آخرین نوشته هاشیرینی و دسر

طرز تهیه بستنی کاکائویی؛ طعمی به‌یاد ماندنی

مثبت زندگی: بستنی یک خوشمزه‌ی دوست‌داشتنی است که مخصوصا در بچه‌ها طرفداران خاص خود را دارد. پیشنهاد می‌کنیم دو ساعت وقت بگذارید و در خانه بستنی درست کنید؛ قطعا پشیمان نمی‌شوید.

مواد لازم:

  • شکر: یک لیوان
  • شیر: شش لیوان
  • پودر کاکائو: دو قاشق غذاخوری
  • ثعلب: یک قاشق غذاخوری پر

طرز تهیه:

۱. برای تهیه بستنی شکلاتی ابتدا شیر را درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی گرم شود؛ سپس پودر کاکائو و شکر و ثعلب را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید.

۲. شیر را از روی حرارت شعله گاز بردارید و مخلوط شکر را به صورت آرام آرام به شیر داغ بیفزایید و مخلوط شیر و شکر را هم بزنید تا به مخلوطی یکدست تبدیل شوند و غلیظ و آبدار شوند. توجه داشته باشید که اگر پودر کاکائو و ثعلب را با شکر مخلوط نکنید مخلوط این مواد در شیر داغ گلوله گلوله می‌شوند.

۳. در مرحله بعدی بعد از خنک شدن مایع بستنی آن را به مدت چند ساعت درون فریزر قرار دهید تا به خوبی بسته شود. بعد از اینکه بستنی به طور کامل بسته شد آن را از فریزر بیرون آورید و با کمک چاقویی مناسب بستنی را به قسمت‌هایی کوچک تقسیم کنید.

۴. تکه‌های بستنی شکلاتی را درون غذاساز بریزید و آن‌ها را میکس کنید (توجه داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به غذاساز می‌توانید از هر وسیله دیگری برای میکس بستنی استفاده کنید همچنین میکس کردن بستنی فشار زیادی را به موتور دستگاه وارد می‌کند بنابراین بهتر است در هر مرحله مقدار کمی از بستنی را میکس کنید).

این نوشته را از دست ندهید  10 نوشیدنی شگفت‌انگیز ضد پیری

۵. اگر بستنی ساز در دسترس دارید می‌توانید مایع بستنی را درون بستنی ساز بریزید تا به آرامی به بستنی تبدیل شود.

۶. در مرحله آخر دستور تهیه بستنی شکلاتی مایع بستنی میکس شده را درون فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و بستنی آماده شده را درون ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و با کمک سس شکلات و شوکو رول و … بستنی را تزیین کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا