رفتار

ریشه اصلی نارضایتی از زندگی مشترک چیست؟

مثبت زندگی: نارضایتی از زندگی مشترک یکی از دلایل مهمی است که منجر به از هم گسیختن پایه‌های این مهم می‌شود. با کمی دقت در رفتار خود می‌توانید علل اصلی آن را شناخته و از جدایی‌ها جلوگیری کنید. این روزها آمار بالای طلاق موجب نگرانی شده و باعث می‌شود افراد نسبت به شخص دیگر هم نتوانند اعتماد کنند. یکی از دلایل اصلی این مشکل جدی در جوامع امروزی نارضایتی از زندگی مشترک است که گاها به دلیل رفتارهای کاملا غیرعاقلانه ایجاد می‌شود.

چه چیزی باعث نارضایتی از زندگی مشترک می‌شود

به عنوان انسان از روزی که متولد می‌شویم ارتباطات تاثیر بسیار مهمی روی ما دارد. نوجوانانی که ارتباطات امنی را درسال‌های اولیه نوجوانی دارند شانس بیشتری در موفقیت زندگی زناشویی و ارتباطات دارند. به خاطر داشته باشید خودشناسی در ازدواج بسیار حائز اهمیت است یعنی اگر خودمان را دوست داشته باشیم بسیار آسانتر می‌توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

کمبود آزادی

مشکل عمده زناشویی از کمبود آزادی یکی از زوجین نشات میگیرد. یعنی آنها نمی‌توانند آن طور که می‌خواهند عمل کنند و انتقاد پذیر باشند. به محض اینکه کیفیت روابط کاهش می‌یابد؛ دعوا و نارضایتی شروع می‌شود نارضایتی در زوجین ممکن است در همه مراحل زندگی پیش بیاید اما بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که ایده‌هایشان عملی نمی‌شود. افراد در زندگی مشترک باید هوشمندانه عمل کنند چون اختلاف‌های کوچک تبدیل به جدایی می‌شود.

عدم حمایت همسر

یکی از نکات برجسته در زندگی زناشویی این است که زوجین یکدیگر را حمایت کنند. ممکن است در کار منزل یا پروژه باشد مثل جابجایی وسایل منزل یا کوتاهی مو! البته این به این معنی نیست که برای هر کاری به اجازه شخص دیگری نیاز دارید اما گاهی اوقات همسران همیشه کنار می‌ایستند و در لحظه‌های مهم همسرشان او را حمایت نمی‌کنند که همین موضوع باعث حس ناامنی و عدم رضایت می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۲ چیزی که برای کار به شما انگیزه می‌دهد

بحث در مورد مسائل کم اهمیت

درست است که وقتی با شخصی زندگی می‌کنید باید خود را با او وفق دهید بنابراین زندگی روزمره واقعا افراد را سازگار می‌سازد، اگر هر چیزی منتهی به بحث شود خیلی احساس خوبی در زندگی ایجاد نمی‌کند. بحث در مورد مسائل پیش پاافتاده بنیان خانواده را سست می‌کند.

نه گفتن مداوم 

گاهی افراد بدون هیچ گونه اطلاعی از جوانب داستان؛ آن را رد می‌کنند و نه می‌گویند. ممکن است این قضیه “نه” به مهمانی، فیلم، شام با دوستان، خرید وسایل و یا چیزهای دیگر باشد؛ نه گفتن دائمی یک هشدار جدی است! داشتن نظرات متفاوت در زوجین طبیعی است اما اگر بیش از حد باشد واقعاً ادامه ارتباط دشوار می‌شود البته در مراحل مختلف زندگی اهداف تغییر می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا