آخرین نوشته هاعمومیکرونا

سرعت انتقال ویروس کرونا افزایش یافته است/توصیه به افراد بی‌علامت

مثبت زندگی: معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سرعت انتقال ویروس کووید ۱۹ بیشتر شده است، از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند. رضا ملک‌زاده، با اشاره به اینکه ویروس کووید ۱۹ از زمان شیوع تغییرات فراوانی کرده است، گفت: یکی از تغییرات آن، جهش است و این تغییر نخستین بار در ایتالیا اتفاق افتاد.

ویروس جهش یافته

بر اساس بررسی‌ها، ویروس کنونی، جهش یافته و تفاوت آن با قبل، این است که قدرت تکثیر آن در بدن انسان بین ۳ تا ۹ برابر بیشتر شده است به همین علت مردم باید بیشتر رعایت کنند، چون سرعت انتقال این بیماری بیشتر شده است. ملک‌زاده از مردم خواست ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و دست‌های خود را خوب بشویند و در اجتماعات، حضور نیابند.

رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: این ویروس در بدن افرادی که هیچ علامتی ندارند غلظت بیشتری دارد و مدت بیشتری هم در بدن آنها باقی می‌ماند بنابراین یکی از علت‌های مشکل بودن کنترل این بیماری، همین است.

افراد بدون علامت

افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما علامتی ندارند نباید بیش از حد نگران باشند. بر اساس بررسی‌هایی که در همه دنیا انجام شده تاکنون ابتلای مجدد، ثابت نشده و همه مواردی که گزارش شده است افرادی بودند که به این بیماری مبتلا شدند، اما بیماری آنها طول کشیده است. به احتمال زیاد اگر کسی به این بیماری مبتلا شود و بهبود یابد ایمنی پیدا می‌کند.

کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، اما علامتی ندارند یا علامت چندانی ندارند می‌توانند در منزل خود بمانند و مراقبت شوند و به داروی خاص به جز مسکن نیاز ندارند و اکثر قریب به اتفاق آنها حتی به سی تی اسکن و آزمایش نیاز ندارند، اما اگر کسی دچار تنگی نفس شود و سرفه زیادی داشته باشد و نیاز به بستری شدن داشته باشد باید آزمایش کرونا بدهد. در اکثر موارد بیماری کرونا ملایم است و مشکل خاصی برای بیماری ایجاد نمی‌کند بنابراین مبتلایان بی علامت و یا کم علامت، نگران نباشند.

این نوشته را از دست ندهید  آیا ویروس کرونا از طریق روابط جنسی نیز منتقل می‌شود؟
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا