عمومی

راه‌های پیشگیری از دیسک کمر در کارمندان

مثبت زندگي: مشاغل اداری و پشت میزنشینی این روزها بسیار زیاد شده است و متأسفانه اثرات مضر آن بر جسم افراد روز به روز بیشتر دیده می شود. در واقع بدن ما طوری طراحی نشده است كه بتوانیم ساعت‌های متمادی را پشت میز بنشینیم. اما به ناچار بسیاری از ما به انجام چنین كاری مشغول هستیم، بخصوص اگر با رایانه كار می‌كنیم، فشار زیادی به بدنمان وارد می‌شود.

شايع‌ترين درد در ناحيه اسكلتي

شایع‌ترین درد در ناحیه اسکلتی- عضلانی کمردرد بوده و پس از سردرد و دندان‌درد شایع‌ترین درد در میان افراد جامعه به شمار می‌رود. 95 درصد افراد در تمام دوران زندگی کمردرد را تجربه کرده و با این مشکل مواجه خواهند شد البته باید توجه داشت که موضوع کمر درد صرفا معضل پزشکی نیست و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … به شمار می‌رود و تمام جنبه‌های زندگی فرد را در بر می‌گیرد لذا باید به این موضوع توجه خاصی شود.

كمر درد يك بيماري نيست

اصولا یک بیماری سبب کمردرد در افراد می‌شود و اولین و مهمترین قسمتی که در موضوع کمر درد باید مورد توجه قرار گیرد علت آن است. یادگاری شایع‌ترین علت کمر درد دردهای عضلانی معمولی، خوش خیم و ساده هستند. این علل به راحتی درمان می‌شود و نیاز به اقدام خاصی ندارند.

کمر درد در مواردی که کمردرد به دلیل اختلال و بیماری‌های ستون فقرات ایجاد می‌شود در واقع مشکلی در دیسک‌های ستون فقرات ایجاد شده و درمان آن مراحل مختلفی دارد.

درمان كمر درد

به طور کلی بیش از 90 درصد بیمارانی که کمر درد آنها به علت فتق و بیرون زدگی دیسک ستون مهره‌های کمر به وقوع پیوسته نیاز به عمل جراحی ندارند و در مرحله اول با انجام روش‌های ساده می‌توان نسبت به رفع کمر درد اقدام کرد. درمان‌های ساده همچون استراحت در مدت طولانی، استفاده از داورهای خوراکی ساده مانند استامینوفن در درمان کمر دردهای معمولی استفاده می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۸ دلیل برای اینکه بیشتر راه برویم

فتق دیسک کمر در مردان به دلیل حرفه و مشاغل آنها شایع‌تر از زنان است. همه کارمندان در معرض ابتلا به فتق دیسک کمر هستند چرا که نشستن طولانی مدت بر روی صندلی وضعیت خاص بیومکانیکی در بدن ایجاد می‌کند که ناشی از فشار صندلی و زمین بر بدن است که با خم شدن به طرف جلو سبب بیرون‌زدگی دیسک کمر می‌شود. کارمندان جهت پیشگیری از بیرون زدگی دیسک کمر لازم است هر نیم ساعت سرپا ایستاده و یا برای مدت کوتاهی راه بروند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + سه =

دکمه بازگشت به بالا