سیاحت

زیباترین اماکن گردشگری روسیه را بشناسید

مثبت زندگی: کشور بزرگ روسیه که هم به اروپا و هم آسیا تعلق دارد، کشوری است با ساختارهای عجیب، راه‌آهن فوق‌العاده، محدوده بیابانی وسیع، سیاستمداران جنجالی و زمستان‌های فوق‌العاده سرد. گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، مجذوب آن می‌شوند و این کشور را سرشار از شهرهای قدرتمند فرهنگی، روستاهای زیبا، میراث هنری و مردمی مهمان‌نواز می‌بینند. گرچه در چنین کشور پهناوری پیدا کردن تعداد محدوی جاذبه گردشگری کار دشواری است، اما در این مطلب به ۲۰ نمونه از زیباتریناماکن گردشگری روسیه اشاره می‌کنیم.

1. سن‌پطرزبورگ، مرکز فرهنگی روسیه

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

سن‌پطرزبورگ یکی از زیباترین شهرهای روسیه است با تاریخی طولانی و غنی. این شهر در سال ۱۶۱۱ تحت عنوان «Nyens» به وجود آمد و به تدریج به اندازه و اعتبار آن افزوده شد. با تغییر نظام‌های حکومتی، نام این شهر نیز مدام تغییر کرد تا به نام کنونی «سن‌پطرزبورگ» رسید. آثار تاریخی بسیاری در این شهر به جا مانده است از جمله کلیساهای زیبا و قدیمی با معماری باشکوه. گردشگرانی که به این شهر می‌آیند، علاوه بر آثار تاریخی، از آثار هنری و ورزش‌های آبی که در آن برگزار می‌شود نیز لذت می‌برند. در این شهر رویدادهای فرهنگی مختلفی از جمله کنسرت، موزه‌ها و تورهای تاریخی برگزار می‌شود.

2. Altai، رودخانه و چمنزار زیبا

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

آلتای در جنوب سیبری قرار گرفته است و شاید زیباترین مکان در روسیه محسوب شود. این ناحیه تقریبا بکر است و زیبایی طبیعی آن فوق‌العاده چشم‌نواز است. این منطقه پر از یخچال‌ها و رودخانه‌های یخی است. طبیعت زیبا و بکر این ناحیه مکان مناسبی برای گردشگران کوله پشتی و ورزشکاران فراهم کرده است.

3. موسکو، پایتخت بزرگ و باشکوه روسیه

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

موسکو پایتخت روسیه و مرکز فعالیت‌های بین‌المللی هنری، موسیقی، علم، دانشگاه و سیاست است. این شهر قدیمی مناطق بسیاری برای بازدید گردشگران دارد، از جمله معماری‌های قدیمی و همچنین بسیاری جذابیت‌های مدرن. کلیسای جامع سنت باسیل، ساختمان بسیار زیبایی است با برج‌های رنگی و سقف بادکنکی. در موسکو تخیل و واقعیت به هم درآمیخته‌اند. مانند این کلیسا که بیشتر شبیه خانه‌های دیزنی لند است.

4. جزیره اولخون، مروارید سیبری

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

این چهارمین جزیره بزرگ جهان است که توسط رودخانه‌ها محصور شده است و در گذشته جای فوق‌العاده‌ای برای سکونت بوده است. در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرق ایرکوتسک (Irkutsk) قرار گرفته و از طریق راه آبی قابل دسترسی است و فرهنگ مردم محلی آن هنوز پابرجاست. این جزیره بزرگ در وسط دریاچه بایکال قرار گرفته است و دورافتاده بودن آن سبب شده که بکر بماند و جمعیت اندکی داشته باشد. اگر دوست دارید کمی از ازدحام و شلوغی روسیه فاصله بگیرید، به این منطقه بروید.

این نوشته را از دست ندهید  کشتی تایتانیک؛ تاریخچه، اسرار و تصاویر واقعی

5. حلقه طلایی، بهشت سفر جاده‌ای

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

حلقه طلایی مجموعه شهرهایی هستند که ساختار و فرهنگ روسیه را تشکیل داده‌اند. برای گردشگرانی که به تاریخ روسیه علاقه‌مندند، گردش در این شهرها جذاب خواهد بود. شهرهای Yaroslavl، Vladimir و  Suzdal برای شروع خوب هستند. بسیاری از سایت‌های گردشگری در این شهرها توسط یونسکو محافظت می‌شود، نه تنها به دلیل ارزشی که برای تاریخ روسیه دارد، بلکه برای ارزشی که برای کل دنیا دارد. تاریخ بسیاری از سازه‌ها به قرون وسطی و حتی پیش از آن برمی‌گردد، بنابراین گردشگران می‌توانند دریابند زندگی در آن زمان چگونه بوده است. حتما در شهرهای حلقه طلایی، از موزه‌ها و صومعه‌ها دیدن کنید.

6. Kamchatka، شبه‌جزیره آتشفشانی

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

این شبه‌جزیره بزرگ در شمال روسیه قرار گرفته است. گرچه این منطقه که بین دریای Okhotsk در غرب و اقیانوس آرام و دریای Bering در شرق قرار گرفته است و تقریبا دورافتاده است، اما به خاطر آتشفشان‌های با ابهت، گودال‌های بخار و مناظر فوق‌العاده، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. دیدن سازه‌های زیبای طبیعی و ساختارهای زمین‌شناسانه برای گردشگران جذاب است.

7. Kizhi، جزیره‌ای زیبا در روسیه

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

کیژی جزیره‌ای آرام در نزدیکی مرکز رودخانه اونگا در جمهوری کارلیا در شمال روسیه است. در طول ماه‌های گرم تابستان، اجتماع کوچک گردشگران از موزه تاریخ سرباز، معماری و قوم‌نگاری دیدن می‌کنند. این موزه سرباز، زندگی در قرن ۱۸ روسیه را به گردشگران نشان می‌دهد. با قدم زدن در شهر کیژی می‌توانید با زندگی روزمره، مذهب، سرگرمی و خانواده‌های روستایی در روسیه آشنا شوید.

8. کاخ پیترهوف، جواهر روسیه

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

کاخ بزرگ پیترهوف ساختار فوق‌العاده‌ای دارد که قدمت آن به ۱۷۱۴ برمی‌گردد، زمانی که پطروس بزرگ روسیه تصمیم به ساخت این بنای معروف می‌گیرد. سال‌ها بعد، تزار روسیه بال‌ها، باغ‌ها و مقداری زمین به محوطه آن افزود. متاسفانه بخش زیادی از کاخ در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد و هنوز بازسازی آن ادامه دارد اما هنوز کاخ پیترهوف جای فوق‌العاده زیبا و جذابی است.

 9. Ruskeala, Karelia، یکی از زیباترین مناطق روسیه

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

شهر Ruskeala در کارلیا ۴ ساعت از شمال سنت پطرزبورگ فاصله دارد و یکی از زیباترین مناطق روسیه محسوب می‌شود. این منطقه در کنار مرز فنلاند روی بزگراه آبی معروف قرار گرفته است که نروژ، سوئد و فنلاند را به روسیه مرتبط می‌سازد. بر روی رودخانه Tokhmayoki ساخته شده است. Ruskeala به خاطر زیبایی طبیعی و تاریخ آن و همچنین استخراج سنگ مرمر معروف است. این منطقه به رودخانه‌های زیبا، جنگل‌ها و مراکز تفریحی بسیار نزدیک است. پارک کوهستانی Ruskeala جاذبه اصلی آن است که تورهای زیرزمینی به معادن سنگ مرمر برگزار می‌کند. دره سنگ مرمر Ruskeala فعالیت‌های قایق‌رانی بر روی رودخانه مرمری رنگی فراهم می‌کند و آبشارهای Ruskeala جای محبوبی برای پیاده‌روی در میان مناظر زیباست. در کنار این جاذبه‌های طبیعی، هتل‌ها، مراکز خرید و فعالیت‌های متنوعی نیز در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

این نوشته را از دست ندهید  بهترین رستوران‌های فضای باز در تهران

10. Pskov، شهر تاریخی

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

این شهر باستانی فاصله چندانی با مرز استونی ندارد. این شهر جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد از جمله کلیساها و صومعه‌ها و جاذبه معروف Pskov Krom. این دژ قرون وسطایی که در کنار رودخانه قرار گرفته است، معماری فوق‌العاده‌ای دارد و بسیار محبوب است. صومعه قرن دوازدهمی Mirozhsky جاذبه دیگری است که در حال بازسازی است و نقاشی‌های مذهبی زیبایی دارد. علاوه بر معماری قدیمی، این شهر تئاترها و موزه‌های بسیاری دارد که دارای آثار تاریخی و مجسمه‌های بسیار جذابی است.

11. پارک ملی Kenozersky، جنگل و آبراهه‌های زیبا

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

این پارک در شمال غربی روسیه قرار گرفته است و مکان جذابی برای گردشگران است. اطراف آن جنگل‌های سرسبز و آبراهه‌های باشکوه قرار دارد. این پارک توسط رودخانه بزرگ Kenozero محاصره شده است و چه افراد پیاده و چه دوچرخه‌سوار از آن لذت می‌برند. در اطراف پارک، گردشگران از تماشای ساختمان‌های تاریخی چون کلیساها و صومعه‌ها لذت می‌برند که این سازه‌ها اکثرا توسط مردم نووگورود ساخته شده‌اند که ساکنان اولیه این منطقه بوده‌اند. روستاهای روسیه در حاشیه رودخانه قرار گرفته‌اند و این رودخانه منظره چشم‌نوازی به مناطق تاریخی بخشیده است. از سال ۲۰۰۴ که پارک ملی Kenozersky به نوان ذخایر زیست محیطی یونسکو به ثبت رسیده است، حفاظت از اکوسیستم و گونه‌های محلی به خوبی در آن انجام می‌شود.

12. Petropavlovsk

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

این منطقه در شرق روسیه کنار دریای Bering و دریای Okhotsk قرار گرفته است و پس‌زمینه زیبایی از مناطق کوهستانی را دارد. این منطقه برای سکونت و گردش بسیار مناسب است و چشم‌انداز زیبایی از چشمه آب گرم و آتشفشان ارائه می‌دهد. علاوه بر این جاذبه‌های طبیعی، گردشگران می‌توانند از موزه‌ها، تئاترها و جاذبه‌های تاریخی نیز لذت ببرند. از جمله مقاصد گردشگری محبوب می‌توان به بنای یادبود پیتر و پاول، آتشفشان سه‌گانه براتا، ذخایر طبیعی، موزه آتشفشانی و Vulkanarium اشاره کرد.

این نوشته را از دست ندهید  نگاهی به مکان‌های متروکه و ممنوعه تفلیس

13. پارک ملی قطب شمال، منطقه یخی زیبا

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

این پارک ملی در شمال منطقه یخی جزیره Severny در Novaya Zemlya قرار گرفته است. مجمع‌الجزایر فرانتز جوزف نیز به این پارک ملی شکل داده است. گردشگرانی که دوست دارند جانوران دریایی و منظره وسیع یخی را ببینند، از این منطقه لذت می‌برند. این منطقه برای تماشای حیوانات ساکن در مناطق سرد از جمله نهنگ خاکستری و نهنگ قطبی، خرس‌های قطبی و شیرماهی‌ها منطقه بسیار جذابی است. این پارک که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد، مکان مناسبی برای مطالعات زیست‌محیطی و محافظت از محیط‌زیست می‌باشد.

14. شهر تاریخی ولادیمیر

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

ولادیمیر شهری که در شرق موسکو قرار گرفته است، شهری تاریخی و شلوغ و یکی از جذاب‌ترین مناطق توریستی روسیه است. در این شهر بقایای معماری تاریخی روسیه به چشم می‌خورد و هنوز راه‌های ارتباطی اصلی از جمله جاده‌ها و خطوط آهن حفظ شده است. این شهر، میراث جهانی یونسکو است و جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران فراهم کرده است. کلیسای سنت دیمیتریوس و کلیسای جامع اوسپنسکی در میدان سوبورنایا از جاذبه‌های اصلی شهر هستند همچنین کلیسای باستانی سنت نیکولاس در گالیا و کلیسای نیکیتسکی. گردشگران می‌توانند از خیابان Bolshaya Moskovskaya برای خرید و تفریح و همچنین موزه‌ها و تئاترها بازدید کنند.

15. پارک ملی Shorsky، جنگل‌های انبوه و کوه‌های بلند

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

پارک ملی شورسکی در شرق روسیه قرار گرفته است و فاصله چندانی با مرز مغولستان، چین و قزاقستان ندارد. جنگل‌های انبوه و منطقه کوهستانی فضای خوبی برای پیاده‌روی و استفاده از هوای مطبوع فراهم کرده است. این پارک یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی در روسیه است و سکونتگاهی است برای انواع حیوانات وحشی از جمله خرس قهوه‌ای، گوزن، گرگ و سیاهگوش. گردشگرانی که به این منطقه گردشگری می‌آیند، می‌توانند از انواع فعالیت‌های تفریحی چون غارنوردی، اسب‌سواری، پیاده‌روی و قایق‌سواری لذت ببرند. غارها و آبشارهای زیبا نیز به زیبایی‌های جنگل افزوده‌اند.

این نوشته را از دست ندهید  در شیراز به جز حافظیه و سعدیه کجا می‌توان رفت؟

16. Irkutsk، شهر بازمانده از قدیم

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

این شهر بزرگ در شرق سیبری نزدیک در جنوبی‌ترین نقطه رودخانه بایکال قرار گرفته است که گفته می‌شود عمیق‌ترین روخانه آب شیرین دنیا است. در این شهر گردشگران با تاریخ آشنا می‌شوند و در کنار آن از خرید، فرهنگ جذاب، تفریحات، تئاتر و موزه‌ها لذت می‌برند. این شهر بازار مرکزی را در خود دارد و دارای مراکز خرید سبک غربی می‌باشد.

17. Stolby، یکی از قدیمی‌ترین ذخایر طبیعی روسیه

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

این منطقه در کنار رودخانه ینیسی  در جنوب شهر Krasnoyarsk قرار گرفته است. این منطقه موردعلاقه کسانی که پیاده‌روی می‌کنند، دوچرخه‌سوارها و سنگ‌نوردان است. منطقه جنگلی آن توسط کوه‌های سنگی محاصره شده است. کوه‌های سنگی آن حدود ۱۰۰ فوت ارتفاع دارند و چالش بزرگی برای سنگ‌نوردان ایجاد کرده است. همچنین این منطقه دارای سکونتگاه‌های گردشگری است که به گردشگران امکان می‌دهد از این منطقه لذت ببرند و همچنین امکان کمپینگ نیز وجود دارد.

18. کازان (Kazan)

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

کازان شهر عجیب و غریبی است که به خاطر ورزش، هنر، مذهب و علم شهرت یافته است. به خصوص به دلیل رویدادهای ورزشی که تحت عنوان “پایتخت ورزشی روسیه” نام گرفته است. گردشگران از مراکز مذهبی و موزه‌های این شهر نیز دیدن می‌کنند. مساجد بزرگ درست در کنار کلیساها قرار گرفته است و همگی به یک میزان زیبا و با ابهت هستند. این منطقه موزه‌های متنوعی از هنر تا علم و تاریخ را برای هر سنی ارائه می‌دهد از جمله موزه کودکان و موزه شوروی.

19. Nizhny Novgorod، شهر تاریخی پیشرفته

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

شهر ساکنان غربی روسیه در کنار رودخانه ولگا و اکا است. این شهر با بیش از یک میلیون جمعیت تلفیقی از سنت و مدرنیته را در خود دارد. همچنین با داشتن راه‌های جاده‌ای، هوایی و راه‌آهن دسترسی راحتی دارد. مجتمع Nizhny Novgorod Kremlin شاید یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری باشد. این دژ قرون وسطایی، شاهکار معماری است و دارای ۱۲ برج است. از جمله دیگر مناطق گردشگری این شهر، میدان Minin و Pozharsky و پلکان Chkalov است. پارک Sormovskiy جای تفریحی مناسبی است به خصوص برای کودکان. اسکیت روی یخ، بازی‌ها و تفریح در فضای باز از جمله امکانات این پارک است.

20. Sochi، شهر روسیه‌ای روی دریای سیاه

زیباترین اماکن گردشگری روسیه

سوچی طی المپیک زمستانی ۲۰۱۴ بسیار شهرت یافت. این شهر در کنار دریای سیاه قرار گرفته است و فضای مناسبی برای ورزش‌های زمستانی و تابستانی فراهم کرده است. در طول فصل گرما، ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای دوست دارند ورزش‌های آبی مانند کایت‌سواری و در فصل سرما ورزش‌هایی چون اسکی و اسنوبورد را انجام دهند. این شهر ورزش‌های مختلف و ساحل زیبایی دارد که بسیار لذت‌بخش است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا