آخرین نوشته هامد و لباس

راهنمای کامل استفاده از جوراب و ست کردن آن با کفش و لباس

مثبت زندگی: اینکه چگونه جوراب را با کفش ست کنیم، یا متناسب با لباس رسمی باید از چه جوراب‌هایی استفاده کرد و یا کلا در استفاده از جوراب باید چه نکاتی را رعایت کرد در کنار نکات مهم استفاده و خرید آن همگی موضوع این مقاله را تشکیل می‌دهند. با ما همراه باشید.

اهمیت جوراب در تیپ و ظاهر شما

در همین ابتدا باید بگویم که جوراب را در انتخاب لباس‌های خود فراموش نکنید. به آن بیش از آنچه که فکر می‌کنید باید بها بدهید. اگرچه ممکن است به نظر برسد  جوراب بخش خیلی جزئی و بی اهمیت از تیپ ماست، اما در واقعیت چنین نیست. به عنوان یک مثال بارز : ” آیا شما مایلید برای یک مصاحبه شغلی در یک شرکت حقوقی جوراب خال خالی بپوشید؟ “

جوراب های بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید از جمله مواردی هستند که همیشه در مرکز توجه هستند. تنها کافیست مقداری قدم بلند تر بردارید، سریع تر راه بروید،  یا بنشینید و یا در شرایطی مجبور به خارج کردن کفش های خود شوید، در تمامی این شرایط اولین چیزی که مورد توجه واقع می‌شود، جوراب است.

راهنمای کامل استفاده از جوراب و ست کردن آن با کفش و لباس

اگر از دنبال کنندگان فشن و لباس‌های کژوال هستید حتما از اهمیت جوراب ها آگاهی دارید و یا اگر ورزشکار هستید و مدام جوراب های شما در معرض دید است که دیگر نیاز به توضیح در رابطه با اهمیت نوع جوراب، بدون ساق یا با ساق، طرح ، جنس و .. نیست که تا چه اندازه نقش حیاتی در تیپ و ظاهر شما بازی می‌کنند. پس هیچ گاه نقش جوراب ها را در ظاهر خود دست کم نگیرید.

ست کردن جوراب با لباس

در این بخش چند قانون متفاوت برای جوراب پوشیدن  وجود دارد. قاعده کلی که بیشتر هم در رابطه با تیپ رسمی به کار می‌آید،  این است که رنگ جوراب باید مطابق با رنگ شلوار یا بسیار نزدیک به آن باشد. حداقل مزیت پیروی از این قاعده این است که به طور اصولی و صحیح لباس می‌پوشید بدون اینکه تیپتان زننده باشد. از سوی دیگر، جوراب هایتان خنده دار به نظر نمی‌رسد.

ست کردن جوراب با کت و شلوار

راهنمای کامل استفاده از جوراب و ست کردن آن با کفش و لباس

قاعده ابتدایی را که فراموش نکرده‌اید. برای لباس‌های رسمی تا جای ممکن باید رنگ جوراب به رنگ کت و شلوار نزدیک باشد. اما…

هنگام پوشیدن جوراب با کت و شلوار، رنگ جوراب باید با توجه به موقعیتی که در آن هستید انتخاب شود. اگر در یک قرار کاری هستید و یا در مراسم دفن و ترحیم و … حضور دارید، باید جوراب های خاکستری خود را با شلوار خاکستری تان ست کنید. از سوی دیگر، اگر در یک قرار ملاقات هستید یا فقط برای تنوع کت و شلوار پوشیده اید، می‌توانید جوراب های خود را با یکی دیگر از لباس هایتان مانند پیراهن یا کراوات خود هماهنگ کنید.

این نوشته را از دست ندهید  خواص گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

یک موضوع مهم دیگر این است که هنگام پوشیدن کت و شلوار یا هر لباس دیگری که با شلوار رسمی همراه باشد، بسیار ضروری است که جوراب شما به قدری بلند باشد که پای شما را بپوشاند، چه زمانی که ایستاده اید و چه زمانی که می‌نشینید، در تمامی شرایط نباید پای شما مشخص باشد.

البته چندین سال جوراب نپوشیدن با کفش های خاصی مد بود و هنوز هم می توانید با این کفش ها بدون جوراب باشید، اما  ما بر اساس مقالاتی که در این زمینه مطالعه کرده ایم این کار را برای یک محیط رسمی کاملا رد می‌کنیم. همیشه برای لباس‌های رسمی از جوراب استفاده کنید.

در نوع جوراب برای لباس‌های رسمی دقت کنید که جوراب تا جای ممکن باید ساده و بدون هر گونه لوگو و نام باشد. ( در تصویر بالا خلاف این موضوع را مشاهده می‌کنید که مشخصا جلب توجه کرده و جالب نیست) این نکته مخصوصا در رابطه با ساق جوراب که بیشتر در معرض دید است، با اهمیت است. ساده و بدون هرگونه لوگو و طرح. دقت داشته باشید که اگر قرار است جوراب بپوشید باید به اندازه کافی بلند باشد.

ست کردن جوراب با شلوار جین

شلوار جین به شما اجازه می‌دهد که در پوشیدن جوراب کمی دستتان بازتر باشد و کمی تنوع و خلاقیت هم به خرج دهید. بدیهی است که شما می‌توانید جوراب‌های رنگی مشابه با شلوار جین خود بپوشید (یعنی برخی از طیف رنگ‌های آبی یا مشکی)، اما طبیعت شلوار جین این است که شما می‌توانید آن را با هر جورابی که دلتان می‌خواهد ست کنید.

البته در کنار این باز بودن دست برای پوشیدن هر نوع جوراب ما به شما توصیه می‌کنیم که یک هارمونی و نظم در لباس‌های خود داشته باشید و رنگ جوراب را با یکی از لباس‌های خود همچون پیراهن، تی شرت، یا شلوار هم رنگ کنید.

یا حتی می‌توانید جوراب خود را با پیراهن، ژاکت یا کت اسپرت خود  هماهنگ کنید حتی اگر کمی رنگشان متفاوت باشد.  در این زمینه می‌توانید از راهنمای رنگ‌ها کمک بگیرید.

ست کردن جوراب با لباس رسمی

راهنمای کامل استفاده از جوراب و ست کردن آن با کفش و لباس

در کنار کت و شلوار لباس‌های دیگری هم هستند که ما از آن‌ها به عنوان لباس‌های رسمی نام می‌بریم و از آن استفاده می‌کنیم. لباس‌های همچون کت تک و شلوار کتان در کنار کروات و یا … .

اگر لباس رسمی خود را با کراوات مشکی پوشیده‌اید، می‌توانید آن را با جوراب‌های مختلفی ست کنید، اما همچنان پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ‌های تیره استفاده کنید و آن را با کمربند و جلیقه خود ست کنید، رنگ‌هایی مثل  قهوه‌ای تیره، سرمه‌ای، سبز تیره و … مناسب هستند.

این نوشته را از دست ندهید  این ۷ ماده‌ غذایی کلسترول خونتان را پایین می‌آورد

ست کردن جوراب با کفش

راهنمای کامل استفاده از جوراب و ست کردن آن با کفش و لباس

یکی از موادر مهم برای انتخاب جوراب که باید مد نظر داشته باشید نوع کفش، جنس کفش و رنگ کفش است. لازم است بدانید کفش و جوراب تا حد ممکن نباید همرنگ باشند و ترجیحا باید جوراب را به جای کفش با شلوارتان ست کنید، زیرا ست کردن آن با کفش باعث می‌شود به نظر برسد که به دلیل هم رنگی کفشی بوت مانند و یا چکمه پوشیده اید در حالی که کفش پوشیده اید. پس پوشیدن کفش و جوراب هم رنگ تصمیم هوشمندانه ای نیست. حد اقل برای لباس های رسمی.

البته در صورتی که کفش‌هایتان از قبل با شلوار ست شده است و همرنگ باشند، می‌توانید جوراب خود را نیز با کفشتان مطابقت دهید.

ست کردن جوراب با کراوات، دستمال جیب و سایر اکسسوری‌ها

راهنمای کامل استفاده از جوراب و ست کردن آن با کفش و لباس

هماهنگی رنگ جوراب و کراوات یک حرکت بسیار هوشمندانه است که اگر با دقت انتخاب شود، توجه همه را به خود جلب می‌کند و باعث جذابیت تیپتان می‌شود.

با این کار ست کردن به معنای واقعی کلمه انجام می‌شود و هماهنگی زیبایی را به وجود می‌آورد. برای مثال شما می‌توانید جوراب‌های بنفش تیره را  با کراواتی به همان رنگ ( کمی تیره‌تر یا روشن‌تر) ست کنید. انتخاب بهتر می‌تواند ست کردن جوراب‌های قهوه‌ای تیره با کمربندی از همین طیف رنگ باشد.

ست کردن جوراب با پیراهن

ست کردن جوراب با پیراهنتان اقدام دیگری ست که می‌توانید برای جذاب شدن تیپتان و اضافه کردن رنگ‌های بیشتر به لباس‌هایتان انجام دهید. می‌توانید برای این مورد از همان راهنمایی‌هایی که در بخش ست کردن با کراوات گفته شد استفاده کنید.

آشنایی با انواع جوراب ( چه جورابی بپوشیم)

همه جوراب‌ها در شکل‌ها و مدل‌های مشابه تولید نمی‌شوند. انواع مختلفی از آن وجود دارد که متناسب با محیط، موقعیت و شخصیت افراد انتخاب می‌شوند.

بهتر است همانطور که بالاتر گفتیم ابتدا گزینه “بدون جوراب بودن” را حذف کنیم. تجربه شخصی همه ما نشان می‌دهد که پوشیدن کفش بدون جوراب باعث ایجاد حس ناخوشایند می‌شود مگر برای برخی از موارد خاص وکفش‌های خاص. اما در هر صورت نظم، زیبایی و بهداشت همگی گواهی برای استفاده از جوراب هستند.

 باید همیشه جوراب بپوشیم و بسته به موقعیت و تیپ خود نوع آن را مشخص کنیم . البته به غیر از زمانی که در تابستان می‌خواهید صندل یا کفش های جلوباز بپوشید. در آن زمان نیازی به پوشیدن جوراب ندارید. اما چه جورابی بپوشیم؟

این نوشته را از دست ندهید  با کاخ سفید تهران آشنا شوید

جوراب‌های بدون ساق

راهنمای کامل استفاده از جوراب و ست کردن آن با کفش و لباس

جوراب‌های کالج مردانه حدودا یک دهه است که تولید می‌شوند. قبلا فقط رنگ‌های سفید و سیاه آن در دسترس بود، اما اکنون در طیف وسیعی از رنگ‌ها و الگوها مانند سایر جوراب‌ها موجود است. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که وقتی این جوراب‌ها در کفش مشخص نیستند چرا باید در رنگ تنوع داشته باشند، اگر دقت کنید می‌بینید که لباس زیر هم در رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود با اینکه در زیر لباس‌های دیگر پوشیده می‌شود.

این جوراب‌ها معمولا فقط کف پا و انگشتان  تا قوزک پای شما را می‌پوشانند .این نوع جوراب را می‌توانیم با هر نوع کفشی بپوشیم.

جوراب‌های کالج بهترین گزینه برای هوای گرم یا زمانی است که می‌خواهیم شلوارک یا شلوار جین بپوشیم. در مورد اینکه آیا این نوع جوراب برای ست کردن با کت و شلوار مناسب است یا خیر، اختلاف نظر زیادی وجود ندارد، و همگی آن را رد می‌کنند.

جوراب‌های ورزشی

راهنمای کامل استفاده از جوراب و ست کردن آن با کفش و لباس

این نوع جوراب فقط برای فعالیت‌های ورزشی مناسب است.

  • به طور معمول فقط تا بالای مچ پا را می‌پوشاند و رنگ‌های آن محدود به سفید، سیاه، خاکستری، سرمه‌ای و یا ترکیبی از این رنگ‌هاست.
  • جوراب‌های ورزشی را نباید با لباس رسمی بپوشید.
  • علاوه براین، پوشیدن جوراب‌های ورزشی به دلیل ضخامتشان نیاز به کفشی با سایز بزرگتر دارند، پس هنگام خرید کفش مطمئن شوید که جوراب مناسب آن کفش را پوشیده‌اید.
  • در رابطه با ساق دار بدون یا بدون ساق بودن جوراب بسته به نوع ورزش و شرایطی که در هر ورزش وجود دارد از آنها استفاده کرد. مثلا در ورزش فوتبال از جوراب‌های بلند و در والیبال جوراب‌های کوتاه استفاده می‌شوند.
  • به صورت کلی برای ورزش‌ها و فعالیت‌های معمول همچون دویدن و بدنسازی و … ، جوراب‌های با ساق‌های کوتاه توصیه می‌شوند.

مدل‌های رایج جوراب مردانه

در سال‌های اخیر تنوع در جوراب‌های مردانه بیشتر شده است. آنها از نظر مواد سازنده و طول دارای انواع مختلفی هستند، بنابراین همیشه می‌توانید جوراب متناسب با تیپ خود را پیدا کنید. انواع مختلف جوراب ها را با توجه به جنس و اندازه آن به شما معرفی می‌کنیم.

جوراب‌های رسمی

جوراب‌های رسمی واقعا تنها گزینه مناسب برای ست کردن با کت و شلوار در محیط های رسمی است. اگر شما در شغل‌های دولتی، حقوقی یا سایر شغل‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، نیاز به چنین جوراب‌هایی دارید.

تنها رنگ‌هایی که احتمالا به آنها نیاز دارید، خاکستری، سرمه‌ای، سیاه و شاید زیتونی و قهوه‌ای هستند. خاکستری و سرمه‌ای ممکن است جزء همیشگی کمد لباسی‌تان باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، اطمینان حاصل کنید که این جوراب‌ها به اندازه کافی بلند هستند که حتی در موقع نشستن پای شما را بپوشانند. در ادامه با توضیح دو دسته crew و ساق بلند طبقه بندی خود را تمام می‌کنیم.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۸ وسیله‌ای که حتی فکرش را هم نمی‌کردید که تاریخ انقضا داشته باشد

 جوراب‌های crew در مقابل جوراب‌های ساق بلند

کلمه crew  شاخص طول جوراب است. به طور خاص، این نوع جوراب به هر جورابی که تقریبا تا نیمه ساق پا را می‌پوشاند، اشاره دارد. جوراب‌های crew در همه سبک‌ها تولید می‌شود و برای کاربردهای غیر رسمی مختلف مناسب است.

اما جوراب‌های ساق بلند بهترین گزینه برای تیپ های رسمی هستند. این جوراب‌ها به اندازه‌ای بلند است که ساق پا را کاملا می‌پوشاند و باعث می‌شود مطمئن باشید که هرگز پایتان مشخص نمی‌شود. مدل‌های با کیفیت‌تر این جوراب ساق پا را محکم نگه می‌دارد، در این صورت شما در هر حالتی احساس راحتی بیشتری را تجربه می‌کنید.

بهترین جنس برای جوراب

در ساختار همه جوراب‌هایی که امروزه در بازار وجود دارد مقداری ماده کشباف مانند: لایکرا، اسپندکس و هر ماده طبیعی دیگر وجود دارد.  این موضوع را در ذهن داشته باشید و در ادامه با ما همراه باشید :

جوراب پنبه‌ای

جوراب ‌ای پنبه‌ای شایع ترین نوع جوراب‌ها هستند. جوراب‌های پنبه‌ای نازک برای لباس‌های رسمی عالی هستند، در حالی که جوراب‌های پنبه‌ای ضخیم برای تیپ‌های غیر رسمی به کار می‌رود. با اینکه جوراب‌های پنبه‌ای ضد آب است، میزان جذب رطوبت کمی دارد ( فقط 8 درصد از وزنش ) ، بنابراین در آب و هوای نامساعد به راحتی خیس می‌شود.

جوراب پشمی

جوراب‌های پشم کشمیری، مرینوس و سایر جوراب‌های پشمی احساس فوق العاده‌ای به پا می‌دهند و در گرم نگه داشتن پاها بسیار عالی عمل می‌کنند. پشم ضد آب است و می‌تواند تا 30 در صد وزن خود رطوبت را جذب کند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید در بیشتر موقعیت‌ها پاهای شما را خشک نگه می‌دارد و از خیس شدن آنها جلوگیری می‌کند.

همانطور که اشاره شد، با پوشیدن جوراب‌های پشمی پاهای شما در طول روز کاملا راحت است و مانند یک بالش نرم از پاهایتان مراقبت می‌کنند.

جوراب ابریشمی

جوراب‌های ابریشمی عموما با مجموعه‌ای از کراوات‌های کلاسیک سیاه و سفید ست می‌شوند. آنها بسیار ظریف، شیک و راحت هستند، اما گران هستند و برای شستشوی آنها باید حساسیت به خرج دهید. اکثر مردان یک یا دو جفت جوراب ابریشمی دارند که برای هر مراسم رسمی از آن استفاده می‌کنند.

جوراب‌های کشی

گاهی اوقات جوراب‌هایمان مدام پایین می‌آیند. همه ما در این موقعیت بوده‌ایم که در خیابان یا مهمانی مدام مجبور بوده‌ایم جوراب‌های خود را بالا بکشیم. قطعا این موضوع باعث کلافگی‌مان می‌شود، اما یک راه حل برای آن وجود دارد و آن پوشیدن جوراب‌های کشی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا