رفتار

رفع خواب آلودگی در محیط کار

مثبت زندگی: حس خواب آلودگی و خستگی در محیط کار اتفاقی شایع برای تمامی ساعات کاری بوده و به ویژه برای افرادی که در ساعات بعد از ظهر و شیفت های شبانه به کار می پردازند، حسی آزاردهنده و متداول است.برای رفع این احساس روشهای مناسبی را در این بخش از مثبت زندگی پیشنهاد میٰ‌کنیم.

احساس خواب آلودگی در محیط کار یک اتفاق غیر معمول نیست از نظر آمریکایی‌ها که هفت تا هشت ساعت در شب می خوابند، 45 درصد از آن ها سه بار در هفته احساس خستگی یا ماندگی را گزارش می کنند، بر اساس یک مطالعه انجام شده ، از بین کسانی که شش ساعت یا کمتر می خوابند، 54 درصد از مردم در هفته 4 روز یا بیشتر احساس خستگی می کنند.

با وجود این همه افراد کم خواب در اطرافمان، جای تعجب نیست که همه در تلاش برای بیدار ماندن در محیط کار هستند. اگر به دنبال راه حل هایی برای چرت زدن ظهرتان هستید، این 11 راهنمایی را امتحان کنید تا در صورت احساس خواب آلودگی در محیط کار به شما کمک کند تا بیدار بمانید.

1. حرکت کنید:

امکان ندارد که بتوانید در راه دستشویی بخوابید”در اطراف دفتر کار قدم بزنید.” با همکاران گپ بزنید ؛ اگر می توانید هوای تازه ای بخورید_ فقط جایتان را تغییر دهید.ممکن است به دلیل اینکه چند دقیقه از میزتان دور شده اید، عذاب وجدان داشته باشید.اما زمانی که دوباره بر می گردید، خیلی کارآمدتر هستید.

2. ارتباط رو در رو برقرار کنید:

” با دیگران تماس بگیرید، بهترین حالت تماس رو در رو است.”ما موجودات اجتماعی هستیم؛ از یکدیگر انرژی می گیریم.حتی افراد درونگرا هم با روابط اجتماعی تقویت روحیه می شوند_ هر چند که ممکن است آن ها به اندازه برونگرا ها به روابط اجتماعی تمایل نداشته باشند.

این نوشته را از دست ندهید  ۵ فوبیای جدیدِ بشر

3. از عرق نعنا استفاده کنید:

عرق نعنا نعنا یک محرک طبیعی است که به خوبی برای بالا بردن انرژی کارآمد است.یک بطری کوچک یک انسی از عرق نعنا را می توانید به صورت غیر علنی در محل کارتان نگهداری کنید. “یک جرعه کوچک بنوشید، سپس خواهید دید که فورا انرژی و تمرکز شما به صورت طبیعی بالا می رود.”

4. خوراک مختصری بخورید:

خوردن خوراکی در محیط کار

اگر احساس می کنید که کم کم در حال غش کردن هستید، غذاهایی را انتخاب کنید که به طور طبیعی به شما انرژی می دهند.مانند تخم مرغ، آووکادو، دانه های کامل و آجیل.روی میز خود بنشینید و خوراک مختصر سالمی بخورید.

ممکن است احساس خستگی کنید، اما ممکن است گرسنه باشید.گاهی اوقات زمانی که مشغول کاری هستیم فراموش می کنیم که هر چند ساعت یکبار چیزی بخوریم.اگر نیاز دارید یادآور را روی گوشی خود تنظیم کنید تا هر دو تا سه ساعت یکبار یک میان وعده مختصر ( اما سالم )بخورید.

5.درست بنشینید:

اگر احساس خواب آلودگی می کنید، احتمالا روی صندلیتان بد نشسته اید. با این حال، تلاش برای نشستن درست می تواند کارهای اعجاب آوری انجام دهد.یک مطالعه از مجله روانشناسی بهداشتی دریافته است که وضعیت نشستن می تواند سطح انرژی شما را تحت تاثیر قرار دهد. افرادی که راحت می نشینند، پر انرژی تر و هیجان زده تر از کسانی که بد روی صندلی خود می نشینند، هستند.

6 .مقداری آب بنوشید:

شاید گرسنه نیستید، اما به جای آن تشنه اید. “یک بطری آب قابل استفاده مجدد را در میز خود نگه دارید.” “صبح آن را پر کنید، و برای یک روز خوب آماده شوید.اغلب اوقات، تنها یک لیوان آب نیاز است ، تا ما احساس چابکی بیشتری داشته باشیم.یک مطالعه از مجله تغذیه نشان می دهد که حتی کم آبی خفیف می تواند باعث خستگی و مشکلات تمرکز شود.

این نوشته را از دست ندهید  این روزها همه شوهر اینستاگرامی دارند، شما چطور؟

7. روی صورتتان آب سرد بریزید:

به سرویس بهداشتی بروید و صورا خود را با آب سرد کمی خنک کنید تا سریعا خوابتان بپرد. بدن شما پاسخ فیزیولوژیکی به آب خواهد داد و این واکنش بدنتان را از حالت آرامش بیرون می آورد.

8. ماساژ بگیرید:

” ماساژ دادن خود یک راه عالی برای جذب گردش خون و تحریک سیستم اعصاب شما است.” “مالش پشت گردنتان و جمجمه تان می تواند موجب شدت انرژی و هم چنین پد بین انگشت شست و انگشت سبابه و نرمه گوش شما نیز همین تاثیر را دارد.”

9. نفس عمیق بکشید

احساس انرژی بیشتر می تواند، به اندازه نفس های عمیق کشیدن ساده باشد. تمرکز بر 10 نفس عمیق و آهسته در هر دقیقه می تواند انرژی و توانایی های شناختی شما را افزایش دهد.

10.آدامس بجوید:

یک مطالعه از مجله روانشناسی بریتانیا نشان داده است که شرکت کنندگانی که 15 دقیقه آدامس جویده اند، احساس هوشیاری بیشتری از کسانی که هیچ آدامسی نجویده اند دارند.تحریک عضلات صورتتان با جویدن، کمک می کند تا جریان خون به سر افزایش یابد.

11. بر چیزهای لذت بخش تمرکز کنید:

این به نظر ساده است، اما زمانی که به کاری که انجام می دهید،علاقمند باشید.مغز شما در حالت پیروی قرار دارد و متمرکز و هوشیار است.چیزی در مورد وظیفه ای پیدا کنید که به آن علاقه مند هستید، آیا این کار را برای مشتریانی که واقعا دوستشان دارید انجام می دهید ، موضوعی که در دست دارید را دوست دارید یا ممکن است با استفاده از کلید های میانبر اکسل هیجان زده شوید .

این نوشته را از دست ندهید  چند قانون آداب معاشرت که بهتر است قبل از رفتن به جایی آنها را بلد باشید

هر آنچه که هست، چیز جالبی پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید.هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک خواب خوب شود اما اگر در خلال کارتان خسته شدید از یک قهوه استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا