آخرین نوشته هاکرونا

علت فوت مبتلایان به کرونا با وجود دریافت واکسن چیست؟

مثبت زندگی: جواد اقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی زیرساختها و امکانات مناسبی در بخشهای icu دارد. زیر ساخت‌های استان بسیار عالی بود بطوریکه بر خلاف بعضی استانها که با ۶۰۰ تا ۸۰۰ بیمار دچار کلاپس شدند در حالیکه استان از نظر تخت ICU، امکانات ICU و مراکز ۱۶ ساعته و … زیر ساخت‌های مناسبی داشت و توانستیم تاب آوری خوبی در مقابل پیک پنجم کرونا داشته باشیم.

اقازاده بااشاره به آمار بستری‌های کرونایی استان یادآور شد: طبق آخرین آمار، ۲۰۸۹ نفر بیمار سندرم حاد تنفسی در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۹۵۲ مورد مشکوک و مابقی قطعی هستند. مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۲۶۷ هزار و ۳۲۲ مورد است. برای بیرون آمدن از موج در رتبه نخست انجام واکسیناسیون لازم است. تاکنون یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۹۹۷ نفر واکسینه شدند.

آمار کم مرگ و میر

اقازاده در خصوص آمار کم مرگ و میر در سنین بالا افزود:. علت فوت بعضی از افراد، باوجود تزریق دو دوز واکسن داشتن بیماریهای زمینه ای متعدد بوده است. تاکنون ۶۱۳۷ مورد در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه اکثریت بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند. گفت: افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری یا نیاز به بستری نداشتند. و یا اینکه شدت بیماری در آنها کم بوده است.

او با اشاره به کشاورزی بودن استان و تعدد حضور کارگران فصلی از سراسر کشور یا استان. به علت برداشت محصولاتی از جمله سیب، انگور و… و تجمع آنها در خوابگاه‌هایی با شرایط زیستی نامناسب افزود: همه این عوامل منشاء انتشار کرونا هستند. دور همی‌ها، اجتماعات مذهبی و غیر مذهبی در این دوران اپیدمی کرونا معنی و مفهوم ندارد. و در صورت وجود چنین اجتماعاتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است. و مهار کرونا فقط با مشارکت همگانی میسر می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  آیا ماسک‌های پارچه‌ای خانگی می‌توانند از ما در مقابل ویروس کرونا محافظت کنند؟
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا