طب سنتی

طرز تهیه چای موز و دارچین؛ مخدری برای خواب

مثبت زندگی: قدیم‌ترها همین که بی‌خواب می‌شدیم مادربزرگ می‌گفت: گل گاو زبان دم کن بخور! اعصابت آرام می‌شود و می‌خوابی. این نسخه قدیمی  عطاری کوچک مادربزرگ‌ها هنوز هم جواب می‌دهد. برای همین در بیشتر خانه‌ها گل گاو زبان پیدا می‌شود و اثر دارویی اش میان توصیه‌ها گم نشده است و دهان به دهان چرخیده. اما نوشیدنی دیگری هم هست که مثل یک ماده مخدر قوی کار می‌کند و باعث می‌شود نیم ساعت بعد از نوشدنیش خوابتان بگیرد و تمام! همراه ما باشید تا در این مقاله از مثبت زندگی طرزتهیه چای موز و دارچین را برایتان روایت کنیم.

خواص موز

موز سرشار از فیبر و مواد مغذی سالم و مفیدی چون منیزیم و پتاسیم است. این میوه ارزش غذایی بالایی دارد و احساس سیری می‌دهد. اگر می خواهید یک میان وعده سالم همراه خودتان داشته باشید یک عدد موز کافی است.

چای موز نه تنها نوشیدنی خوشمزه و سالمی است بلکه پتاسیم و منیزیم آن احساس خواب آلودگی می‌دهد. پس بهترین زمان نوشیدن چای موز قبل از خواب است.

مواد مورد نیاز برای تهیه چای موز

موز

آب

دارچین

دستور تهیه

ابتدا باید مقداری آب بجوشانید. بهتر است قابلمه‌ای که آب را در آن می‌جوشانید زیاد بزرگ نباشد فقط به اندازه‌ای باشد که یک عدد موز در آن جا شود.

دو طرف پوست موز را با چاقو ببرید.

وقتی آب جوشید موز را داخل آن بیندازید. بسیاری از فواید این چای به دلیل جوشانده شدن پوست موز است. پوست موز حاوی تریپتوفان است و تریپتوفان تاثیر خواب آور دارد. برای همین تاکید می‌کنیم لازم نیست پوست موز را بکنید؛ چون قرار است موز با پوست جوشیده شود.

موز را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید. در این مدت می توانید لباس‌های خواب تان را بپوشید و برای رفتن به رختخواب آماده شوید.

این نوشته را از دست ندهید  ۶ نمونه از بهترین نوشیدنی‌های طب سنتی برای تقویت بدن در روزهای آلودگی هوا

بعد از این که موز را به مدت ۱۰ دقیقه جوشاندید آب را با صافی داخل فنجان بریزید.

سپس کمی دارچین داخل فنجان بریزید و هم بزنید. اضافه کردن دارچین اختیاری است و فقط برای خوشبو شدن چای به آن اضافه می‌شود.

موز پخته شده را دور نریزید. کمی دارچین به آن بزنید و بخورید. موز پخته شده هم تاثیر آرامش‌بخش چای را بیشتر می‌کند و هم خوشمزه است.

خواب خوب و خوشی را برایتان آرزو داریم…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا