آخرین نوشته هاپوست و مو

شوره سر و روش‌های درمان آن با روغن زیتون

مثبت زندگی: می‌دانستید که روغن زیتون برای درمان شوره سر نیز مؤثر است؟ شما می توانید با ترکیب روغن زیتون با روغن ها و مواد مغذی طبیعی دیگر به راحتی شوره سر را در خانه درمان کنید و از شر این مشکل خلاص شوید. اما شوره سر چرا ایجاد می شود و بهترین روش های رفع شوره سر با روغن زیتون چگونه است؟

روغن زیتون یکی از مفیدترین انواع روغن برای تقویت موها است. این روغن مملو از مواد غذایی ضروری و آنتی اکسیدان های مفید برای سلامت موها است و اگر به روش درستی روی موها استفاده شود، موجب تقویت موها می شود. استفاده از روغن زیتون می تواند حالتی نرم و ابریشمی به موها ببخشد و موها را درخشان و صاف کند. روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن شوره سر است.

درست بعد از اولین استفاده از روغن زیتون می توانید متوجه درمان شوره سر و کاهش پوسته ها شوید. امروزه شامپوها و سرم های شیمیایی متعددی برای رفع شوره وجود دارد. اما امتحان کردن روش های سنتی و طبیعی همیشه بدون عارضه و مفیدتر از روش های شیمیایی است. شما می توانید برای کنترل شوره سر و از بین بردن خشکی پوست سر از روغن زیتون استفاده کنید و تأثیر معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

علت ایجاد شوره سر

علت ایجاد شوره سر

شوره سر در اثر عوامل متعددی ایجاد می شود. قارچ های پوستی یکی از مهم ترین عوامل افزایش رشد سلول های پوست هستند. از طرف دیگر شستشوی کم و نادرست، خشکی پوست سر، چرب شدن پوست سر، آلرژی، استفاده از مواد آرایشی و رنگ مو و حتی شستشوی زیاد موها می توانند از عوامل ایجاد شوره سر باشند. در بسیاری از مواقع نیز بروز اختلالات هورمونی، استرس زیاد، استفاده از رژیم غذایی نامناسب، وراثت، خستگی زیاد و واکنش های آلرژیک موجب ایجاد شوره سر می شوند.

علائم و نشانه های شوره سر

به طور معمول افرادی که به انواع مختلف شوره سر مبتلا هستند علائم و نشانه های بارزی دارند. در ادامه به مهم ترین علائم شوره سر اشاره شده است.

  • چرب شدن و پوسته پوسته شدن کف سر
  • احساس خارش پوست سر
  • وجود پوسته های ریز لابه لای موها
  • مشاهده پوسته های مرده سر روی لباس

فواید روغن زیتون برای مو

شوره سر

روغن زیتون فواید زیادی برای سلامت موها دارد. این روغن حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که پوست سر را تغذیه می کند و از خشک شدن تار مو جلوگیری می کند. در ادامه می توانید با مهم ترین فواید روغن زیتون برای مو آشنا شوید.

این نوشته را از دست ندهید  شایعاتی درباره مو که نباید باور کنید

شوره سر با روغن زیتون برطرف می شود

روغن زیتون یک نرم کننده فوق العاده برای موها است. این روغن علاوه بر نرم کردن موها به درمان خشکی کف سر کمک می کند و از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می نماید.

روغن زیتون از تار مو محافظت می کند

استفاده از روغن زیتون می تواند از تار موهای شما محافظت کند. این روغن به تارهای مو نفوذ می کند و از داخل از موها محافظت می نماید. روغن زیتون حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد باکتریایی دارد. فولیکول های مسدود شده مو موجب تحریک پوست سر و شوره می شوند. روغن زیتون می تواند به درمان این موضوع کمک کند و تمام آلودگی ها، کثیفی ها و همچنین انسداد فولیکول های مو را برطرف کند.

روغن زیتون در درمان موخوره مفید است

شوره سر

استفاده از روغن زیتون از ایجاد موخوره جلوگیری می کند. این روغن با جلوگیری از آسیب پوست سر و تار مو، موها شما را تقویت می کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون از آسیب اکسیداتیو به موها جلوگیری می کنند.

روغن زیتون موها را نرم می کند

روغن زیتون یک نرم کننده بی نظیر برای موها است. این روغن به بافت مو نفوذ می کند و موها را تغذیه می کند و وز و خشکی مو را درمان می کند.

روش های درمان شوره سر با روغن زیتون

روش های درمان شوره سر با روغن زیتون

۱- ماسک موی روغن زیتون و تخم مرغ برای شوره سر

سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی است که باکتری ها را می کشد و از عفونت جلوگیری می کند. تخم مرغ به دلیل وجود پروتئین ها مفید موها را تغذیه می کند و به سلامت پوست سر کمک می کند. روغن زیتون نیز با برطرف کردن خشکی پوست سر و همچنین تغذیه کف سر به درمان شوره کمک می کند. برای درمان شوره سر با روغن زیتون و تخم مرغ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مواد لازم

سفیده تخم مرغ: ۱ عدد

روغن زیتون فرابکر: ۲ قاشق غذاخوری

کلاه پلاستیکی

در یک کاسه سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس این ترکیب را به پوست سر و ساقه مو آغشته کنید. کلاه پلاستیکی را روی سرتان قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت موها را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید. برای شستن ماسک مو به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید. زیرا ممکن است تخم مرغ روی سرتان پخته شود. در انتها مقداری نرم کننده روی موها بزنید و موها را بشویید. برای اثر بخشی بیشتر بهتر است از این ماسک ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  کدام خوراکی‌ها کلسترول خون را پایین می‌آورند؟

۲- ماسک موی روغن زیتون و روغن بادام برای شوره سر

ماسک موی روغن زیتون و روغن بادام برای شوره سر

روغن بادام یک ضد التهاب طبیعی است و به تسکین تحریک پوست و رفع شوره کمک می کند. این روغن در ترکیب با روغن زیتون در نرم شدن پوسته ها و حل کردن چربی اضافه و آلودگی های پوست سر نقش مهمی دارد. برای رفع شوره سر با روغن زیتون باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مواد لازم

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

روغن بادام: ۱ قاشق غذاخوری

در یک کاسه روغن زیتون و روغن بادام را با هم ترکیب کنید. سپس این روغن را به آرامی روی کف سر تا ساقه موها ماساژ دهید. بعد از این که تمام مو را به روغن آغشته کردید، برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پوست سر را ماساژ دهید. سپس روغن را برای ۳۰ دقیقه دیگر روی سر بگذارید و در صورت تمایل می توانید یک شب موها را به همین حال رها کنید. در انتها موها را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۳- روغن زیتون و لیمو برای درمان شوره سر

روغن زیتون و لیمو برای درمان شوره سر

آب لیموترش سرشار از اسید سیتریک، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. مطالعات نشان می دهد که لیمو ترش نقش مؤثری بر درمان شوره سر و تقویت سلامت پوست سر دارد. ماهیت اسیدی لیموترش PH پوست سر را متعادل می کند و در کنار روغن زیتون به درمان شوره خشک سر و متعادل کردن چربی اضافی پوست کمک می کند. توجه داشته باشید که بعد از استفاده از ماسک موی حاوی آب لیمو زیر نور آفتاب قرار نگیرید. زیرا این کار موجب سفید شدن موها می شود. برای تهیه این ماسک مو باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مواد لازم

آب لیموترش: ۱ قاشق چایخوری

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

در یک کاسه روغن زیتون و آب لیمو ترش را با هم ترکیب کنید. ماسک را  روی پوست سر و ساقه موها بزنید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کف سر را ماساژ دهید. اجازه دهید این ترکیب برای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها باقی بماند. در انتها موها را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید. در انتها می توانید از یک نرم کننده استفاده کنید و موها را آبکشی نمایید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۱ راهکار موثر و نتیجه‌بخش برای بستن منافذ باز پوست صورت

۴- روغن زیتون و روغن درخت چای برای درمان شوره سر

روغن درخت چای خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. این روغن به تنظیم چربی پوست و رفع شوره سر کمک زیادی می کند. برای درمان شوره سر با روغن زیتون و روغن درخت چای باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مواد لازم

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

روغن درخت چای: ۱۰ قطره

در یک کاسه روغن زیتون و روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید. سپس مواد را روی پوست سر و ساقه موها بزنید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای ۳۰ دقیقه روی موها بماند. می توانید این روغن را برای یک شبانه روز نیز روی موها قرار دهید. در انتها موها را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات شستشو دهید. به منظور اثربخشی بیشتر می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۵- روغن زیتون و سرکه سفید برای شوره سر

در درمان شوره سر در طب اسلامی به وفور از سرکه سفید یاد شده است. سرکه سفید حاوی اسید سیتریک است که به درمان عفونت های قارچی کمک می کند. این سرکه در درمان خارش و رفع شوره سر بسیار مؤثر است. برای درست کردن ماسک سرکه و روغن زیتون برای شوره سر می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

مواد لازم

روغن زیتون: ۱ قاشق چایخوری

سرکه سفید: ۲ قاشق چایخوری

آب: ۱ قاشق غذاخوری

در یک کاسه همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را روی پوست سر بمالید و برای ۵ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک برای ۵ دقیقه دیگر روی سر بماند. سپس موها را یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشوید. در انتها روی ساقه مو از نرم کننده استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا شوره سر به طور کامل درمان شود.

۶- روغن زیتون و زردچوبه برای درمان پوسته سر

شوره سر

زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و به تقویت موها و پوست سر کمک می کند. این ادویه شگفت انگیز دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهاب است و به درمان عفونت و تسکین پوست سر نیز کمک می کند.

مواد لازم

زردچوبه: ۱ قاشق چای

خوری

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

کلاه پلاستیکی یک بار مصرف

در یک کاسه زردچوبه و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب را روی پوست سر و ساقه موها بزنید. برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کف سر را ماساژ دهید. کلاه پلاستیکی یک بار مصرف را روی سرتان بگذارید و اجازه دهید ماسک مو برای ۳۰ دقیقه روی موها بماند. در نهایت موها را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات شستشو دهید. برای اثر بخشی بیشتر بهتر است که ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  چرا نباید غذاها را با دمای خیلی بالا پخت؟

۷- درمان شوره سر با روغن نارگیل و روغن زیتون

درمان شوره سر با روغن نارگیل و روغن زیتون

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای درمان شوره سر است. این روغن حاوی اسید لوریک، ویتامین C و ویتامین E است و به تقویت و براق شدن موها نیز کمک می کند. برای استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون برای شوره سر باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مواد لازم

روغن زیتون

روغن نارگیل

برای درست کردن این ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. سپس روغن را برای ۵ دقیقه روی کف سر ماساژ دهید و یک حوله گرم روی سر قرار دهید تا به خوبی جذب شود. بعد از ۴۵ دقیقه موها را با شامپوی ملایم و بدون سولفات بشویید. برای اثربخشی بیشتر می توانید ۳ بار در هفته از این ماسک مو استفاده کنید.

۸- درمان شوره سر با جوش شیرین و روغن زیتون

جوش شیرین به حذف روغن و عفونت های قارچی کمک می کند. روغن زیتون نیز پوست سر را تقویت کرده و شوره سر را درمان می کند. به منظور استفاده از جوش شیرین و روغن زیتون برای شوره سر باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مواد لازم

جوش شیرین: ۱ قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ: ۱ عدد

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

ابتدا روغن را کمی گرم کنید. سپس زرده تخم مرغ را به همراه جوش شیرین به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. این ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی کف سر و موها قرار دهید. در انتها موها را با آب ولرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر می توانید ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

جمع بندی نهایی

شوره سر یکی از خسته کننده ترین مشکلاتی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما باید بدانید که برطرف کردن این مشکل آن قدرها که هم که به نظر می رسد سخت نیست. شما می توانید با درست کردن ماسک های مختلف با روغن زیتون و همچنین تقویت پوست سر خودتان به سادگی از شر شوره سر خلاص شوید. روغن زیتون برای شوره سر بسیار مؤثر است و با آبرسانی کف سر به درمان پوسته پوسته شدن سر کمک می کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا