تخصصیسلامت

علائم شگفت‌آور حمله قلبی در زنان

مثبت زندگی: مردان چاق و میان‌سال تنها افرادی نیستند که باید نگران حملات قلبی باشند. طبق یک تحقیق منتشر شده در مجله کالج قلب آمریکا، در واقع زنان زیر ۵۵ سال به طور مساوی و یا حتی بیشتر از مردان، به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند. با این حال مطالعات انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد علی‌رغم خطرات بیماری‌های قلبی، زنان بیشتر از مردان تحت درمان قرار می‌گیرند زیرا تشخیص این بیماری در این قشر ساده‌تر است، آن هم به دلیل علائمی که فقط در زنان بروز پیدا می‌کند.

در حالی که احساس درد یا فشار در قفسه سینه شایع‌ترین علائم بیماری‌های قلبی هستند اما نشانه‌های شگفت‌آور دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را بشناسید.

درد فك

برای مثال طبق گفته مدیر کل برنامه بهداشت قلب و عروق زنان در دانشگاه اوهایو، احتمال بیشتری وجود دارد که زنان درد فک را تجربه کنند. از دیگر علائمی که منحصرا در زنان بیشتر دیده می‌شود می‌توان به احساس درد در کمر و بازو، خستگی شدید و سوزش سر دل اشاره کرد.

گردش خون پايين

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، گردش خون پایین می‌تواند باعث ایجاد درد فک، کمر و گردن در زنان شود. با این حال پزشکان همچنان در تلاشند که دریابند چرا این علائم فقط در زنان مشاهده می‌شود.

حمله قلبی در زنان بیشتر از مردان است

اگر شما هرکدام از این نشانه‌ها را مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید. تجربه‌‌ها نشان می‌دهد زنان دیرتر به دنبال درمان بیماری‌های خود می‌روند در حالی که این تعلل می‌تواند عواقب غیرقابل بازگشتی در پی داشته باشد.

این نوشته را از دست ندهید  مواد سرطان‌زایی که در خانه ما وجود دارند و ما بی‌خبریم!

احتمال ایجاد حمله قلبی در زنان بیشتر از مردان است، این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که قلب به طور ناگهانی قادر نیست به اندازه کافی خون پمپاژ کند. اگر شما بیش از اندازه برای شروع معالجه صبر کنید ممکن است درمان‌های تهاجمی کمتر اثرگذار باشند.

همیشه بهتر است سالم باشیم تا متأسف! بنابراین مراقب شایع‌ترین علائم بیماری‌های قلبی در زنان باشید و بیاموزید چطور باید از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کنید.

گرد آورنده
الهام حیدر طجری
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا