آخرین نوشته هاکرونا

زنان باردار بهتر است واکسن نزنند

مثبت زندگی: دکتر شروین شکوهی عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا درباره تزریق واکسن کرونا گفت: کسانی که واکسن دریافت می کنند به هیچ وجه قابلیت انتقال کرونا به دیگران ندارند و نیازی به قرنطینه نیست.

دکتر شکوهی درباره توصیه های پزشکی در خصوص قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا اظهار داشت: کسانی که در حال دریافت داروهای کاهنده به لحاظ ایمنی هستند باید با پزشک خود در این خصوص مشورت کنند و احتمالا زمان تزریق را باید یک الی دو هفته بعد از قطع دارو انجام دهند تا ایمنی زایی بیشتری داشته باشد و کسانی که داروهای شیمی درمانی یا مربوط به روماتیسم مصرف یا به صورت تزریقی استفاده می کنند باید حتما با پزشک شان در ارتباط باشند.

مواد آلرژی زا

در مورد آلرژی بستگی دارد در واکسن مورد استفاده چه اندازه از مواد آلرژی زا استفاده شده باشد اما کسانی که به هر دلیل با تزریق یک دز واکسن بدن آنها واکنش آلرژیکی ایجاد کرد باید حداقل دز بعدی واکسن را از نوع دیگری تزریق کنند. به عنوان مثال بعضی واکسن ها مثل فایزر و مدرنا به علت غلافی که استفاده می کنند آلرژی زا هستند که خوب ما در ایران از این واکسن ها نداریم. اما در مورد بعضی واکسن ها مثل واکسن های چینی به خاطر اینکه بتوانند ایمنی فرد را افزایش دهند شاید برای بعضی ایجاد آلرژی کند که باید تحت نظر پزشک باشند که مشکلی برای آنها ایجاد نشود. برای بقیه بیماران می توانند قبل و بعد از واکسن داروها را استفاده کنند.

کسانی که واکسن دریافت می کنند به هیچ وجه قابلیت انتقال کرونا به دیگران ندارند

دکتر شکوهی در خصوص اینکه آیا فردی که واکسن دریافت می کند و دچار برخی علائم خفیف می شود ممکن است باعث انتقال کرونا شود؟ گفت: به هیچ وجه. این ویروس ها اصلا ویروس زنده کرونا نیستند حالا واکسنی که از ویروس زنده تشکیل شده هم حاوی ویروسی غیر از کروناست که حاوی ژن آن است که واکسن زنده حساب نمی شود. بنابراین کسانی که واکسن دریافت می کنند به هیچ وجه قابلیت انتقال کرونا به دیگران نیستند و نیازی به قرنطینه نیست.

این نوشته را از دست ندهید  سلامت روان کودکان در کرونا

ممکن است بعضی واکسن‌ها کمتر یا بیشتر ایجاد لخته کند

این متخصص عفونی در مورد نکات تغذیه ای در قبل و بعد از تزریق واکسن نیز گفت: نکات خاصی نیست فقط قبل و بعد از تزریق دارویی استفاده نکنند و اگر علامت دار شدند ممکن است تب و بدن درد و لرز داشته باشند مسکن استفاده کنند. بعضی واکسن ها کمتر یا بیشتر ممکن است ایجاد لخته کند. اگر شدید شد و طول کشید و یکی دو هفته بعد از واکسن بود به پزشک مراجعه کنند.

زنان باردار بهتر است واکسن نزنند

در مورد زنان باردار بهتر است با واکسن هایی که در حال حاضر در ایران داریم تزریق نشود البته یکی از واکسن هایی که در ایران وجود دارد زنان باردار را در شرایطی آزاد اعلام کرده اما ما فعلا اعلام کردیم که بهتر است زده نشود. زنان شیرده نیز می توانند واکسن دریافت کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا