عمومی

سردی دائمی دست‌ها نشانه چیست؟

مثبت زندگی: در فصول سرد سال یا هنگامی که سرما خورده‌اید، طبیعی است که در انگشت‌های دست و پا احساس سرما کنید. اما سردی همیشگی انگشت‌ها حتی در روزهای گرم، گاهی می‌تواند دلیل ابتلا به یک بیماری باشد.

مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضدسرطان یا ضداحتقان‌ها، می‌تواند باعث اسپاسم رگ‌های خونی ریز انگشت‌ها شود. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و همزمان دچار سردی انگشت‌های دست و پا هستید، حتما به پزشک‌تان اطلاع دهید.

در مبتلایان به کم‌کاری تیروئید، جریان خون در بدن کاهش می‌یابد و همین اتفاق باعث سردی انگشت‌ها می‌شود. کم کاری تیروئید به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد و با دارو به راحتی قابل‌درمان است.

در مبتلایان به سندرم رینود نیز رگ‌‌های کوچک که خون را به پوست می‌رسانند، باریک شده و در نتیجه گردش خون به این نواحی کمتر می‌شود. در مبتلایان به این سندرم هرگونه قرار گرفتن در معرض استرس یا سرماخوردگی و حتی لمس یک فرمان سرد اتومبیل، می‌تواند گردش خون به دست‌ها را کاهش دهد. اگر مبتلا به این سندرم هستید، کافئین و نیکوتین مصرف نکنید زیرا این مواد محرک می‌توانند نارسایی را بدتر کنند.

در موارد نادر، سردی انگشتان می‌تواند به دلیل لخته خونی که در جای دیگری از بدن تشکیل شده است رخ دهد. لخته شدن خون یک اورژانس پزشکی است. کمبود ویتامین ب ۱۲ نیز باعث سردی دائمی انگشت‌ها می‌شود. این ویتامین در محصولات حیوانی از جمله گوشت، لبنیات و تخم مرغ وجود دارد.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه روغن زیتون اصل را تشخیص دهیم؟
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا