منطقه آزاد

راهنمای خرید فوتبال‌ دستی و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

مثبت زندگی: قدیم‌ترها فوتبال دستی را فقط برای بچه‌ها به خصوص پسربچه‌ها می‌خریدند اما این روزها این وسیله یکی از هیجان‌انگیزترین تفریح‌ها به حساب می‌آید. می‌گویید نه؟ در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی همه دست به موبایلند و سرگرم تلفن همراه. اما یک وسیله سرگرم کننده مثل فوتبال دستی می‌تواند دورهمی‌هایتان را از حالت نشسته و خموده، به جمعی پر هیجان و پر انرژی تبدیل کند و خاطره خوبی برای مهمان‌ها بسازد.

همراه ما باشید تا در این مقاله شما را برای خرید فوتبال دستی راهنمایی کنیم.

انواع فوتبال دستی

فوتبال‌ دستی رومیزی

فوتبال-دستی

فوتبال دستی‌های رومیزی یا مینی فوتبال دستی برای کسانی مناسب است که فضای کافی برای نگهداری از فوتبال‌دستی پایه‌دار بزرگ ندارند. این نوع از فوتبال دستی را باید روی سطح وسیع و صافی مانند میز غذاخوری، میز عسلی بزرگ و… بگذارید. مواد مصنوعی و پلاستیک مواد سازنده این نوع فوتبال دستی هستند برای همین قیمت کمتری نسبت به نمونه‌های بزرگ و چوبی آن دارند. این نوع فوتبال دستی مخصوص کسانی است که تا به حال تجربه بازی با فوتبال دستی را نداشته‌اند و تازه سراغ این سرگرمی رفته‌اند. در یک کلام باید مثل فوتبالیست‌های غیرحرفه‌ای که از زمین‌های خاکی، فعالیت خود را شروع می‌کنند، شما هم از فوتبال‌دستی‌های کوچک‌تر و رومیزی، کارتان را شروع کنید. همین و تمام!

فوتبال‌ دستی ترکیبی

فوتبال-دستی

این نوع از فوتابل دستی کمی شگفت‌انگیزی هم چاشنی خودش دارد. چون قابلیت تبدیل شدن به زمینی برای بازی‌های مختلف دارند. می‌پرسید چطور؟ این‌گونه که با کمی تغییر می‌توانید با آنها بیلیارد یا هاکی هوایی هم بازی کنید. یعنی با خرید یک میز، صاحب چند بازی می‌شوید.

این نوشته را از دست ندهید  شادترین کشورهای دنیا و دلایل شادی آنها

این نوع فوتبال دستی مختص کسانی است که فضای کافی ندارند و از طرف دیگر دوست دارند انواع مختلف بازی را در منزل انجام دهند،

میز فوتبال دستی استاندارد

فوتبال-دستی

این نوع از فوتبال دستی معمولاً روی یک پایه و میز ساخته شده و به دلیل اینکه از جنس چوب یا مواد سنگین دیگر است باید آن را در یک جای ثابت قرار بدهید و امکان جا به جا کردن آن وجود ندارد. یادش بخیر! زمانی که دانشجو بودم، مدیر دانشگاه برای اینکه دانشجویان سیگار نکشند و تفریح سالم کنند، یک فوتبال دستی از این مدل در سلف دانشگاه گذاشته بود و با این کارش چه شور و هیجانی به فضا هدیه کرده بود.

بعضی از انواع فوتبال دستی‌های پایه‌دار از ترکیب چوب و MDF درست می‌شوند و به همین خاطر هم سبک‌تر هستند و هم ارزان‌تر. اگر می‌خواهید وسیله را در حیاط یا تراس بگذارید باید دقت کنید که جنس چوبی نخرید؛ نمونه‌های فلزی، ملامینی و… هم در بازار وجود دارد.

فوتبال دستی ژتون‌خور یا سکه‌ای

فوتبال-دستی

فوتبال دستی ژتون‌خور معمولا برای مراکز بازی خریداری می‌شود. کمتر کسی برای خرید فوتبال دستی و استفاده از آن در منزل به سراغ این گزینه می‌رود. همان‌طور که از نام این نوع فوتبال دستی مشخص است، برای بازی با آن نیاز به سکه یا ژتون دارید. برای اینکه بتوانید بازی را شروع کنید باید ژتون یا سکه خریداری کنید.

نکات قابل تأمل قبل از خرید فوتبال دستی

تعداد دروازه‌بان‌ها

بعضی از انواع فوتبال دستی، سه آدمک دروازه‌بان دارند و برخی فقط یک دروازه‌بان. انتخاب اینکه کدام یک مناسب‌تر است به ترجیح شخصی‌تان مربوط است اما بدانید که سرعت بازی در مواردی که فوتبال دستی شما، سه دروازه‌بان در هر سمت دارد بسیار بیشتر خواهد بود. ضمنا دفاع از دروازه با یک دروازه‌بان کار سخت‌تری است. اگر قرار است بازی را برای کودکان خریداری کنید، بهتر است به دنبال گزینه‌هایی با سه دروازه‌بان باشید تا کار برای‌شان ساده‌تر شود.

اندازه

قبل از انتخاب فوتبال دستی باید به ابعاد آن توجه کنید. خانه‌های آپارتمانی کوچک، فضای زیادی برای قرار دادن یک میز بزرگ پایه‌دار فوتبال‌ دستی ندارند. علاوه بر ابعاد خود صفحه و زمین مستطیلی بازی، حواس‌تان به دسته‌ها هم باشد. دسته‌ها هم بخشی از فضا را اشغال می‌کنند. پس هیجان‌زده نشوید و فوتبال دستی انتخاب کنید مناسب خانه و فضایتان.

این نوشته را از دست ندهید  گشت و گذاری در شهربازی‌های سرپوشیده تهران

جهت آدمک‌ها

شاید کمتر دیده باشید اما جهت آدمک بعضی از فوتبال دستی‌ها برعکس است. برای همین نوعی از فوتبال دستی را انتخاب کنید که آدمک‌های آن جهتی رو به دروازه حریف داشته باشند. اگر آدمک‌ها کاملا صاف روی میله‌های هر ردیف قرار بگیرند و بدن‌شان به سمت دروازه مقابل زاویه نداشته باشد، چرخاندن و حرکت دادن آنها کمی دشوار می‌شود و روند بازی را به هم می‌ریزد.

جنس فوتبال دستی

جنس فوتبال دستی معمولا از چوب، نئوپان یا کامپوزیت است. با چوب و نئوپان که آشنا هستید اما شاید ندانید، کامپوزیت چیست. کامپوزیت، ترکیبی از چند ماده برای ساخته شدن زمین فوتبال دستی است. بدیهی است که گران‌ترین و باکیفیت‌ترین فوتبال دستی‌ها از جنس چوب است و پایین‌ترین کیفیت و قیمت هم متعلق به مواردی است که از نئوپان ساخته می‌شوند. فوتبال دستی‌های چوبی برای مناطق مرطوب مناسب نیست اما جنس کامپوزیت تحت تأثیر رطوبت و… قرار نمی‌گیرد و دوام زیادی دارد. جنس نئوپان هم استحکام خوبی ندارد و زود خراب می‌شود. البته همه چیز بسته به سلیقه و دقت شما در نگهداری این وسیله هم دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا