آشپزیغذای فرنگی

طرز تهیه همبرگر خانگی لذیذ در فر یا روی اجاق گاز

مثبت زندگی: از روزی که گوشت گران شده خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بیرون از خانه غذای گوشتی نخورند. نه به این دلیل که گران است، به این دلیل که نمی‌دانند مغازه دار گوشت چه چیزی را در غذا استفاده کرده. این موضوع به مذاق همبرگر خورها خوش نیامده. خب سخت است. به آن‌ها حق بدهید. فقط باید عاشق همبرگر باشی که بدانی از چه حرف می‌زنیم.

برای اینکه فکری برای این گروه کرده باشیم در این مقاله قرار است طرز تهیه همبرگر خانگی را آموزش دهیم که خیلی خوشمزه‌تر از همبرگر بیرون است. همراه ما باشید تا با طرز تهیه همبرگر خانگی لذیذ آشنا شوید.

نکات مهم آماده‌سازی گوشت همبرگر

گوشت را بیش از حد ورز ندهید

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، ورز ندادن بیش از حد گوشت است. این کار باعث می‌شود که آبِ گوشت از درون آن خارج شود و گوشتْ سفت و لاستیکی شود. ادویه و مواد لازم را به گوشت اضافه کنید و با حرکات آرام و ملایم، آنها را مخلوط کنید.

مراقب باشید گوشت بیش از حد پف نکند

برای اینکه همبرگرهای آماده‌شده‌تان بیش از حد پف نکند، موقع درست کردنِ دایره‌های کوچک با ضخامت یک‌سانتی‌متری مایهٔ گوشت، وسط دایره‌های آماده‌شده را با انگشت شست فشار دهید. این کار باعث می‌شود حرارتْ آبِ گوشت را موقع پخت غذا به وسط گوشت بفرستد و حفره‌ای در آنجا باز شود. بدین ترتیب همبرگرها پف نمی‌کنند و خراب نمی‌شوند.

دست‌تان سرد باشد

هنگام کار با گوشت، بهتر است دست‌تان سرد باشد تا گرمای دست‌ به گوشت منتقل نشود و آن را سفت نکند. دست هنگام ورز دادن گوشت، کمی گرما تولید می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه پیتزای خانگی خوشمزه با سیب زمینی سرخ کرده

روش پخت همبرگر روی گریل

گریل را روشن کنید و حرارت آن را بالا ببرید. وقتی کاملا داغ شد، همبرگر را روی گریل بگذارید و ۴ تا ۵ دقیقه صبر کنید. سپس طرف دیگر همبرگرها را هم به همین ترتیب روی گریل بگذارید.

روش پخت همبرگر روی اجاق گاز

وقتی تمام مایهٔ گوشت را به‌شکل دایره‌های کوچک با ضخامت یک‌سانتی‌متری آماده کردید، آنها را درون ماهیتابه‌ای مناسب بچینید و روی حرارت متوسطِ رو به بالای اجاق گاز قرار دهید. البته قبل از اینکه همبرگرها را درون ماهیتابه بگذارید، ماهیتابه باید داغ شده باشد و کمی هم روغن درون آن ریخته باشید تا گوشت‌ها به ماهیتابه نچسبند.

سپس درِ ماهیتابه را ببندید و بگذارید همبرگرها ۴ تا ۵ دقیقه بپزند. وقتی زیر گوشت به رنگ قهوه‌ای درآمد، آن را برگردانید و طرف دیگر را هم به همین ترتیب آماده کنید. مراقب باشید که رنگ گوشت کاملا تغییر کند و هیچ اثری از قرمزی در آن باقی نماند.

نکات کلی برای پخت همبرگر

همبرگر را چه روی اجاق درست می‌کنید و چه روی گریل، نکات زیر را فراموش نکنید:

حرارت را تا جایی که لازم است، بالا ببرید. در واقع، باید دارای حرارتِ متوسطِ رو به بالا باشد.

موقع پخت همبرگر، درب ماهیتابه یا گریل را مدام برندارید. حداقل ۴ تا ۵ دقیقه صبر کنید و سپس درب را بردارید و گوشت را بررسی کنید. برداشتن مرتب درب باعث می شود گوشت به‌خوبی نپزد.

گوشت را با قاشق یا کف‌گیر فشار ندهید. با این کار آب آن خارج می‌شود و همبرگرتان سفت و خشک می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه میگو سوخاری

دمای مناسب پخت گوشت

متخصصان بهداشت معتقدند برای اینکه به بیماری های عفونی مبتلا نشوید، بهتر است گوشت کاملا پخته شود. اما اگر همبرگر آبدار می‌خواهید، باید درجۀ حرارت روی متوسط باشد. در ضمن، در هریک از دماهای ذکرشده برای هر طرف گوشت، زمانِ ۴ تا ۵ دقیقه‌ای کافی است.

طرز تهیه همبرگر خانگی

۱. تمام مواد را درون یک کاسۀ بزرگ بریزید و با دست‌تان مواد را با هم خوب مخلوط کنید؛ فقط گوشت را بیش از حد هم نزنید.

۲. اکنون حدود ۱۰۰ گرم گوشت را به‌شکل یک دایره با ضخامت یک سانتی‌متر پهن کنید؛ سپس وسط آن را با انگشت شست‌تان کمی فشار دهید تا موقع پخت، همبرگرها خیلی پف نکنند.

۳. گریل یا ماهیتابه را از قبل با حرارت متوسط گرم کنید؛ سپس همبرگرها را قرار دهید و ۴ تا ۵ دقیقه با درِ بسته بگذارید تا بپزند، تا زمانی‌که زیر همبرگرها به رنگ قهوه‌ای درآید و گوشت از حالت قرمز بودن خارج شود. این کار را برای دو طرف همبرگر انجام دهید.

۴. اکنون همبرگرها آمادۀ مصرف هستند. آنها را روی حرارت بردارید و چند دقیقه بعد، برای سرو آماده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا