آخرین نوشته هاتناسب اندام

علت اصلی شکست رژیم لاغری

مثبت زندگی: انتخاب رژیم لاغری نامناسب بدن و افراط در نخوردن غذا و گرسنه ماندن و عجله داشتن برای کاهش وزن از دلایل اصلی شکست رژیم لاغری است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمی‌توانید رژیم لاغری‌تان را ادامه دهید بهتر است دلایل اصلی شکست رژیم غذایی را بدانید. زمانی که افراد تصمیم به رژیم گرفتن دارند، به طور خودکار احساس می‌کنند که خود و بدنشان را از مواد غذایی که می‌خواهند محروم کرده‌اند و آیا می‌دانید که باعث چه اتفاقی می‌شود؟ تیره بختی!! این، دلیل آن است که چرا دو نفر از هر پنج نفر در ۷ روز اول رژیم، رژیم خود را متوقف می‌کنند و تنها ۱ مورد از آن ۵ نفر، تا پایان ماه ادامه می‌دهند. چرا بسیاری از مردم به سمت رژیم‌های غذایی شیرجه می‌روند؟ آنها شکست می‌خورند، زیرا ما بیش از حد روی رژیم تمرکز می‌کنیم و تغییرات شیوه زندگی را فراموش می‌کنیم.

چرا رژیم لاغری ما با شکست روبرو می‌شود؟

تعیین رژیم‌های غذایی نامتعارف ما را به نقطه اول باز می گرداند؛ زیرا عموم رژیم های غذایی بر ایده حذف، کمتر کردن کالری یا تعدادی از گروه های غذایی و گاهی غذا خوردن در زمان هایی خاص بنا شده است. در واقع دستور بیشتر رژیم ها بسیارسخت گیرانه است وچنین رژیم هایی را نمی توان در دوره های طولانی مدت پیش برد.

نخوردن برخی مواد غذایی باعث می شود حس کنیم بر وضعیت کنترل داریم و با نخوردن یا پرهیز کردن از موادی خاص حس بسیار خوبی به ما دست می دهد ولی چون این گونه رژیم ها را نمی توان به شکل یک عادت درآورد و ادامه داد، حدود دو هفته بعد وقتی محرومیت از مواد غذایی خاص شرایط را برایمان بسیار سخت می کند، کنترل شخصی مان را از دست می دهیم. بنابراین در این شرایط، فردی که رژیم غذایی شدیدی گرفته است دچار افراط می شود و به خودش حق می دهد که چون دو هفته شیرینی نخورده است، هر قدر که دلش می خواهد شیرینی بخورد این همان اشتباهی است بزرگ که مانع از موفقیت رژیم لاغری خواهد شد.

جلوگیری از شکست رژیم لاغری

اهداف غیر واقعی نگذارید :

شما نمی توانید انتظار داشته باشید ،تمام عادات غذایی خود را یک شبه تغییر دهید و این تغییرات را تا آخر حفظ کنید. در عوض، تغییرات کوچکی مانند کم کردن و قطع کردن نوشابه، می تواند باعث شود تا ۲۰ پوند در ۶ ماه کمک کنید!

این نوشته را از دست ندهید  ۴ ویتامین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

رژیم غذایی خود را بیش از حد سخت و محدود کننده قرار ندهید:

هر چند وقت یکبار خوردن خوراکی مورد علاقه تان مشکلی ندارد. لازم نیست خودتان را ناراحت کنید یا به تغییرات جدید وحشتانکی متعهد شوید. برای مثال، اگر خوراکی مورد علاقه شما بستنی باشد، می توانید یک یا دو شب در هفته بخورید، به عنوان جایزه تحمل تغییرات جدیدتان.

انتظار نداشته باشید فورا وزن کم کنید. وقت زیادی لازم دارد و باید زمان بگذرد تا این اتفاق بیافتد. بسیاری از مردم می گویند که، حتما شنبه رژیم خود را شروع می کنند. این تعویق انداختن است. اگر واقعا برای شما مهم است، همین الان شروع کنید!

یک انتخاب نادرست، تمام تلاش‌تان را خراب نخواهد کرد:

کالری شیرینی و سیب

برای مثال، اگر برای ناهار بوریتو بخورید، بدان معنی نیست که تمام گزینه های خود را برای بقیه روزتان خراب کرده اید. قوی بمانید و تصمیمات هوشمندانه ای را برای بقیه انتخاب های خود تعیین کنید! هدف شما باید انتخاب های خوب باشد، نه انتخاب های بی عیب و نقص.

نخواهید که در یک دوره کوتاه مدت، مقدار نامحسوسی وزن کم کنید. اگر نتایجی را در مدت زمان کوتاه مشاهده نکنید، اینکار فقط شما را خسته می کند.

نخوردن غذا:

در رژیم، ما از خوردن غذا دست می کشیم که بنابراین ما از مواد مغذی خاصی محروم می شویم. تغییر عادات غذایی می تواند باعث سردرد، خستگی، توهم، سردرگمی و تحریک پذیری شود. بسیاری از اینها، ناشی از مصرف ناکافی کالری یا کربوهیدرات است.

و همچنین می تواند، شما را برای غذا خوردن دیوانه کند.

این نوشته را از دست ندهید  ۲۰ ناهار سبک و فوری برای روزهای بی‌حوصلگی

گرسنه بودن به این معنا نیست که وزن کم می کنید:

هدف شما باید این باشد که غذاهایی پیدا کنید تا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد، غذاهای حاوی از فیبر، پروتئین و چربی های سالم.از غذا خوردن پرهیز نکنید! این کار باعث می شود که حتی بیشتر بخورید چون شما خیلی گرسنه هستید!

از رژیم های خیلی سخت دوری کنید:

این ها برایتان بسیار ناسالم و خطرناک هستند!حتما پروتئین کافی در طول روزتان دریافت کنید، به ویژه در صبح.همچنین، سعی کنید ۲ ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا نخورید.

پریشان نشوید:

در ابتدا، وزن کم می کنید، اما هنگامی که دوره رژیم غذایی تمام شود، وزنتان باز خواهد گشت. اگر شیوه زندگی نباشد، نتیجه اش همیشگی نخواهد بود. برنامه ای را پیدا کنید تا کار کند و همیشگی باشد. روش های تغذیه سالم قدیمی و ورزش، تنها راهی است که ثابت شده تغییراتش در دراز مدت باقی خواهد ماند.

داشتن وعده های غذایی کنترل شده، کلید اصلی است.مطالعات نشان می دهد که افرادی که وعده غذاهای کنترل شده دارند، وزن بیشتری به نسبت کسانی که این کار را انجام نمی دهند، کم می کنند.

عجله نداشته باشید:

برنامه ریزی وعده های غذایی، راه حل است. تغییرات عادات تغذیه ای نیازمند زمان طولانی است، با این حال، میتوانید غذاهای سالم را برنامه خود جای دهید و همه چیز را به اندازه هاب مناسب تقسیم کنید.

یک روز در هفته را برای (بسیاری از افراد یکشنبه را انتخاب می کنند) برنامه ریزی وعده های غذایی خود اختصاص دهید، آنها را طبخ کنید و به بخش های مختلف تقسیم کنید. غذاهای ناسالمی که بسیار در دسترس و ارزان تر هستند را استفاده نکنید.

این نوشته را از دست ندهید  ۶ آسیب احتمالی مصرف خودسرانه مکمل‌های معدنی

زیاد بر روی کالری تمرکز نکنید:

شمارش کالری می تواند یکی از دلخوری ترین و دشوارترین کارها برای انجام دادن باشد. در حالی که مهم است ، کالری هایی که می خورید را کاهش دهید تا وزن کم کنید، اما مهم است که مواد مغذی مناسب بدنتان را نیز مصرف کنید.

باید از کالری های غذاها آگاه باشید، اما اجازه دهید کالری تنها تصمیم گیرنده شما باشد.

رژیم‌های نادرست:

با وجود رژیم های زیاد، مردم نمی دانند کدام یک برای آنها مناسب است. ما فراموش می کنیم که مهمترین نکته کنترل وعده های غذاییمان، خوردن غذاهای سالم و فعالیت جسمی است. افراد فکر می کنند که خوردن چربی همیشه چیز بدی است.

مطالعات نشان داده است که خوردن چربی بیشتر با کربوهیدرات کم ،باعث افزایش متابولیسم بدن می شود که باعث کاهش وزن نیز می شود. چربی باعث می شود تا احساس سیری کنید.

باید چربی های سالمی از قبیل آجیل، امگا ۳، و آووکادو انتخاب کنید.بسیاری از مردم هرم غذایی را مرجع خود قرار می دهند.این کار خوب نیست ،مخصوصا برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، زیرا می گوید کربوهیدرات را بیشتر از هر چیز بخورید!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا