خانه‌داری

شستن چادر و مانتوی مشکی بدون پرز و چروک

مثبت زندگی: لباس یا چادر مشکی با شستن مکرر دچار سفیدی و پرز گرفتن می‌شوند اما برای جلوگیری از این مشکل تکنیک‌هایی برای شستشوی آنها وجود دارد. شستشو روزمره و مکرر چادر با روش‌های غلط عمر آنها را کوتاه کرده و آنها را فرسوده می‌کند پس برای شستشوی این گونه البسه‌های گرانقیمت بهتر است این چند نکته ساده در راستای افزایش عمر و حفظ براقیت و لطافت پارچه را بدانید.

چادر مشکی مجلسی و مدل دار

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند برای از حجاب کامل یعنی چادر برای پوشش خود استفاده کنند. امروزه چادرها در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار مانند چادرهای زیپ‌دار، شال دار، لبنانی و …موجود هستند و تا حدودی گران قیمت هستند. این گونه چادرها به دلیل طراحی منحصر به فرد و آستین دار بودنشان، پوشش مناسبی است برای کارمندان در محل کار و یا برای مادرانی که کودک خردسال دارند.

نحوه شستشو

چادر خود را با آب سرد بشویید و یادتان باشد هر گونه لباس مشکی را نباید با آبی که درجه حرارتی بیش از 60 درجه داشته باشد، بشویید. آب سرد رنگ لباس را ثابت نگه می‌دارد و عمر آن را طولانی می‌کند.

لباس‌های مشکی و چادر مشکی خود را تا حد الامکان داخل لباسشویی نیاندازید و آنها را با دست بشویید و خیلی چنگ نزنید و یا نچلانید.

بهتر است لباس‌های مشکی و چادر مشکی خود را با مشکین شوی و یا شامپو بشویید تا بور نشوند و آسیب نبینند زیرا زیرا مواد اسیدی به پارچه این لباس‌ها آسیب می‌زند. برای شست و شوی البسه مشکی می‌توانید از انواع مایعات شستشو مثل شامپو، مایع ظرفشویی و یا مایع دستشویی استفاده نمایید. اگر چادر مشکی رابا مایع ظرفشویی بشویید، خیلی بهتر و براق‌تر می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۵ گام موثر برای تمیز کردن داخل فر

در صورت استفاده از شامپو برای شستشو از شامپویی که مواد قلیایی کمتری دارد استفاده کنید.

نکته بسیار مهم : هیچ گاه مایعات شوینده و نرم کننده را مستقیما روی لباس نریزید. ابتدا ماده شوینده را در آب حل نمایید آنگاه چادر را وارد آن کنید.

علت استفاده از نرم کننده لباس

برای کاهش الکتریسیته بعد از شستشو لباس‌ها و چادر مشکی از نرم کننده لباس استفاده نمایید. استفاده از نرم کننده سبب می‌شود چادر در بهره گیری بعدی پرز نگیرد ودر صورتی که نیاز به اتوکشی باشد راحت‌تر اتو شود.

نحوه آب گیری و خشک کردن

  • چادر مشکی را نچلانید. کمی در سبد بفشارید و مدتی صبر کنید تا هر قدر آب که می‌شود از آن خارج شود.
  • برای خشک کردن، چادر و مانتو مشکی آنها را در سایه پهن کنید زیرا پهن کردن این گونه البسه در آفتاب باعث تغییر رنگ آنها و بور شدنشان می‌شود.
  • اگر مجبورید چادر را در آفتاب خشک کنید آنرا از پشت پارچه روی بند بیاویزید.
  • برای خشک کردن چادر مشکی با لباسشویی از دمای بالا استفاده نکنید.

نحوه اتو کشی

  • برای اینکه پارچه چادر مشکی و مانتوهای مجلسی شما برق نیافتد آن را به صورت وارونه اتو بزنید و تا حتی الامکان چروک‌ها را با بخار صاف نمایید.
  • می‌توانید برای اتو کشی چادر یا لباس مشکی بین اتو و این البسه یک پارچه نخی مشکی قرار دهید.
  • برای اتوکشی از کمترین دمای مقدور استفاده نمایید زیرا پارچه‌های چادری از الیاف مصنوعی بافته می‌شوند.

جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها حین شستشو

  • اگر لباس را با دست شسته‌اید، آنها را کاملاً خیس و دارای آب روی بند پهن کنید تا کمتر چروک شوند.
  • اگر لباس یا چادر مشکی خود را با ماشین لباسشویی شسته‌اید، برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها آنها را سریع از ماشین بیرون آورده و تا رطوبت دارند روی بند پهن کنید.
  • آب داغ باعث می‌شود لباس‌ها بیشتر چروک شوند پس ماشین لباسشویی خود را با دمای شستشوی خیلی بالا قرار ندهید.
  • لباس‌های سبک خود را با لباس‌های سنگین مثل شلوار لی و حوله در ماشین نیندازید زیرا لباس‌های سبک‌تر بیشتر چروک می‌شوند.
این نوشته را از دست ندهید  افزایش عمر مبلمان با چند روش ساده

جلوگیری از پرز گرفتن چادر مشکی

برای جلوگیری از پرز گرفتن چادر مشکی و چروک نشدن آن بعد از شستشو و اتو کردن چادر یا مقنعه‌تان آنها را داخل کیسه فریزر قرار دهید و یک شب تا صبح داخل فریزر بگذارید تا چادر شما پرز نگیرد و کمتر چروک شود. برای جلوگیری از پرز گرفتن چادر آن را با نرم کننده بشویید.

جلوگیری از سفیدک زدن چادر مشکی

برای جلوگیری از سفیدک زدن لباس و چادر مشکی آن را با پور لباسشویی نشویید. هنگام آب کشیدن لباس آن را بطور کامل و خوب آب بکشید.

اگر لباس‌های مشکی که با ماشین لباسشویی شسته‌اید سفیدک زد به این دلیل است که ماشین لباسشویی به اندازه‌ای که شما با آب لباس را می‌شویید آب نمی‌کشد در نتیجه لباس مشکی سفیدک می‌زند بنابراین اگر لباس مشکی را با ماشین لباسشویی شستید یکبار خودتان آن را آب بکشید.

تثبیت رنگ چادر و لباس مشکی با راهکارهای زیر

  • شستن لباس و چادر مشکی با سرکه باعث تثبیت رنگ آن می‌شود. این کار را با سرکه سفید انجام دهید.
  • برای ثابت ماندن رنگ لباس مشکی، درون ظرفی مقداری نمک حل کنید و لباس خود را پنج دقیقه در آن قرار دهید و سپس آن را بشویید.
  • به جای استفاده از پودرها یا صابون‌های شوینده از شامپو استفاده کنید تا ثبات رنگ لباستان بیشتر کمک کند و از ماندن آثار سفید روی آن نیز جلوگیری شود.
  • در آخر هنگام خرید لباس یا چادر مشکی به جنس آن دقت کنید زیرا تغییر رنگ چادر و یا چروک شدن آن تا حد زیادی به جنسش بستگی دارد.
این نوشته را از دست ندهید  مایع دستشویی یا کف دستشویی؟ کدامیک شوینده مطمئن‌تری است؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا