معرفی کتابمنطقه آزاد

روایت عیدِ پر ماجرای پیرمرد و گربه‌اش

نام کتاب: «عید پرماجرا» و «اسباب‌کشی پرماجرا» نویسنده: اِسوِن نورد کوییست

مثبت زندگی: از روی بعضی کتاب‌ها و شخصیت‌هایشان می‌توان انیمیشن و برنامه کودک ساخت و مخاطب را نشاند پای آن. «فیندوس» و «پتسون»، این پتانسیل را دارند. می‌پرسید این‌ها دیگر کیستند؟ پتسون پیرمردی است که تنها زندگی می‌کند و گربه‌ای دارد به اسم فیندوس. گربه‌ای که تنها مونس و همدم پیرمرد است و یک لحظه آرام و قرار ندارد. این جمله‌ها را که کنار بگذاریم باید بگوییم که دوستی و رفاقت گربه و پیرمرد و داستان‌هایی که در زندگیشان اتفاق می‌افتد بسیار خواندنی و جالب‌انگیز است و مخاطب را به سمت و سوی موقعیت‌های طنز سوق می‌دهد. در این مقاله قرار است دو کتاب برای شما معرفی کنیم درباره زندگی فیندوس و پتسون. «عید پرماجرا» و «اسباب‌کشی پرماجرا». همراه ما باشید.

درباره کتاب

«عید پر ماجرا» و«اسباب‌کشی پرماجرا» داستان‌های متفاوتی دارند اما شخصیت‌هایش مشترک هستند.

در «عید پرماجرا» یک روز مانده به شب کریسمس، پتسون و گربه سخن‌گویش، کار زیادی برای انجام دادن دارند. مثلا باید آرد بخرند تا بیسکویت زنجبیلی بپزند. باید شاخ و برگ اضافه درختان را بکنند تا برای شب عید درخت کریسمس درست کنند و …اما درست در شبی که یک دنیا کار ریخته روی سرشان، اتفاق بدی می‌افتد: مچ پای پتسون پیچ می‌خورد و آن‌ها می‌مانند و یک دنیا کار نکرده و شب کریسمس. حالا چطور می‌خواهند برای جشن آماده شوند؟

اسباب‌کشی پرماجرا هم دست کمی از عید پرماجرا ندارد. در این کتاب می‌خوانیم که پیرمرد از دست گربه‌اش و شیطنت‌هایش خسته شده! پتسون از این که هر روز سر ساعت چهار صبح با صدای بپربپر فیندوس روی تختش بیدار شود، کلافه است.

این نوشته را از دست ندهید  کلاف آرزوها؛ روایت خوش‌شانسی معمولی‌ترین زن دنیا

او به فیندوس می‌گوید: اگر باز هم این کار را تکرار کند، باید به جای دیگری برود. بالاخره فیندوس وسایلش را جمع می‌کند و به یک اتاقک قدیمی کنار باغچه می‌رود تا هر چقدر دلش خواست، بپربپر کند. اما تنهایی برای هر دوی آن‌ها خسته کننده است… فیندوس و پتسون چه می‌کنند؟

عید پرماجرا

مخاطب خاص کتاب

کودکان 7 تا 12 سال، مخاطبان خاص«عید پرماجرا» و «اسباب‌کشی پرماجرا» هستند. افت و خیز داستان، معماها، شادی و هیجان به تار و پود کتاب گره خورده و کتاب را برای مخاطبش خواندنی‌تر کرده است.  اگر کودک و نوجوان این سن و سالی دارید که به داستان‌های پرهیجان و فانتزی علاقه دارند، این کتاب‌ها را برایش تهیه کنید.

بخشی از کتاب:

معمولا ساعت چهار صبح همه خواب بودند و همه جا ساکت بود. اما از اتاق خواب پتسون صدای ناآشنایی می‌آمد و آن هم صدای فیندوس، گربه‌ی پتسون، بود…

اسباب کشی پرماجرا

گرد آورنده
ارغوان مشتاق
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا