ترفند

به روز باشید؛ 5 ترفند دیجیتالی که خیلی به کارتان خواهد آمد!

مثبت زندگی: به روز باشید؛ بسیاری از ترفندها هستند که خیلی زود کشف می‌شوند و همه از آن باخبرند. اما در مقابل بعضی از ترفندهای دنیای دیجیتال را همه بلد نیستند. آن هم چه ترفندهایی؟ ترفندهایی که در زندگی روزمره استفاده زیادی دارد. در این پست قصد داریم 5 ترفند دیجیتالی را به شما آموزش دهیم که شاید با بعضی‌های آنها آشنا باشید و با  بعضی‌ها هم نه! چیزی که مهم است این است که ترفندها یک سری کارها را برای شما آسان‌تر می‌کند و باعث متفاوت شدنتان از دیگران می‌شود. همراه ما باشید.

1. به صورت معکوس عکس سرچ کنید

فرض کنیم عکسی به دست شما رسیده که می‌خواهید آن را در سایز اصلی مشاهده کنید، یا می‌خواهید منبع آن را پیدا کنید و یا عکس‌های مشابه با آن را پیدا کنید. سرچ کردن عکس به صورت‌ معکوس مثل سرچ معمولی در گوگل است اما اینجا به جای متن از عکس استفاده می‌کنیم. این ترفند به درد کسی می‌خورد که با کسی اینترنتی قرار می‌گذارد. کافی است به سایت جست‌و‌جوی عکس گوگل بروید و عکسی را آپلود کنید و پس از آن بلافاصله می‌توانید شاهد نتیجه‌ی جست‌و‌جوی‌تان باشید.

2. باز کردن تب بسته شده در مرورگر

این اتفاق خیلی پیش می‌آید که به طور تصادفی تب‌های باز شده در مرورگرتان را می‌بندید اما برای باز  کردن آن چه باید کرد؟

می‌توانید مرورگر خود را باز کنید و از طریق گزینهٔ History تب خود را پیدا کنید؛ اما راه راحت‌تری هم برای  این کار هست و طبق آن برای باز کردن خودکار تب بسته شده‌تان در کامپیوتر می‌توانید از کلیدهای میانبر ctrl+shift+T و یا در مک از کلیدهای میانبر command+shift+T استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  آموزش روش سریع و آسان برای ترکیب ستون‌ها در اکسل

حالا می‌توانید با خیال راحت دوباره از تب بسته شده‌تان استفاده کنید!

3. موبایل خود را در حالت guest mode بگذارید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کسی بخواهد گوشی‌تان را قرض بگیرد، اما  مسلماً موبایل شما همه‌ی زندگی شماست و شامل تاریخچه‌ی مرورگر و عکس‌ها و اطلاعات شخصی‌تان می‌شود. پس چطور می‌توان از دیدن اطلاعات شخصی‌تان توسط دیگران جلوگیری کنید؟ اگر شما از گوشی‌ای با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید می‌توانید از گزینهٔ Guest mode بهره ببرید.

به منظور استفاده از این گزینه انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و روی گزینهٔ User بزنید. با ورود به صفحهٔ User یا کاربر، هم می‌توانید پروفایل خودتان را ببینید و هم گزینهٔ Add guest را. با کلیک کردن بر روی  گزینهٔ Add guest می‌توانید از ویژگی Guest mode یا حالت مهمان گوشی خود بهره‌مند شوید.

Guest mode به دیگران اجازه می‌دهد که فقط به چیزهای ساده و پایهٔ گوشی‌تان مثل مرورگر کروم دسترسی داشته باشند، اما مخاطبین، تاریخچهٔ سرچ و دیگر داده‌هایتان را از آنها پنهان می‌کند. شما می‌توانید از طریق همین مسیر تلفن خود را از حالت guest mode خارج کنید.

4. با دکمه‌های ولوم گوشی عکس بگیرید

چند بار پیش آمده که می‌خواستید از خودتان سلفی بگیرید اما چون شست‌تان درست به دکمه نرسیده  عکس‌تان تار شده است؟ اگر می‌توانستید طور دیگری عکس بگیرید راحت‌تر نبود؟ در اینجا یک راه حل ساده برای شما داریم. شما می‌توانید از دکمه‌های کم و زیاد کردن صدای گوشی برای عکس گرفتن استفاده کنید.

این کار خیلی وقت‌ها از فشردن دکمه‌ی عکس گرفتن خود دوربین راحت‌تر بوده و بر روی بسیاری از گوشی‌های اندروید و آیفون جواب می‌دهد و اصلاً هم فرقی ندارد که دکمه‌ی کم کردن صدا را بزنید یا زیاد کردن صدا را.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه زیرنویس فیلم یا سریال را به آن‌ها اضافه کنیم؟

5. از پخش خودکار ویدیوها در یوتیوب جلوگیری کنید

تازه دیدن یک ویدیو را تمام کردید و هنوز دارید به آن فکر می‌کنید که یوتیوب خود به خود یک ویدیوی دیگر را برای شما پخش می‌کند. خیلی از مردم  نمی‌دانند که به راحتی می‌توانند ویژگی پخش خودکار یوتیوب را متوقف کنند.

دفعه‌ی بعد که ویدیویی را در مرورگرتان باز کردید دنبال دکمه‌ی  autoplay در سمت راست صفحهٔ مرورگرتان بگردید. وقتی آن را در حالت off یا خاموش قرار دهید به رنگ طوسی در می آید و از این به بعد وقتی تماشای یک ویدیو را تمام کردید یوتیوب دیگر خودش به طور خودکار ویدیوی بعد را پخش نمی‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا