رفتار

زبان بدن در محیط کار (21 رفتار غیرکلامی که نباید در محیط کار انجام دهید)

مثبت زندگی: در این مقاله می خواهیم به 21 مورد از نبایدهای زبان بدن در محیط کار بپردازیم. با رعایت این نکات در محیط کار و جلوگیری از انجامشان می توانید به پیشرفت هر چه بیش تر در کار و روابط‌تان برسید. با ما همراه باشید.

وارد محیط کاری شده اید، نمی دانید با چه فردی باید خوب باشید و با چه افرادی باید روابط نزدیک تری برقرار کنید. نمی دانید چه کارهایی شخصیت شما را زیر سوال می برد و چه کارهایی از شما فردی قابل اعتماد و اطمینان می سازد.

کدام افراد در مقابل شما گارد گرفته اند؟ به چشمان چه کسی می توانید خیره شوید و کدام یک بهتر است دور از شما باقی بمانند. نمی دانید دست چه فردی را به گرمی بفشارید و با چه شخصی به گفتن سلام بسنده کنید.

در ادامه چند مورد از رفتارهای غیرکلامی و زبان بدن به شما معرفی می‌کنیم که با انجام ندادن آنها در کارتان یک حرفه‌ای جلوه می‌کنید.

لم ندهید

زبان بدن در محیط کار

لم دادن در محیط کار می تواند نشانه خستگی شما از مکالمه و صحبت کردن با دیگران باشد. اگر می خواهید خود را علاقمند به صحبت های دیگران نشان دهید، صاف بنشینید و به صحبت های دیگران توجه کنید. لم دادن از شما فردی بی حوصله، ضعیف، و غیر قابل اعتماد جلوه می دهد. هر چقدر عمود تر و محکم تر بر روی صندلی کار خود بنشینید قدرتمند تر هم نشان داده خواهید شد.

دست به سینه ننشینید

این حرکت شما را سرسخت نشان می دهد. با این کار، اطرافیان گمان می کنند شما به صحبت هایشان بی علاقه اید یا این که حرف هایشان برایتان عجیب است. هیچ یک از این دو تصور نفعی برای شما ندارد. دست به سینه نشستن نشانه ای از مخالفت و نپذیرفتن دیگران است.

این نوشته را از دست ندهید  عادت‌های اشتباهی که شخصیت شما را نابود می‌کند

ارتباط چشمی برقرار کنید

اگر به چشمان دیگران نگاه نکنید، تصور می کنند که شما چیزی را از آن ها پنهان می کنید. نگذارید در محیط کار به شما برچسب “مرموز” یا “غیر قابل اعتماد” بزنند. به یاد داشته باشید در دنیای کسب و کار و زبان بدن ارتباط چشمی مساوی ست با روراستی. ارتباط چشمی برقرار کردن فارغ از جنسیت شما، نیاز و یک باید برای روابط کاری است.

خیره نشوید

ارتباط چشمی زیاد و یا با فرم اشتباه، حتی ناپسندتر از مورد قبلی ست. بیشتر از 3 ثانیه مستمراً به چشمان کسی نگاه نکنید. نگاه های چشمی مدت دارد حس بسیار بدی به دیگران منتقل خواهد کرد.

دستانتان را در هم مشت نکنید

زبان بدن در محیط کار

معمولا افرادی که استرس بالایی دارند این کار را انجام می دهند. با این کار، استرس شما برای هم صحبتتان آشکار می شود. آرامش خود را حفظ کنید و دستهایتان را کنار بدن خود قرار دهید. مشت کردن استرس و عصباینت را جلوه خواهد داد.

دست‌هایتان را پنهان نکنید

شاید با در جیب فرو بردن دست ها یا قرار دادن آنها در پشت سرتان احساس راحتی کنید، اما این عمل برای دیگران به این معنی ست که شما چیزی برای پنهان کردن دارید.

دستانتان را زیاد حرکت ندهید

وقتی حرف مهمی برای گفتن دارید، رفتارتان باید قاطع باشد. از تکان دادن دستتان در هوا پرهیز کنید. این ربان بدن شما را در نظر دیگران خشمگین یا حتی حقیر جلوه می دهد.

صورتتان را لمس نکنید

زبان بدن در محیط کار

این عمل نیز باعث غیرقابل اطمینان جلوه کردن می شود. از این کار بپرهیزید. گاهی وقت ها در شرایط مختلف بر حسب عادت اقدام به لمس کردن صورت، ریش، گونه و … می کنید که بهتر است این زبان بدن را در محیط کاری متوقف کنید.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ نشانه‌‌ که می‌گوید آدم موفقی هستید، حتی اگر خودتان باور ندارید

زیاد سرتان را به نشانه تایید تکان ندهید

درست است با این کار می خواهید موافقت و علاقه خود به صحبت های دیگران را نشان دهید، ولی ممکن است آنها را به اشتباه بیاندازید. این عمل شما را ضعیف و سلطه پذیر نشان می دهد. گاهی هم نشان میدهد که فردی که این کار را می کنید اعتنایی ندارید.

در صندلی خود زیاد حرکت نکنید

این کار شما را احمق جلوه می دهد و همچنین استرس هم صحبتتان را بالا می برد. همچنین ممکن است شما ناشکیبا و خسته از مکالمه به نظر بیایید. ضعیب ب.دن هم از نشانه های دیگر فردی است که در صندلی خود حرکات زیادی دارد.

قوز نکنید

با این کار شما غمگین، تنبل یا خسته از مکالمه به نظر می رسید. شانه ها را به عقب برانید و لبخند بزنید. داشتن اعتماد به نفس را علاوه بر مغز، به بدن خود نیز آموزش دهید. بالا تر گفتیم که به هنگام نشستن سینه رو به جلو و محکم باشید.

به دور صندلی نپیچید

تاثیر پیچیدن پا به دور پایه های صندلی نیز مثل مشت کردن دست ها در یکدیگر است. این کار باعث می شود مضطرب و نا آرام به نظر بیایید و هم صحبت شما از ادامه مکالمه منصرف شود.

خودتان را کوچک نکنید

عقب نشینی نکنید، این زبان بدن شما را بی اعتماد به نفس جلوه می دهد. حیطه ی عملکردتان را گسترش دهید، تاثیرش را خواهید دید.

از حد خود خارج نشوید

زیادی خودسرانه و آزادانه عمل نکنید. عواقب این کار ممکن است خلاف تصور شما باشد. همچنین ممکن است باعث ترس دیگران شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۱ گام موثر تا منظم شدن در کار و زندگی

پاهایتان را به شکل عادی روی زمین قرار دهید

زبان بدن در محیط کار

این مورد ممکن است به نظر عجیب و غیر مهم برسد، اما اگر وضعیت پاهایتان عجیب باشد، بعضی‌ها ممکن است برداشت بد از زبان بدن شما داشته باشند.

به خودتان ضربه نزنید

شاید به آرامی ضربه زدن به پا برایتان آرامبخش باشد، اما مطمئنا برای رییس و همکارانتان این طور نیست. با این کار به نظر آنها شما احساس راحتی نمی‌کنید و این باعث می‌شود آنها نیز احساس راحتی نداشته باشند.

مدام به ساعت یا تلفن همراهتان نگاه نکنید

این کار بسیار بی ادبانه است. توجه‌تان کاملا به صحبت‌های دیگران باشد. فقط زمانی که منتظر یک تماس خیلی مهم هستید یا باید حواستان به ساعت باشد، ساعت و تلفن همراهتان را چک کنید.

با انگشت به دیگران ضربه نزنید

اگر برای ایجاد صمیمت و اعتماد بین خودتان و شخص دیگری می خواهید به شانه یا پشت او ضربه بزنید، با کل دست این کار را بکنید نه با یک انگشت.

اشارات و سرنخ‌ها را نادیده نگیرید

وقتی از درستی یا نادرستی اشاره‌ای مطمئن نیستید، از هم صحبتتان تقلید کنید.

حد خود را بشناسید

در محیط کار، وارد حیطه ی شخصی کسی نشوید، بگذارید دیگران آزاد باشند.

از جایگاه خود آگاه باشید

می‌دانیم که آداب و رسوم و عادات مردم در نقاط مختلف جهان و کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد. محیط کار نیز همین طور است، فهمیدن این که چه کاری از نظر همکارانتان خوب است یا بد و تشخیص زبان بدن آنها زمان بر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

دکمه بازگشت به بالا