سالاد و پیش غذا

طرز تهیه نان سیر

مثبت زندگی: نان سیر از نان‌های خوشمزه و پرطرفدار است که امروزه در بسیاری از رستوران‌ها سرو می‌شود. البته ناگفته نماند نان سیر از آن دسته نان‌هایی است که با مواد و دستورات مختلفی طبخ می‌شود. برای مثال خیلی از افراد نان سیر را به صورت پیتزایی روی خمیر پیتزا درست می کنند و بعضی‌ها هم آن را روی نان باگت درست می‌کنند.

مراحل تهیه نان سیر1

برای درست کردن این نان خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می‌کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع 100 گرم مارگارین نرم شده را در یک ظرف مناسب با 2 عدد حبه سیر ریز رنده شده مخلوط می‌کنیم.

سپس جعفری و تره را به صورت ساطوری خرد می‌کنیم و به میزان گفته شده به مواد داخل ظرف اضافه می‌کنیم. پس از آن 1 قاشق غذاخوری مایونز را به همراه کمی پودر سیر + آویشن و مقداری نمک اضافه می‌کنیم.

در انتها پور پنیر پارمزان را اضافه کرده و سپس همه مواد را به خوبی باهم مخلوط می‌کنیم. هم اکنون مواد ما آماده است.

توجه کنید استفاده از پنیر پارمزان در این نان صرفا برای طعم دهی بیشتر است و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.

حالا 2 عدد نان باگت را به صورت اریب برش می‌زنیم و روی قسمت های برش زده نان‌ها را با مواد آماده شده کاور می‌کنیم و پس از کاور کردن، نان‌ها را در سینی فر می‌چینیم. سپس مقداری پنیر پیتزا روی نان‌ها می‌ریزیم.

در ادامه نان را برای پخت به مدت 10 دقیقه در فر گرم شده با دمای 240 درجه می‌گذاریم تا پنیر پیتزا ذوب شود و روی نان‌ها کمی طلایی و برشته شود.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی، لاغر کننده خوشمزه!
توجه داشته باشید دمای گفته شده برای فر گازی است. در صورت استفاده از فر برقی یا توستر دما را به ترتیب روی 200 یا 220 درجه بگذارید.

پس از اینکه روی نان‌ها طلایی و برشته شد، از فر خارج کرده و پس از خنک شدن سرو می‌کنیم. پس از پخت کامل خواهید دید نان‌ها بسیار ترد و خوش طعم و معطر هستند. امیدواریم از خوردن این نان‌های سیر خوشمزه لذت ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دو =

دکمه بازگشت به بالا