آخرین نوشته هاشیرینی و دسر

طرز تهیه ژله با آب پرتقال؛ طبیعی و پُرخاصیت

 مثبت زندگی: ژله‌ها از ساده‌ترین انواع دسر هستند که هم از نظر زمانی و هم مراحل تهیه، بسیار سریع آماده می‌شوند؛ بنابراین اغلب افراد برای رنگی کردن میز مهمانی خود از ژله استفاده می‌کنند؛ ژله‌ها کنار طعم خوب برای تقویت مفاصل هم مفید هستند. در این مطلب طرز تهیه ژله با آب پرتقال را برایتان توضیح داده‌ایم. با تهیه این ژله می‌توانید کنار طعم بی‌نظیر، از ارزش غذایی بالای این دسر هم لذت ببرید.

ژلاتین موجود در ژله به تقویت مفاصل کمک می‌کند، اما رنگ‌های صنعتی و اسانس به کار رفته در تهیه ژله ارزش غذایی آن را پایین می‌آورد. در این مطلب طرز تهیه ژله با آب پرتقال را برایتان توضیح داده‌ایم. با تهیه این ژله می‌توانید کنار طعم بی‌نظیر، از ارزش غذایی بالای این دسر هم لذت ببرید.

مواد لازم

طرز تهیه ژله با آب پرتقال؛ یک دسر طبیعی با ارزش غذایی بالا

موادی که در ادامه به آن اشاره شده، برای تهیه ژله با آب پرتقال ویژه ۴ نفر است. اگر ژله را برای افراد کمتر یا بیشتری درست می‌کنید، به همین میزان مواد اولیه را کم یا زیاد کنید.

  • ۲ لیوان آب پرتقال
  • ۱ قاشق چای خوری پوست پرتقال رنده شده
  • ۷۵ گرم شکر
  • ۳ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • ½ لیوان آب

طرز تهیه

در ادامه کافی است مراحل زیر را طی کنید تا ژله آماده شود.

۱. حل کردن ژلاتین

پوست پرتقال را بگیرید و به اندازه یک قاشق چای‌خوری از پوست آن را رنده کنید؛ سپس در یک ظرف پودر ژلاتین بریزید و ۳ قاشق غذاخوری آب جوش به ژلاتین‌ها اضافه کنید. ظرف را در مایکرویو یا حرارت غیر مستقیم روی شعله بگذارید تا پودر ژلاتین حل شود. اگر ماکرویو ندارید، می‌توانید روی کتری یا سماور و با بخار آب ژلاتین را حل کنید. همزمان آب، شکر و پوست پرتقال رنده شده را در ظرف دیگر روی شعله با حرارت ملایم بگذارید و به خوبی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

این نوشته را از دست ندهید  قد بلندها بخوانند

در این مرحله از تهیه ژله با آب پرتقال نباید بی‌حوصله عمل کنید و حرارت را بالا ببرید؛ چراکه شکر در حرارت بالا رنگ عوض کرده و تیره می‌شود. این موضوع روی رنگ نهایی ژله اثر منفی خواهد گذاشت.

۲. ترکیب ژلاتین با آب و شکر

طرز تهیه ژله با آب پرتقال؛ یک دسر طبیعی با ارزش غذایی بالا

ژلاتین را به ظرف حاوی آب، شکر و پوست پرتقال اضافه کنید و قابلمه را از روی شعله بردارید. سپس دو لیوان آب پرتقال را هم به این ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند. در آخر پیش از ریختن ژله در قالب، می‌توانید برای تنوع و خوشمزه‌تر شدن ژله، چند تکه میوه خرد شده هم در آن بریزید. البته برای ته نشین نشدن میوه‌ها، بهتر است پس از ریختن ژله در قالب، آن را در یخچال قرار دهید تا کمی خود را بگیرد. سپس میوه‌ها را به ژله اضافه کنید.

در انتخاب قالب ژله با آب پرتقال هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما در صورتی که می‌خواهید نتیجه کار ظرافت و زیبایی بیشتری داشته باشد، می‌توانید از قالب یخ گرد برای ژله انتخاب کنید تا توپک‌های پرتقالی زیبایی بسازید.

۳. قرار دادن ژله در یخچال

بعد از ریختن ژله در قالب آن را در یخچال بگذارید تا ژله ببندد؛ بعد از آن که ژله با آب پرتقال گرفت آن را در ظرف برگردانید.

نکات مهم

  • حتما آب پرتقال را بچشید که تلخ نباشد.
  • اگر دوست دارید ژله سفت‌تری داشته باشید، ۴ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین به آن اضافه کنید.
  • مقدار شکر سلیقه‌ای است و می‌توانید مقدار آن زا کم یا زیاد کنید.
  • ژله با آب پرتقال به‌دلیل طبیعی بودن خواص زیادی دارد؛ این خواص در اثر جوشیدن و یخ زدن از بین می‌رود، ولی در دمای یخچال همچنان خواص این دسر خوشمزه حفظ خواهد شد.
این نوشته را از دست ندهید  ویتامین‌هایی که به کنترل اشتها و مبارزه با چاقی کمک می‌کنند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا