آخرین نوشته هابدانیم

راهنمای خرید دوچرخه، یک انتخاب هوشمندانه

مثبت زندگی: دوچرخه‌سواری علاوه بر اینکه می‌تواند یکی از تفریحات و ورزش‌های معمول و رایج باشد می‌تواند به عنوان یک رشته حرفه‌ای ورزشی نیز شناخته شود. این یعنی افراد متفاوتی با پیش‌زمینه متفاوت و همین‌طور مهارت مختلفی می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند. اما طبیعتاً انتظار می‌رود که با توجه به سطوح متنوع استفاده از دوچرخه در بین افراد، انواع متفاوتی از دوچرخه نیز در بازار وجود داشته باشد که کاربران مخصوص به خود را دارند. در این مطلب همراه ما باشید تا به راهنمای خرید دوچرخه بپردازیم و شما را با چم‌وخم‌های خرید این وسیله آشنا کنیم.

انواع دوچرخه

به طور کلی باید گفت که دوچرخه‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توان آن‌ها را بنا بر معیار‌های متفاوتی تقسیم‌بندی کرد. یکی از اصلی‌ترین معیار‌هایی که در طبقه‌بندی دوچرخه اعمال می‌شود، تنوع محیطی دوچرخه است. با توجه به این معیار می‌توان دوچرخه‌ها را به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم کرد:

دوچرخه‌های شهری:

این نوع از دوچرخه‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به امکان حمل راحت، تسلط زیاد روی فرمان، تایر‌های باریک، سهولت رکاب زدن و هم‌چنین قابلیت استفاده از زین‌های پهن اشاره کرد.

دوچرخه‌های جاده‌ای:

در رابطه با این نوع از دوچرخه‌ها می‌توان از ویژگی‌هایی همچون پایین‌تر بودن فرمان از زین، ظاهر خمیده فرمان، بدنه سبک، تنوع مدل، خمیدگی آناتومی بدن و… نام برد که همگی این ویژگی‌ها در عملکرد استقامتی و سرعتی این دوچرخه تأثیرگذار هستند.

دوچرخه‌های کوهستانی:

این مدل از دوچرخه‌ها دارای ساختار محکم، تایر پهن، ترمز‌های قوی، فرمان صاف و… هستند که آن‌ها را برای مناطقی کوهستانی و مسیر‌های شن و ماسه‌ای بسیار مناسب و کاربردی می‌سازد.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۴ کافه‌ فضای باز در تهران مخصوص روزهای کرونا

دوچرخه‌های هیبریدی:

این نوع از دوچرخه‌ها ترکیبی از طراحی دوچرخه‌های کوهستانی و شهری هستند و می‌توان آن‌ها را در محیط‌های شهری و همین‌طور کوهستانی استفاده کرد. ناگفته نماند که دوچرخه‌های هیبریدی برای محیط‌هایی با سربالایی زیاد و مسیر‌های صعب‌العبور انتخاب خوبی نخواهند بود.

دوچرخه‌های BMX:

این مدل از دوچرخه‌ها ساختاری بسیار حرفه‌ای و ورزشی دارند و مناسب حرکات نمایشی هستند. جالب است بدانید که در طراحی این نوع از دوچرخه‌ها هیج نوع ترمز و یا کمک‌فنری استفاده نشده است. این دوچرخه‌ها برای افرادی که به دنبال دوچرخه‌ای سبک و سریع می‌گردند انتخاب بسیار خوبی خواهند بود.

دوچرخه‌های Time trial:

این نوع از دوچرخه‌ها تلفیقی از دوچرخه‌های BMX و همین‌طور دوچرخه‌های کوهستانی هستند که کاربردی بسیار حرفه‌ای و نمایشی دارند. دوچرخه‌های Time trial وزن بسیار سبکی دارند و سرعتشان نیز بسیار بالاست. به علاوه آنکه کمترین اصطکاک را نیز با هوا خواهند داشت.

در این میان اگر بخواهیم دوچرخه‌ها را بر اساس طراحی‌شان نیز دسته‌بندی کنیم می‌توانیم به دو نوع کلی اشاره نماییم:

دوچرخه‌های Hard trial:

این نوع از دوچرخه‌ها یا بدون کمک‌فنر هستند و یا فقط یک کمک‌فنر در قسمت جلویی خود دارند.

دوچرخه‌های Full suspension:

این مدل از دوچرخه‌ها که به آن‌ها دوچرخه‌های تعلیق کامل نیز می‌گویند فقط یک کمک‌فنر دارند که در عقب قرار گرفته و با فریمی دو تکه طراحی شده‌اند. این نوع از فریم این‌گونه است که بخش جلویی و عقب دوچرخه هر کدام یک بخش مثلثی خواهند داشت.

نکات خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه، یک انتخاب هوشمندانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای آنکه بتوانید در فرآیند خرید دوچرخه خود با موفقیت و هوشمندانه عمل کنید باید به موارد بسیاری در رابطه با محصول موردنظرتان دقت کنید. یکی از اولین مسائلی که در رابطه با خرید دوچرخه باید در نظر داشته باشید بودجه‌ای است که برای این وسیله در نظر دارید. باید این را بدانید که در بسیار از شرایط احتمالاً در زمان خرید دوچرخه با محصولی روبه‌رو خواهید شد که شاید تصورات شما از نظر قیمت و هزینه را کمی جابه‌جا کند، ولی بهتر است که به یک جمع‌بندی کلی در رابطه با بودجه‌تان برسید و در زمان خرید، آن را با فروشنده در میان بگذارید. با این کار امکان آن را به فروشنده می‌دهید که با مشخص کردن فیلتر قیمت، محصولات مناسب‌تری را به شما معرفی کند.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه ۹ نوع دسر انار برای شب‌های بلند زمستان

توصیه‌ای که برایتان داریم این است که اگر تصمیم دارید که برای خرید دوچرخه‌ای حرفه‌ای اقدام کنید به دنبال محصولاتی ارزان‌قیمت نروید و با صرف هزینه‌ای بیشتر، ایمنی و سلامت خود را تضمین نمایید. با این حال بهتر است که قبل از هر اقدامی از کارشناسان مرتبط اطلاعاتی در رابطه با هر کدام از مدل‌های دوچرخه‌ای که پیش روی شماست کسب کنید و در نهایت نیز تصمیمی هوشمندانه و همه‌جانبه بگیرید.

معمولاً نمایندگی‌های برند‌های درجه یک دوچرخه اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در رابطه با هرکدام از برند‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند که کمک بسیار بزرگی در انتخاب شما خواهند کرد، بنابراین عجله نکنید و با دقت و هوشیاری کامل، دوچرخه مناسب خود را خریداری نمایید تا همیشه خیالی آسوده داشته باشید.

علاوه بر بودجه، اندازه و ابعاد دوچرخه‌تان نیز اهمیت بسیاری دارد. باید این را بدانید که دوچرخه‌های موجود در بازار با توجه به ابعاد و اندازه‌های متفاوتی که دارند می‌توانند برای افراد مختلفی متناسب باشند. برای مشخص کردن ابعاد دوچرخه علامت‌هایی وجود دارد که دقیقاً مانند سایز لباس‌ها هستند؛ S، M، L و هم‌چنین XL که به ترتیب به معنای سایز کوچک، متوسط، بزرگ و بزرگ‌تر هستند. با اطلاع از این ویژگی می‌توانید در زمان انتخاب و خرید دوچرخه بر روی محصولی دست بگذارید که دقیقاً متناسب با جثه و اندام شما هستند.

مسئله دیگری که در زمان خرید دوچرخه‌تان باید در نظر داشته باشید شرکت فروشنده و تولیدکننده دوچرخه‌ای است که قصد خرید از آن را دارید. قبل از هر چیز بهتر است که به دنبال برند‌هایی معتبر و شناخته‌شده بروید. در کنار این توجه به خدمات پس از فروش محصول نیز مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. دوچرخه‌ای که تصمیم به خرید آن دارید باید دارای گارانتی و ضمانت بدنه و همین‌طور قطعات باشد تا از این بابت نیز بعد از استفاده از آن به طور کامل آسوده خاطر باشید.

این نوشته را از دست ندهید  سالاد روسی؛ سالاد الویه به سبک روس‌ها

یادتان باشد که مهم‌ترین بخش دوچرخه، تنه آن است؛ بنابراین باید حتماً به مرغوبیت متریال دوچرخه نیز دقت کنید. مسئله دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم آن است که در زمان خرید دوچرخه فریب مسائل حاشیه‌ای همچون تجهیزات اضافی دوچرخه را نخورید، چراکه در کنار کمک‌فنر‌های بسیار، ترک‌بند، چراغ و… مسائل و قطعات مهم‌تری نیز وجود دارد که دوچرخه‌ای را به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کند.

راهنمای خرید دوچرخه، یک انتخاب هوشمندانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =

دکمه بازگشت به بالا