‌کیک با استفاده از سس وانیل عالی می‌شود. از این نوع پن‌کیک می‌توان صدها مدل درست کرد. از مواد مختلفی که در این پن‌کیک استفاده می‌شود، می‌توان به شکلات، وانیل، توت فرنگی، فندق و پرتقال اشاره کرد. اگر از خوردن پن‌کیک‌های کوچک لذت می‌برید، از کنار این غذا به‌راحتی نگذرید و حتما یکی بردارید!

2. اسپرینگ رول (Spring rolls)

غذاهای خوشمزه تایلند

این غذای ترد و خوشمزه در غذاخوری‌های خیابانی و رستوران‌ها عرضه می‌شود. این غذا بیشتر به‌عنوان پیش‌غذا یا غذای مختصر سرو می‌شود و با سس‌های ترش و شیرین و تند، طعم بسیار خوشمزه‌ای پیدا می‌کند.

3. کاری ماتسامان (Massaman Curry)

غذاهای خوشمزه تایلند

این غذا، بومی تایلند نبوده و برای اولین‌بار در قرن ۱۹، به‌وسیله مسلمانان به مردم تایلند معرفی شد. این کاری نسبت‌به کاری‌های تند سبز، قرمز و زرد تایلند، کمی ملایم‌تر است، اما به‌دلیل اینکه به آن فلفل زده می‌شود، هنوز هم تند است. سس آن از دارچین، جوز هندی، زیرهٔ سبز و چند نوع ادویهٔ دیگر که در خاورمیانه وجود دارد، درست می‌شود. کاری ماتسامان، در هر رستورانی در تایلند، سرو می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  ویتامین‌هایی که خانم‌ها بعد از ۳۰ سالگی حتما باید بخورند!

4. کائو پد (Kao Phad )، برنج سرخ‌شده

این غذای معروف تایلندی، محبوب محلی‌ها و همچنین گردشگرهاست. معمولا در این غذا، یک نوع گوشت (مثل، مرغ، میگو، خرچنگ یا گاو) وجود دارد. به آن تخم‌مرغ، سیر، پیاز و نوعی سس خوش‌طعم نیز می‌زنند. این غذا در بیشتر غذاخوری‌های سیار خیابان فروخته می‌شود.

5. گنگ کی‌یو وان گای (Geng Kheaw Wan Gai) یا خورشت مرغ کاری سبز

غذاهای خوشمزه تایلند

یکی از غذاهای خوشمزه، مرغ کاری سبز است. البته این غذا را هرقدر هم که به‌صورت کم‌فلفل سفارش دهید، باز هم دهان‌تان را حسابی می‌سوزاند. می‌توانید غذای کاری را با همان مرغ که مادهٔ غذایی اصلی آن است، سفارش دهید یا آن را با گوشت گاو میل کنید. البته نوع کاملا گیاهی آن هم هست. خمیر این نوع کاری از فلفل سبز، شیر نارگیل وبادمجان تایلندی درست شده است. فلفل سبز، این غذای خوشمزه را به تندترین غذای تایلندی تبدیل می‌کند.

6. گای مدمامونگ (Gai Med Ma Moung) یا مرغ و بادام هندی

غذاهای خوشمزه تایلند

این غذای تایلندی با مرغ سرخ‌شده و بادام هندی درست می‌شود. البته این غذا را بسیار تند درست می‌کنند. بنابراین در رستوران هنگام سفارش این غذا، نوع ملایم‌تر آن را سفارش دهید. این غذا را می‌توانید همراه با برنج دم‌کشیدهٔ سفید میل کنید و از آن لذت ببرید.

7. سام تام (Som Tam)

غذاهای خوشمزه تایلند

این غذا، ترکیبی از تمام طعم‌های ترش، تند و داغ، نمکی، پر از ادویه و شیرینی است. این غذا در واقع سالاد پاپایای سبز است. غذای سام تام در تایلند، یکی از غذاهای اصلی غذاهای خیابانی و غذاخوری‌هاست. آماده کردن آن راحت است و طعمی فوق‌العاده دارد. انواع متفاوتی از این نوع غذا درست می‌شود و به برخی از آنها، سس ماهی تخمیرشده یا تخم مرغ در نمک خوابانده شده، افزوده می‌شود.

8. سوپ نودل (Noodle) یا سوپ رشتهٔ فرنگی

غذاهای خوشمزه تایلند

از نام این غذا چنین برمی‌آید که تمام چیزی که این سوپ دارد، رشتهٔ فرنگی است. البته انواع متفاوتی سوپ رشتهٔ فرنگی درست می‌شود و اغلب یکی از مواد اصلی آن می‌تواند مرغ، غذای دریایی یا سبزیجات باشد. می‌توان به این سوپ، قارچ هم اضافه کرد.

این نوشته را از دست ندهید  وقتی سیکس‌پک، رویای جوانان ایرانی می‌شود

۹. پد تای (Pad Thai)، یا رشتهٔ فرنگی سرخ‌‌شده

غذاهای خوشمزه تایلند

پد تای را که می‌توان نودل یا رشتهٔ فرنگی سرخ‌شده هم گفت، یکی از غذاهای خوشمزه تایلند است. آنها اغلب به شکل غذاهای خیابانی و در غذاخوری‌های غذاهای آمادهٔ محلی عرضه می‌شوند. البته این نوع سوپ، در رستوران هم سرو می‌شود، اما تجربه نشان داده است که نوع ارزان‌تر آن همیشه بهتر است! پد تای را هم می‌توان با غذای دریایی یا مرغ یا به شکل کاملا گیاهی مصرف کرد. پد تای، غذای تندی نیست و بیشتر ترش و شیرین است.

10. توم یونگ گونگ (Tom Yum Goong)

غذاهای خوشمزه تایلند

این غذا، نوعی سوپ خوش‌طعم است که مادهٔ اصلی آن، میگو است. بنابراین اگر علاقه‌ای به غذاهای دریایی ندارید، بی‌خیال این غذا شوید و به سراغ بعدی بروید! اما شما عاشقان غذاهای دریایی، برای تجربهٔ غذاهای تایلندی، از بهترین غذا شروع کردید. این سوپ، ساده و حاوی کمی برگ لیمو است. البته اگر سوپ تند نمی‌خورید، حتما بگویید تا نوع ملایم آن را برای‌تان آماده کنند.

منبع
چطور
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا