رفتار

شغل‌های مناسب افراد خجالتی و درونگرا

مثبت زندگی: افراد خجالتی و درونگرا به دلیل عدم حضور در اجتماع به سختی شغل پیدا می‌کنند اما برای این افراد مشاغل پردرآمدی وجود دارد که می‌توانند با آن به موفقیت برسند. افراد درونگرا و برونگرا در انواع مختلف شغل‌ها متفاوت عمل می‌کنند و شخصیتشان کاملا با یکدیگر متفاوت است. بسیاری از افراد درونگرا سعی دارند فقط شغل‌هایی را پیدا کنند که در آن مهارت صد در صدی دارند.

حال در این قسمت شغل‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کاملا مناسب افراد خجالتی است که تمایل به نشان دادن احساسات و حالات خود در اجتماع ندارند.

مدیر حسابداری

این افراد معمولا کارهایی مثل تجزیه تحلیل کردن اطلاعات، انجام گزارشات اقتصادی و کارهای امنیتی حسابرسی را انجام می‌دهند، مدیران حسابداری همچنین روی کار بقیه پرسنل نظارت دارند.

زیست شناسان مولکولی و سلولی

افرادی که در رشته زیست شناسان مولکولی و سلولی تحصیل کرده‌اند در رابطه با ماهیت و کاربرد مناطق سطح زمین مطالعه می‌کنند و پدیده‌های فرهنگی و تعاملات فیزیکی را شرح می‌دهند.

طراحی فضای سبز

این افراد نیازی به تعامل با انسان‌های دیگر ندارند و تنها کافی است که هوش و خلاقیت این کار را داشته باشند تا بتوانند در موقعیت مناسب از آن استفاده کنند.

طراحان و معماران دریایی

دریا هم برای افراد خجالتی شغل خاصی دارد؛ معماران دریایی در زمینه‌ی طراحی، ساخت و ساز و تعمیر شناورهای آبی و سازه‌های شناور مانند زیردریایی‌ها، کشتی‌ها، بارج‌ها، سلاح‌های اژدر و شناوه‌ها فعالیت می‌کنند.

رفتار درمانی

این افراد با بیمارانی کار می‌کنند که دچار بیماری‌های ذهنی و اختلالات مثل افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن و اعتیاد هستند. رفتار درمان‌ها با چالش‌ها و سختی‌های بیماران درگیر هستند و رفتار آنها را در طول زمان دچار تغییر و تحول می‌کنند.

این نوشته را از دست ندهید  کوکوی مرغ با پنیر موزارلا (با گزینه بدون گلوتن)

مهندسان پیل سوختی

شغلی با عنوان پیچیده برای افراد خجالتی که در برقراری ارتباط با دیگران مهارت کمتری دارند؛ مهندسان پیل سوختی اجزا یا سیستم‌های پیل سوختی را با هدف حمل و نقل و یا کابردهای ایستا یا قابل حمل طراحی، ارزیابی، تعدیل و ایجاد می‌کنند.

مدیر محتوا

سازمان‌های زیادی هستند که برای ادامه کار خود نیاز به فردی دارند که بتواند استراتژی و محتوای خوبی را برای کار بسازد و این افراد معمولا محتواهای خاصی را در مورد شغل‌های به خصوص چاپ می‌کنند و کار آنها نیاز به برونگرا بودن و سر و کله زدن با کسی ندارد.

اقتصاددان‌ها

افرادی که نیاز خاصی به داشتن مهارت در برقراری ارتباط با دیگران ندارند اقتصاددان‌ها هستند که در شغل خود گزارش آماده می‌کنند، یا طرح‌هایی ایجاد می‌کنند تا مشکلات اقتصادی مربوط به تولید و توزیع کالاها و خدمات یا سیاست‌های پولی یا مالی را توضیح دهند.

سرآشپز

این افراد می‌توانند مدیریت آشپزخانه رستوران، نظارت روی غذاها، آموزش به افراد برای آشپزی را انجام دهند و همچنین کارهایی مثل طراحی منوی مناسب و یا برنامه‌ریزی برای بودجه غذایی رستوران در دست این افراد است.

مدیران سیستم‌های شبکه و کامپیوتر

امروزه اکثر شما با صاحبان این گونه مشاغل آشنایی دارید چراکه ارتباط با فضای مجازی و نیاز به استفاده از اینترنت شما را با آنها مرتبط کرده است. گفتنی است کار اصلی این افراد نصب و پشتیبانی سیستم‌های شبکه و کامپیوتر، شبکه محلی، شبکه گسترده و سیستم‌های اینترنتی و یا بخشی از سیستم شبکه سازمان‌ها است.

مهندسان نانوسیستم

طراحی، توسعه و یا نظارت بر تولید مواد، دیوایس‌ها، یا سیستم‌های منحصر به فرد مولکولی یا درشت مولکولی توسط اصول فیزیک و مهندسی برق، شیمی یا زیست شناسی کار اصلی مهندسان نانوسیستم است.

این نوشته را از دست ندهید  ارتباط چشمی و راه‌های صحیح برقرار کردن این نوع ارتباط

ویرایشگر

افراد ویرایشگر

افراد ویرایشگر معمولا در منزل کار می‌کنند. آنها متن‌های مختلف را از لحاظ دستوری، املایی و زیبایی شناسی ویرایش می‌کنند و همچنین پول خوبی نیز بابت آن دریافت می‌کنند . اگر فرد درونگرا و یا خجالتی هستید و به حوزه ادبیات و ویرایش متن علاقه دارید، این شغل را حتما جزء اولویت‌های خود قرار دهید.

طراحی گرافیک

این افراد معمولا به طراحی نرم افزارها می‌پردازند و به همین دلیل شغل آنها نیز معمولا با کامپیوتر و برنامه‌های مختلف آن درگیر است و نیازی ندارد که با افراد مختلف کار کنند و همچینن انجام آن در منزل نیز امکان پذیر خواهد بود.

ریاضیدان‌ها

زمینه اصلی فعالیت ریاضیدان‌ها در رابطه با ریاضیات بنیادی و یا در مورد کاربرد تکنیک‌های ریاضی در علم، مدیریت و دیگر زمینه‌ها است.

مدیر آی.تی

این مدیران معمولا روی سیستم اطلاعاتی کار می‌کنند و به تبادل دیتا می‌پردازند و کارشان مدیریت کردن نرم افزارها و سخت افزارها است و همیشه در حال آپدیت کردن تکنولوژی، مدیریت آنها و بررسی بودجه هستند.

دانشمندان مواد

خجالتی‌ها با ورود به این رشته به راحتی می‌توانند دانشمند شوند! دانشمندان مواد در زمینه ساختار و خواص شیمیایی انواع مواد طبیعی و مصنوعی یا کامپوزیت از جمله آهن‌ها، آلیاژها، لاستیک، سرامیک، نیم رساناها، پلیمرها و شیشه تحقیق و مطالعه دارند.

کتابدار

افراد کتابدار در کتابخانه‌ها کار می‌کنند و وظیفه آنها تهیه کاتالوگ و نوشتن اطلاعات راجع به کتاب است و همچنین بودجه کتابخانه را مدیریت می‌کنند.

مهندسان مکاترونیک

این گروه از مهندسان در زمینه طراحی دیوایس‌های هوشمند یا کنترل سیستم‌های صنعتی، اتوماسیون، سیستم‌های هوشمند فعالیت می‌کنند.

محقق

محققان نیز معمولا سرشان به کار خودشان گرم است و نیازی به سر و کله زدن با انسانها ندارند. آنها معمولا اسناد و مدارک مختلف را بررسی می کنند و گاهی اوقات نیز مطالبی را ارائه می‌دهند و در اختیار عموم می‌گذارند.

این نوشته را از دست ندهید  چند قانون آداب معاشرت که بهتر است قبل از رفتن به جایی آنها را بلد باشید

مکانیک

مکانیک شغل کاملا فنی مخصوص مردان خجالتی و درونگرا است. این افراد نیازی به تعاملات مختلف با انسانها ندارند و باید با ابزار و سیستم‌های مختلف ماشین کار کنند.

مهندس نرم افزار

این افراد مدام از کامپیوتر استفاده می‌کنند و در حال طراحی هستند و کار آنها نیاز به تخصص علمی و مهارت بالایی دارد و همچنین این افراد در شبکه‌های مختلف، مدیریت سیستم‌ها و برنامه‌های کاربردی و دیتابیس‌ها کار می‌کنند.

نویسنده تکنیکی

این نویسندگان معمولا از دستورالعمل‌های خاصی برای نوشتن استفاده می‌کنند. آنها معمولا اقدام به نوشتن اسناد، مقاله‌ها و راهنماها می‌کنند و همچنین از مواد دیگری برای انتقال و ترجمه اطلاعات پیچیده و مناسب برای عموم استفاده می‌کنند. گاهی اوقات مسئولیت ویرایش مطالب را نیز خودشان به عهده می‌گیرند.

بایگانی

بایگانی را می‌توان بهترین شغل برای افراد خجالتی و درونگرا نام برد. افراد مسئول بایگانی با سیلی از پرونده‌ها و کاغذها روبرو هستند و با فرد دیگری درگیری ندارند و در نتیجه خجالتی بودن آنها هیچ تاثیر منفی در شغلشان ندارد و این افراد معمولا پرونده‌ها و مدارک را طبق دسته بندی‌های مختلف علمی، تاریخی و هر زمینه دیگری چیدمان می‌کنند.

اختر شناس

اخترشناسان به مطالعه سیاره‌ها، ستاره‌ها و کهکشان‌ها می‌پردازند. آنها زمان زیادی را روی کامپیوتر، آنالیز اطلاعات اخترشناسی صرف می‌کنند و البته ممکن است که این کار را در کنار تیم کوچکی انجام دهند که معمولا در مدت زمان طولانی با افراد یکسانی کار می‌کنند و تقریبا در کنار آنها احساس راحتی خواهند داشت.

گزارش نویس دادگاه

اگر دقت کرده باشید افرادی در جلسه دادگاه کنار قاضی هستند که تمام موارد و گفته‌ها را ثبت می‌کنند. این افراد معمولا با هیچ کس هیچ حرفی نمی‌زنند و هیچ نظر یا عقیده‌ای را نیز بیان نمی‌کنند. اگرچه که شغل آن‌ها با افراد دیگر درگیر است اما هیچ ارتباط خاصی بین آنها و ارباب رجوع وجود نخواهد داشت.

این نوشته را از دست ندهید  زندگی کردن یا زنده بودن، مسئله این است

ویرایشگر فیلم و ویدئو

این افراد نیز مجبور به تعامل با افراد خاصی نیستند. آنها مانند ویرایشگر متن‌ها عمل می‌کنند و می‌توانند پای کامپیوتر در منزل یا استودیو بنشینند و اقدام به ویرایش فیلم و ویدئو کنند و از تنهایی خود لذت ببرند.

مهندسان دریا

شغل دریایی دیگر برای افراد خجالتی مهندسی دریاست که در زمینه طراحی، توسعه و مسئولیت نصب ماشین آلات کشتی و تجهیزات مرتبط از قبیل دستگاه‌های نیروی محرکه و سیستم‌های تأمین قدرت فعالیت دارند.

دفتردار

شاید فکر کنید که دفتردار باید با افراد مختلف سر و کله بزند اما تصور شما از این شغل اشتباه است. این افراد تنها در کنار کاغذها، اسناد و مدارک هستند و هیچ کاری با ارباب رجوع ندارند مگر این که سوالی از آنها پرسیده شود و در نتیجه خجالتی بودن شما هیچ امتیاز منفی برای این کار نیست.

تکنسین پزشکی

تکنسین‌ها یا همان دستیاران پزشک نیاز به تعامل با بیماران ندارند و بخش عظیمی از تعامل بر عهده پزشک است. آنها معمولا اطلاعات مربوط به بیمار را در اختیار دارند و در نتیجه باری از دوش پزشک بر می‌دارند و این که تکنسین‌ها همیشه در کنار پزشک هستند.

ادمین‌های وب

دسترسی و عضویت در شبکه‌های اجتماعی این عنوان را برای شما کاملا شفاف ساخته است و خوب می‌دانید که ادمین‌های وب کارهایی مثل تست و تضمین کیفیت وبسایت‌ها، مدیریت طراحی، توسعه و فعالیت‌های مربوط به نگهداری وب را انجام می‌دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا