سالاد و پیش غذا

طرز تهیه سالاد دسته گل

مثبت زندگی: حتما دیده‌اید که بعضی‌ها سالاد را به شکل دسته گل تزیین می‌کند و سر میز ناهار یا شام می‌گذارند. جوری که آدم دلش نمی‌آید دست به سالاد بزند و خرابش کند! تردید نداریم که به وقت دیدن این سالاد با خودتان گفته‌اید: وه! چه سلیقه‌ و حوصله‌ای! امروز قرار است در بخش آشپزی مثبت زندگی کاری کنیم که دیگران هم در دل‌شان شما را تحسین کنند و بگویند: چه سلیقه و حوصله‌ای. همراه ما باشید تا با طرز تهیه سالاد دسته گل آشنا شوید.

طرز تهیه سالاد دسته گل

مواد لازم برای سالاد دسته گل:

گل کلم: ۱عدد

سس مایونز: ۲قاشق سوپ‌خوری

روغن زیتون: ۲قاشق سوپ‌خوری

کاهو: ۴عدد

آب لیموترش: ۲قاشق سوپ‌خوری

سیب زمینی: ۲عدد

تخم مرغ پخته: ۴عدد

فلفل سبز: ۱عدد

گوجه فرنگی: ۳عدد

اسپاگتی: ۳عدد

شیر هموژنیزه: به مقدار لازم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد دسته گل

تهیه سالاد دسته گل بسیار آسان است. گل کلم را از ساقه‌اش جدا کرده، خوب بشویید. سپس آن را در قابلمه ریخته، در آب مختصری با نمک بجوشانید تا کمی نرم شود. بگذارید گل کلم زیاد نرم شود. سپس آب را جدا کرده، گل‌های کلم را روی ظرف سالاد به شکل تپه روی هم بریزید و بالای آن نمک، فلفل، روغن زیتون و عصاره لیموترش بپاشید. سیب زمینی پخته را له کرده، مقداری نمک، شیر و سس مایونز با آن مخلوط کنید، آن را با قاشق پهن به اندازه مساوی روی گل‌های کلم بمالید.

چاقوی نوک تیزی را در آب سرد فرو برده و از طول، شکافی برهریک از گل‌های کلم وارد بیاورید. تخم‌مرغ‌های پخته را چهار قسمت کنید، آن را روی سالاد طوری قرار بدهید که قسمت‌های زرده آن نمایان باشد و به شکل گل زرد به نظر برسد. مغز کاهو را هم در وسط سالاد و گوجه فرنگی حلقه حلقه شده را در قسمت پایین ظرف سالاد قرار بدهید. فلفل سبز را به قطعات نازک بریده، روی گوجه فرنگی گذاشته، چند دانه زیتون سبز را در اطراف تخم مرغ بچینید. سالاد گل شما آماده است. نوش جان!

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه ترشی مخلوط هفت بیجار بدون کپک+ترکیب جادویی ادویه ترشی
منبع
برگرفته از کتاب آشپزی (۶۰نوع سالاد)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + یک =

دکمه بازگشت به بالا