زیبایی

صورت لاغر را چطور آرایش کنیم تا قشنگ‌تر شود؟

مثبت زندگی: آرایش کردن تکنیک دارد. مثلا کسی که صورتش گرد است باید از یک سری تکنیک‌های خاص استفاده کند و کسی که صورتش لاغر و استخوانی است از روش‌های دیگر. به زبان ساده‌تر اگر بخواهید باید بگوییم که صورت هر آدمی، فرم خاص خودش را دارد و می‌توان فرم چهره‌ها را به سه دسته اصلی، بیضی و کشیده تقسیم کرد. حالا که می‌دانیم فرم‌ها متفاوت است این را هم بگوییم که آرایش این چهره‌ها هم متفاوت است. همراه ما باشید تا در این مقاله تکنیک‌های آرایش صورت‌های لاغر را به شما بیاموزیم.

هایلایت کردن صورت 

بالای استخوان گونه: به استخوان گونه با اضافه کردن هایلایت حجم بیشتری بدهید، پودر – یا کرم – هایلایت را با براش به قسمت بالای استخوان گونه زده و به سمت گیجگاه ترکیب ( Blend ) کنید.

خط فک: هایلایتر را در طول خط فک، از زیر گوش تا پشت چانه بکشید و با حرکات عقب جلو کردن براش، آن را ترکیب کنید.

استخوان زیر ابرو: هایلایتر را روی استخوان زیر ابرو بزنید و به سمت گیجگاه ترکیب کنید.

پلک‌ها: هایلایتر را به کل سطح پلک و گوشه‌ی داخلی پلک‌ها بزنید.

قوس بینی: هایلایتر را با براش کوچکی روی قوس بینی بکشید.

مرکز بالای لب: برای اینکه خط لب بهتر نشان داده شود و لب‌ها درشت‌تر به نظر بیایند، هایلایتر را با براش کوچک در بالای قوس لب بزنید.

نکات

آرایش-صورت‌های-لاغر

خط لبی کمی تیره‌تر از رژ‌لبتان بکشید. به این ترتیب، لب‌های شما کمی حجیم‌تر و صورتتان هم کمی پرتر نشان داده خواهد شد.

خط چشم نازک و کوتاه بکشید تا چشمانتان گردتر و صورتتان هم پرتر نشان داده شود. خط چشم‌های بلند و کشیده، صورت را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند.

بهترین میکاپ برای صورت‌های کشیده و لاغر باید طوری باشد که فرم صورت را به گردی و بیضی شکل بودن نزدیک کند و این کار با رنگ آمیزی‌های درست در آرایش انجام پذیر خواهد بود.

این نوشته را از دست ندهید  آموزش آرایشگری در منزل ؛ در آرایش روزانه این ۶ کار را انجام ندهید

اولین و مهمترین نکته‌ای که باید برای صورت‌های لاغر و کشیده در نظر داشت مدل ابروهاست که بهترین حالت و مدل ابرو برای اینگونه صورت‌ها، ابروهای نسبتا پهن و صاف و البته بلند و مایل به سمت بالا و دو طرف صورت است تا از کشیدگی آن کم شود.

بهتر است رنگ پوست یکی، دو درجه از رنگ پوست اصلی هر چه که هست بازتر باشد و این بدین معناست که حتی اگر پوست سبزه‌ای هم دارید از کرم پودر یا پنکیک خیلی روشن استفاده نکنید بلکه از همان گروه رنگ‌های برنزه اما روشن‌ترین آن استفاده شود تا با رنگ پوست اولیه هماهنگ شده و زیاد اختلاف آن دیده نشود چرا که اصل مهم در آرایش صورت آماده سازی پوست است که به عنوان یک زیر ساخت به حساب می‌آید و در مورد صورت‌های لاغر روشن‌تر ساختن آن از برآمدگی‌های استخوانی صورت کم کرده، بعد می‌توان با رژ گونه تنها گونه‌ها را برجسته نشان داد. در مورد پوست‌های سفید نیز بهتر است یک درجه پوست روشن‌تر شود.

استفاده از مژه مصنوعی خود راهی برای پر نشان دادن صورت‌های لاغر و کشیده است ، بخصوص برای افرادی که مژه‌های کم یا کوتاهی دارند در آرایش بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

آرایش چشم‌ها هشتی، تیز و به دو طرف صورت مایل شود نه خیلی بالا و به سمت انتهای ابروها.

صورت‌های لاغر و کشیده برای زدن رژ گونه بهتر است حالت خنده به چهره داده و بعد کمی زیر آن برآمدگی حاصل از خندیدن را با برسی پهن به دو طرف صورت بخصوص سمت گوش‌ها رژ گونه بزنند تا گونه‌ها برجسته دیده شوند و صورت را پرتر نشان دهند.

این نوشته را از دست ندهید  اشتباهات رایج در شیو کردن موهای زائد پا

از رنگ‌های روشن و شاد برای سایه و رژ لب استفاده شود چرا که چهره‌های لاغر و کشیده با این رنگ‌ها باز و زیباتر خواهند شد.

بهتره موها باز و اطراف صورت ریخته شود و زیاد بالا و به دو طرف محکم کشیده نشود که البته اگر شلوغ و حالت دار دورتان بریزد بسیار زیباتر و جدابتر خواهد یود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا