آخرین نوشته هاعمومیکرونا

علائم کرونا تشدید شده علائم سرماخوردگی است

مثبت زندگی: امیرهوشنگ جلالی، متخصص بیماری‌های عفونی و واگیردار گفت: افراد مشکوک به کرونا ویروس، عموما همان علائم سرماخوردگی را دارند اما شدیدتر؛ از طرفی به جهت جلوگیری از وخامت اوضاع باید از سفر در ایام تعطیلات پرهیز شود.

جلالی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم مبتلا به کرونا ویروس شده‌ایم؟ گفت: افراد مشکوک عموما همان علائم سرماخوردگی را دارند اما شدیدتر.

سرفه خشک، گلو درد، بدن درد، تعریق و در نهایت تنگی نفس از جمله علائم یک بیماری ویروسی است که نشان می‌دهد باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

مهمترین علامت کرونا

جلالی با تاکید بر اینکه گاهی علائم آنفولانزا نوع B با کرونا ویروس اشتباه گرفته می‌شود، توضیح داد: در فصول کنونی بسیاری از بیماری‌های سرماخوردگی شایع است که تشخیص را کمی دشوار می‌کند اما مهمترین علائم کرونا ویروس تاکنون تنگی نفس اعلام شده است.

در برخی از افراد که مبتلا به کرونا ویروس شده‌اند آبریزش بینی و عطسه هم دیده شده اما عموما علائمی مانند گلودرد، تب، سرفه خشک، خستگی، بدن درد و غیره نشانه ابتلا به این بیماری است. همچنین تماس با افرادی که به این ویروس دچار شده‌اند می‌تواند فرضیه‌های فرد بیمار را به ابتلا به این ویروس تشدید کند.

سفر به نقاطی که کرونا در آن شایع است مانند قم، مازندران، مشهد، گیلان و حتی تهران باعث تشدید شرایط و وخیم شدن اوضاع و گسترش بیماری می‌شود. همچنین در صورت ابتلا به این بیماری امکان خدمت رسانی در مراکز درمانی محدود خواهد بود.

این نوشته را از دست ندهید  زیباترین جنگل‌های دنیا؛ ۱۶ جنگل خیره‌کننده در نقاط مختلف دنیا
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + یک =

دکمه بازگشت به بالا