آخرین نوشته هازنان

زنان برای لاغر شدن، سیگار نکشند

مردان بیشتر از زنان تقریباً همه انواع مواد را مصرف می‌کنند؛ تا جایی که میان مردان این احتمال که مصرف مواد کار آن‌ها را به بیمارستان بکشاند یا بیش مصرفی را تجربه کنند، بیشتر گزارش شده است.

همچنین برای اکثر گروه‌های سنی مردان، میزان مصرف و در نتیجه وابستگی به انواع مواد و الکل نسبت به زنان بیشتر است. با این حال احتمال ابتلای زنان به اختلال مصرف مواد به اندازه مردان است؛ علاوه بر این زنان ممکن است بیشتر در معرض عود که از مراحل کلیدی درمان اعتیاد است، قرار گیرند.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، زنان کمتر برای ترک سیگار تلاش می‌کنند و در صورت ترک نیز احتمال عود آن بیشتر از مردان است. گزینه جایگزین نیکوتین مانند آدامس در پروسه درمان در مورد زنان به اندازه مردان موثر نیست و ترک نیکوتین اغلب برای زنان سخت‌تر است.

همچنین برخی از زنان به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، زیرا از می‌ترسند که دوباره چاق شوند. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که ترک سیگار تنها کمی باعث افزایش وزن می‌شود.

طبق گزارش‌های منتشر شده، یک فرد سیگاری به طور متوسط ​​پس از ترک سیگار بین ۶ تا ۱۰ پوند اضافه وزن پیدا می‌کند، اما برخی تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی می‌تواند خطر افزایش وزن را کاهش دهد. اگر فردی وزن اضافه کند، به طور متوسط ​​در عرض ۶ ماه مقدار زیادی از وزن اضافی خود را از دست می‌دهد.

مهمتر از همه، فواید ترک سیگار برای سلامتی بسیار بیشتر از خطرات اضافه کردن چند پوند است. ترک همچنین خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان، حمله قلبی و بیماری‌های ریوی را هم کاهش می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  راز‌های خانه‌داری؛ ضدعفونی کردن میوه و سبزی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا