پوست و موزیبایی

طرز تهیه انواع بخور صورت برای مراقبت از پوست

مثبت زندگی: طرز تهیه انواع بخور صورت برای مراقبت از پوست کار آسانی است. کافی است این مقاله را بخوانید تا با شیوه‌های تهیه بخور برای صورت آشنا شوید. بخورهایی که در کوتاه مدت پوست شما را به پوستی شفاف و ایدئال تبدیل می‌کند. همراه ما باشید.

یک تیر و دو نشان

مشکل آلرژی گریبان‌گیر خیلی‌هاست. آلرژی باعث وارد شدن فشار به سینوس‌ها می‌شود و هیچ چیز به اندازهٔ یک پارچهٔ گرم که پیشتر در ترکیب آب داغ و گیاهان مفید خیسانده شده باشد، برای کم کردن فشار سینوس‌ها مؤثر نیست. استفاده از انواع بخور نیز برای کاهش فشار سینوس‌ها بسیار مؤثر است.

با استفاده از بخورها می‌توانیم با یک تیر دو نشان بزنیم؛ هم به سلامت مجرای تنفسی و سینوس‌های خود کمک کنیم و هم به مراقبت از پوست صورت خود بپردازیم.

بخورهای خانگی به همان اندازه‌ای که برای رفع زکام و گرفتگی بینی مفید هستند، به سلامت و زیبایی پوست نیز کمک می‌کنند. وقتی گردهٔ گل‌ها و گیاهان باعث روان شدن اشک از چشم‌ها و آبریزش بینی ما شد، یعنی بهترین زمان برای استفاده از بخور صورت فرا رسیده است.

سلامت پوست در گرو بخور

یکی از مهم‌ترین دلایل برای استفاده از انواع بخور صورت، سلامت پوست است. استفاده از مدل‌های متنوع بخور صورت، روش ارزان و مؤثری برای درمان و مراقبت از انواع مختلف پوست است. بخور صورت باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود و با نرم کردن جوش‌های سرسیاه، تخلیه کردن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

بخور دادن به صورت یک روش درمانی ارزان و مناسب برای مشکلات پوستی انواع پوست‌ها است. این کار می‌تواند به از بین رفتن چربی اضافه پوست و حذف آلودگی‌ها و سلول‌های مرده بدون خشکی پوست کمک کند.

این نوشته را از دست ندهید  خوراکی‌های مفید برای رشد مو

جاشوآ زیکنر، مدیر مرکز تحقیقات زیبایی و کلینیکی در بیمارستان Mount Sinai نیویورک درباره استفاده از بخور برای درمان مشکلات پوستی می‌گوید: «استفاده از بخور برای انواع پوست‌های حساس مفید است، زیرا در این روش غلظت اجزای فعالی که با پوست شما تماس پیدا می‌کنند نسبت به درمان‌های موضعی معمولی کم‌تر است.»

دمای مناسب پوست برای بخور؟

استفاده از گرمای بخور، به‌اندازهٔ کافی و از روش‌های مناسب، تا اندازهٔ زیادی به از بین رفتن آکنه‌ها کمک می‌کند. بخور دادن باعث باز شدن منافذ پوست و واکنش بهتر پوست در برخورد با شوینده‌ها و ماسک‌های صورت می‌شود.

چارلین آوری،آروماتراپیست دربارهٔ دمای مناسب بخور می‌گوید: «دمای مناسب برای انواع بخور صورت بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه است. داغ‌تر بودن بخور باعث قرمزی یا سوختن پوست می‌شود و این موضوع باعث ملتهب شدن پوست‌های مستعد آکنه می‌شود.

طرز تهیه انواع بخور صورت برای مراقبت از پوست

برای آماده کردن انواع بخور باید دمای آب را به دمای جوشیدن نزدیک کنید یا اجازه بدهید آب تا رسیدن به دمای مورد نظر بجوشد. دقت کنید که صورت شما باید ۱۲ تا ۲۵ سانتی‌متر از آب جوشیده فاصله داشته باشد. پس اگر طعم بخور را از کاسه یا ظرف آن احساس کردید، احتمالا فاصلهٔ مناسب را رعایت نکرده‌اید.»

طرز تهیهٔ انواع بخور صورت در خانه برای سلامت پوست

اکنون بیایید طرز تهیهٔ چند بخور جالب و در عین حال خوشمزه را یاد بگیریم و در امر استفاده از بخورهای صورت خانگی خبره شویم. دربارهٔ بخورها یک قانون کلی وجود دارد: «در استفاده از بخور به سراغ ترکیباتی بروید که رایحهٔ آن برای شما خوشایند، مهیج یا آرام‌بخش است.»

بنابراین انتخاب گیاهان برای تهیهٔ انواع بخور باید متناسب با اثرات مورد نظر شما باشد، در این صورت یک تجربه موفقیت‌آمیز در استفاده از بخورها خواهیم داشت. میزان تأثیر بخورهای زیبایی برای صورت، به انتخاب گیاهانی بستگی دارد، که تأثیر خوبی روی پوست می‌گذارند.

این نوشته را از دست ندهید  بوتاكس، سم مرگباری كه زیبایی را به ما هدیه می‌كند

گیاهان گس مانند زرشک، توت سیاه، بلوط و موارد مشابه آن‌ها، برای سفت کردن و کنترل چربی پوست مناسب است. گل‌ها و گیاهان پرطراوت مانند رز نیز برای تسکین دادن و محافظت از پوست کاربرد دارند و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.


بنابراین برای استفاده از بخور صورت بهتر است، به سراغ ترندهای روز نرویم و به‌دنبال مناسب‌ترین بخور براساس نوع پوست خود باشیم. زمانی که یک نوع بخور را انتخاب می‌کنیم، باید برنامهٔ مرتبی برای استفاده از آن داشته باشیم تا از فواید آن بهره‌مند شویم. از آنجا که بخور صورت باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود، بهتر است بعد از پاکسازی پوست برای بخور دادن اقدام کنیم.

بخور صورت، منافذ پوست را باز می‌کند و در حقیقت یک عمل مکمل برای پاکسازی پوست به حساب می‌آید. اگر لایه‌های مرده و آلودگی‌های پوست را از بین نبریم و برای استفاده از انواع بخور اقدام کنیم، میزان تأثیر آن‌ها بر پوست کاهش می‌یابد.

در ادامه می‌خواهیم روش درست کردن انواع بخور خانگی را یاد بگیریم. در دستور تهیهٔ همهٔ بخورهایی که در ادامهٔ این مقاله آمده است، از برگ‌ها، دانه‌ها و گل‌های گیاهان طبیعی استفاده شده است. 

روغن‌های گیاهی معمولا در فرآیند بخور تأثیر کمی بر پوست دارند، اما بعضی روغن‌ها برای بخور قابل استفاده و پرفایده هستند.

البته اغلب روغن‌ها برای پاکسازی قبل یا بعد از بخور دادن و به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. فراموش نکنید؛ تنها یک بار در هفته برای بخور دادن به صورت کافی است و پوست شما در همین یک بار خواص مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد.

این نوشته را از دست ندهید  رشد سریع ابرو و مژه در یک هفته

۱. بخور بابونه و گلبرگ رز

طرز تهیه انواع بخور صورت برای مراقبت از پوست

مواد لازمگل بابونه خشک و گلبرگ خشک شده گل رز به مقدار لازم

با مخلوط کردن گل بابونه و گلبرگ رز خشک شده با آب، می‌توانیم ترکیبی عالی برای داشتن بخوری آرام‌بخش ایجاد کنیم. این بخور برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست صورت مؤثر است و از بروز پف زیر چشم جلوگیری می‌کند.

۲. بخور گل ختمی و ریحان

مواد لازم: به مقدار لازم از گلبرگ‌های خشک شده گل ختمی و سه یا چهار برگ ریحان خشک شده

از گل ختمی علاوه بر بخور، در دمنوش‌ها و اسکراب های بدن نیز استفاده می‌شود. این گیاه دارای خواص پاک‌کنندگی است و می‌تواند آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه‌های مضر خورشید را برطرف کند. ریحان نیز خاصیت ضدالتهابی و رطوبت‌رسانی دارد. بخور حاصل از ترکیب آب با گل ختمی و ریحان، برای پوست‌های چرب مناسب است.

طرز تهیه انواع بخور صورت برای مراقبت از پوست

۳. بخور گل همیشه بهار و ریشهٔ قاصدک

مواد لازم: گل همیشه بهار ارگانیک و ریشهٔ قاصدک خشک شده به مقدار لازم

اگر بخواهیم از خواص شفابخش گل همیشه بهار بهره بگیریم، این بخور انتخاب خوبی است. ریشه قاصدک نیز اثرگذاری خوبی بر پوست دارد.

طرز تهیه انواع بخور صورت برای مراقبت از پوست

براساس منابع موجود در StyleCraze، قاصدک باعث باز شدن منافذ و پاک شدن عمقی آلودگی‌ها از سطح پوست می‌شود. بخور آب با گل همیشه بهار و ریشهٔ قاصدک برای آبرسانی به پوست و رفع خستگی آن بسیار مؤثر است.

۴. بخور برگ بو و اسطوخدوس

مواد لازم: جوانه‌های تازهٔ گل اسطوخدوس و برگ بوی طبیعی به مقدار لازم

استفاده از خواص اسطوخدوس برای زیبایی و سلامت پوست، در تاریخ محبوبیت و سابقهٔ طول و درازی دارد. اسطوخدوس آرام‌بخش و دارای خواص ضدالتهابی است. این گیاه خوشبو خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و ضد قارچ است. برگ بو نیز خاصیت آنتی اکسیدانی خوبی دارد و مبارز خوبی در برابر رادیکال های آزاد است. ترکیب بخور برگ بو و اسطوخدوس با آب، برای از بین بردن خشکی و حساسیت پوست بسیار مؤثر است.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه از چسبندگی مژه‌ها جلوگیری کنیم؟

این گیاه خوشبو خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و ضد قارچ است. برگ بو نیز خاصیت آنتی اکسیدانی خوبی دارد و مبارز خوبی در برابر رادیکال های آزاد است. ترکیب بخور برگ بو و اسطوخدوس با آب، برای از بین بردن خشکی و حساسیت پوست بسیار مؤثر است.

طرز تهیه انواع بخور صورت برای مراقبت از پوست

۵. بخور قاشقک و زردچوبه

مواد لازم: ریشهٔ زردچوبه طبیعی و برگ‌های قاشقک به مقدار لازم

زردچوبه تأثیر شگفت‌انگیزی در رفع و درمان جوش و آکنه دارد. این گیاه فوق‌العاده پرخاصیت، به‌عنوان گیاهی پاک‌کننده و ضدالتهاب شناخته می‌شود. برگ‌های قاشقک نیز باعث افزایش استحکام و انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. ترکیب کردن ریشه زردچوبه و برگ‌های قاشقک با آب برای بخور دادن به صورت، باعث رفع آکنه در بزرگسالی می‌شود.

طرز تهیه انواع بخور صورت برای مراقبت از پوست

۶. بخور میخک و رزماری

مواد لازم: روغن گیاه میخک با خلوص ۱۰۰ درصدی و روغن درمانی رزماری به مقدار لازم

مخلوط روغن میخک و رزماری فوق‌العاده معطر و دل‌انگیز است. میخک، محرک و برانگیزاننده است. این گیاه خاصیت ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی دارد. رزماری نیز به نرمی پوست کمک می‌کند و خاصیت جوان‌کنندگی دارد. ترکیب روغن میخک و رزماری با آب برای بخور دادن به صورت، پوست را ضدعفونی می‌کند و باعث جوان‌سازی آن می‌شود.

طرز تهیه انواع بخور صورت برای مراقبت از پوست

۷. بخور روغن علف لیمو و روغن شمعدانی

مواد لازم: روغن علف لیمو و روغن شمعدانی به مقدار لازم

ترکیب برخی روغن‌های پرخاصیت با آب داغ، می‌تواند یک بخور تأثیرگذار برای پوست ایجاد کند. چند قطره از روغن‌های گیاهی علف لیمو و شمعدانی را در حد تعادل به آب داغ اضافه کنید. این روغن‌ها علاوه بر اینکه دارای مزایای پوستی هستند، خاصیت آروماتراپی نیز دارند و به سلامت و آرامش ذهن و روح کمک می‌کنند.

منبع
چطور
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا