آخرین نوشته هاپوست و مو

سه روش برای رنگ کردن موها با مواد طبیعی

مثبت زندگی: داشتن موهای درخشان و سالم قطعا حس دلپذیری به ما می‌دهد اما خیلی از ما به دلیل استفاده از رنگ‌موهای شیمیایی موهایی آسیب‌دیده، خشک و کدر داریم. استفاده از درمان‌های آماده که ضررشان بیش از منفعت‌شان است تنها در کوتاه‌مدت احساس بهتری به ما می‌دهد. این مقاله فرصت مناسبی فراهم کرده است تا به موهای خود استراحتی بدهید و از روش‌های نوین و اثرگذار طبیعی استفاده کنید. با به‌کارگیری این روش‌های طبیعی می‌توانید موهای خود را بدون آسیب دیدن رنگ کنید.

در همین ابتدای مقاله لازم به توضیح نکته‌ای کلیدی است که رنگ‌موهای طبیعی اصولا تنها قادرند رنگ مو را یک تا دو درجه تغییر بدهند (تیره‌تر یا روشن‌تر). یعنی اگر رنگ موی شما مشکی است، نباید انتظار نداشته باشید که با استفاده از رنگ‌موی طبیعی بتوانید مویی بلوند داشته باشید. به همین دلیل تقسیم‌بندی این مقاله بر اساس رنگ موی خود شماست، نه رنگی که دوست دارید داشته باشید.

رنگ‌موی طبیعی برای موهای قهوه‌ای

طرز ساخت رنگ طبیعی قهوه‌ای

کسانی که موهای قهوه‌ای دارند می‌توانند به کمک مخلوط مریم‌گلی و رزماری، موهای براق و خوش‌رنگی داشته باشند. آنچه احتیاج دارید عبارت است از:

  • مریم‌گلی خشک‌شده: ۴ تا ۶ قاشق سوپ‌خوری؛
  • رزماری: ۱ تا ۲ قاشق سوپ‌خوری.

میزان دقیق، به بلندی مو و رنگ‌پذیری موی شما بستگی دارد.

دستورالعمل رنگ موی قهوه‌ای

مواد را داخل ظرف آب جوش بریزید و روی شعله‌ی کم بگذارید تا به‌مدت ۴ دقیقه غل بزند. سپس آن را یک ساعت کنار بگذارید تا خنک شود. موهای خود را اول با شامپو تمیز کنید و بعد بارها با این محلول بشویید. می‌توانید به کمک آب‌پاش این محلول را روی موهای خود بپاشید. این فرایند را تا زمانی که به رنگ دلخواه‌تان برسید در هربار حمام کردن ادامه بدهید.

این نوشته را از دست ندهید  روش‌های تیز کردن چاقو

برای پررنگ‌تر شدن این رنگ می‌توانید به مواد اولیه چای سیاه اضافه کنید. اگر می‌خواهید رنگ مویتان بیشتر به طلایی بزند، به‌جای رزماری از بابونه استفاده کنید. برای اینکه رنگ مویتان قهوه‌ای روشن شود باید به آن جوشانده‌ی برگ و ساقه‌ی درخت لیمو اضافه کنید. رنگ قهوه‌ای تیره هم با اضافه کردن پوسته‌ی گردو به‌دست می‌آید.

رنگ‌موی طبیعی برای موهای تیره

طرز ساخت رنگ طبیعی تیره

قهوه موهای شما را به رنگ قهوه‌ای-شکلاتی درمی‌آورد و نیز موها را حالت‌دار می‌کند. کافئین و مواد معدنی مفید موجود در قهوه نیز سبب استحکام و درخشش موها می‌شود.

دستورالعمل رنگ موی تیره

  • قهوه‌ی آسیاب‌شده: ۲ تا ۳ قاشق سوپ‌خوری
  • نرم‌کننده‌ی موهای خشک: ۱۴۰ الی ۲۲۰ گرم (این نرم‌کننده Leave-in Conditioner نام دارد که استفاده از آن بعد از حمام کردن و خشک کردن موها، تا حمام بعدی موها را لطیف نگه می‌دارد).

میزان دقیق، به بلندی و رنگ‌پذیری موی شما بستگی دارد.

یک لیوان قهوه‌ی غلیظ درست کنید، اجازه بدهید دم بکشد و سپس در یخچال بگذارید تا خنک شود. نرم‌کننده را با قهوه‌ی آسیاب‌شده مخلوط کنید و قهو‌ی دم‌کشیده‌ی سردشده را هم به آن اضافه کنید. محلول را روی موهای خشک بمالید و یک ساعت صبر کنید، سپس موهایتان را بشویید. برای تثبیت رنگ در حما‌م‌های بعدی از جوشانده‌ی قهوه استفاده کنید.

مدت زمانی که رنگ روی موهایتان می‌‌ماند، روی رنگ نهایی اثر دارد. برای رسیدن به ته‌رنگ قرمز بنگلادشی می‌توانید کاکائو یا تمشک اضافه کنید. برای رسیدن به رنگ تیره، جوشانده‌ی پوست درخت بلوط یا صنوبر را با محلول ترکیب کنید.

راهنمایی

برای استحکام موها روزانه ۵ دقیقه موهایتان را در هوای آزاد شانه بزنید. برای افزایش تراکم موها هم از روغن کرچک استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  زیباترین یخچال‌های طبیعی در جهان

رنگ‌موی طبیعی برای موهای بلوند

طرز ساخت رنگ طبیعی موی بلوند

دلیلی ندارد برای حفظ زیبایی موهای بلوندتان به نگه‌دارنده‌های شیمیایی روی بیاورید. طبیعت هدیه‌ای از جانب خداوند است که همان رنگ موی زیبا و درخشان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دستورالعمل رنگ موی بلوند

  • گل بابونه: ۲ تا ۴ قاشق سوپ‌خوری؛
  • عسل: ۳ قاشق سوپ‌خوری؛
  • لیمو: نصف یا یک عدد کامل.

میزان دقیق، به بلندی مو و رنگ‌پذیری موی شما بستگی دارد.

گل‌های بابونه را در ظرف آب جوش بریزید و یک ساعت بگذارید تا دم بکشد. عسل و آب‌لیمو را در آن بریزید. مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و در راستای طولی روی موهایتان بمالید. روی موها کاور بکشید و در حوله بپیچید تا گرم بماند. پس از یک ساعت موهایتان را با آب گرم و نرم‌کننده بشویید.

برای دستیابی به رنگ طلاییِ گرم، باید پودر ریشه‌ی ریواس به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید موهایتان به روشن‌ترین رنگ ممکن تبدیل شود، باید دارچین و زنجبیل به مواد بیفزایید.

توجه داشته باشید که رنگ‌های طبیعی گاهی موها را خشک می‌کنند. برای جلوگیری از خشکی مو از مایع داخل آلوئه‌ورا یا روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن تخم کتان استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا