غذای فرنگی

طرز تهیه ناگت گوشت

مثبت زندگی: ناگت گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فوری در سراسر جهان است که شباهت زیادی به شامی کباب ما ایرانی‌ها دارد. این غذای خوشمزه با مواد غذایی متنوعی مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای، جعفری و … تهیه می‌شود. با مواد لازم موجود در این آموزش می‌توانید برای ۴ نفر ناگت گوشت تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ناگت گوشت تهیه کنید می‌توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • پیاز ۱ عدد
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • آرد سوخاری به اندازه کافی
  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • روغن مایع و پودر سیر به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه ناگت گوشت

برای تهیه ناگت گوشت خانگی ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب آن را محکم می گیریم و روی تخته آشپزخانه گوشت چرخ کرده را قرار می دهیم و پیاز را به آن اضافه می کنیم و به هر میزان که تمایل دارید.

طرز تهیه ناگت میگو سوخاری

ناگت میگو یکی از انواع ناگت‌های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است. پودر سیر، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک روی گوشت می‌پاشیم و خوب ورز می‌دهیم تا همه نقاط گوشت طعم دار شود و در آخر پنیر پیتزا را اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم و ورز می‌دهیم تا مایه ناگت منسجمی داشته باشیم.

(می توانید بعد از اضافه کردن پنیر پیتزا به گوشت دو مرتبه این ترکیب را چرخ کنید،و دقت کنید که له نشوند که بافت مواد از بین برود) سپس آرد سوخاری را در کاسه ای می ریزیم و از مایه ناگت به اندازه یک گردو بر می داریم و به هر مدلی که تمایل دارید به آن شکل می دهیم و می توانید ساده ترین مدل را انتخاب کنید که اول یک دایره با کف دو دست درست کنید و بعد آن را کمی تخت کنید و وسط آن را با انگشت یک سوراخ ایجاد کنید تا گوشت قرمز زمان پخت نیز کاملا پخته شود.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه همبرگر خانگی لذیذ در فر یا روی اجاق گاز

و داخل کاسه آرد سوخاری قرار می دهیم و کاملا در آن می غلطانیم و در ظرفی قرار می دهیم.همگی مایه ناگت ها را به همین شکل آماده می کنیم و در قابلمه ای کوچک با عمق زیاد روغن در حدی می ریزیم که ناگت ها در روغن شناور باشند

و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم تا به مرور زمان روغن داغ شود و ناگت ها را داخل قابلمه کم کم قرار دهیم و تا سرخ شوند. به هیچ وجه حرارت را تغییر نمی دهیم تا ناگت ها کاملا مغز پخت شوند و آن ها را بر می گردانیم

تا هر دو طرفشان سرخ شود و بعد از در آوردن ناگت های گوشت از داخل روغن آن ها را در توری یا روی دستمال آشپزخانه تمیز قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و با نان و سس مورد علاقتان نوش جان کنید.

اضافه کردن سبزیجات معطر

در صورتی که می خواهید ناگت گوشت را به عنوان یک پیش غذای مجلسی برای مهمانی ها خود تهیه کنید می توانید برای مجلسی تر شدن آن از سبزیجات معطر هم استفاده کنید. این کار باعث می شود طعم و عطر ناگت بهتر شود.

علاوه بر این اضافه کردن سبزیجات معطر باعث می شود که ناگت گوشت ظاهر بهتری نیز داشته باشد. توصیه ما استفاده از جعفری است ، جعفری را پس از شستشو به صورت ساطوری خرد کنید سپس به مایه ناگت اضافه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا